نشانه های پیری + جلوگیری از روند پیری با تغذیه و استایل

پیری، یک روند تدریجی است و نواحی مختلفی از صورت را درگیر می کند. بخش هایی از صورت که نشانه پیری را به نمایش می گذارند شامل پلک ها، ابروها، غبغب و دور چشم و دهان هستند که برای رفع آنها از گزینه های مختلفی همچون کرم های حاوی رتینوئید، پمادهای موضعی، عمل های جراحی، لیزر و بوتاکس می توان استفاده کرد.

هیچ کس به یکباره پیر نمی شود. پیری، یک روند تدریجی است که تنها زمانی متوجه آن می شویم که به عکس های گذشته ی خود نگاه می کنیم. نشانه پیری بیشتر خود را در چهره به نمایش می گذارد و اکثرا قسمت های خاصی از صورت را درگیر می کند.  این قسمت ها شامل موارد زیر هستند.

نشانه پیری 1: افتادگی پلک ها

7 نشانه پیری که در چهره شماست - افتادگی پلک - برنافیت

پوست پلک بسیار نازک است و زمانی که پیر می شوید، شل می شود و می افتد. وقتی سن بالا می رود، کلاژن ها از بین می روند، در نتیجه قدرت، استحکام و کشسانی پوست نیز از بین می رود. ماهیچه ها نیز به مرور زمان کشیده می شوند و به سختی می توانند چشم ها را باز نگه دارند.

از کرم چشم های حاوی رتینوئید که مشتق ویتامین A هستند برای تحریک کلاژن استفاده کنید. ضد آفتاب های محافظت کننده در برابر اشعه های UVA و UVB موجب کاهش آسیب به پوست و دور چشم ها می شوند. یکی دیگر از راه های کاهش چین و چروک ها جراحی است، اما اگر به جراحی علاقه ای ندارید، گزینه های دیگری همچون بوتاکس و لیفت صورت با نخ نیز وجود دارند.

نشانه پیری 2: لکه های پیری

7 نشانه پیری که در چهره شماست - لکه - برنافیت

جالب است بدانید که لکه های پیری به دلیل قرار گرفتن در معرض اشعه های مضر آفتاب و تولید بیش از حد ملانین ایجاد می شود و هیچ ارتباطی با پیری ندارند. ماده ای به نام هیدروکینون با شکستن رنگدانه های ملانین موجب روشن شدن این لکه ها و کاهش تولید آنها می شود، اما از آنجا که در پوست های حساس ایجاد التهاب می کنند، بهتر است این لکه ها را با آنتی اکسیدان از بین ببرید. مصرف آنتی اکسیدان ها به ویژه ویتامین E، C و فرولیک اسید همراه با ضد آفتاب، یکی از بهترین روش های محافظتی است که از هیپرپیگمانتاسیون جلوگیری می کند و چین و چروک ها را از بین می برد. از روش های دیگری همچون لیزر می توان برای از بین بردن این ملانین های ناخواسته استفاده کرد.

نشانه پیری 3: نازک شدن ابروها

7 نشانه پیری که در چهره شماست - ابرو - برنافیت

حتما دلیل ناپدید شدن ابروهای خود را ژن ها می دانید، اما استفاده ی بیش از حد از موچین و واکس نیز می توانند به فولیکول های مو آسیب برسانند و از رشد آنها جلوگیری کنند. نقص مواد غذایی همچون بیوتین و آهن و کم کاری تیروئید نیز ممکن است به بدن آسیب برساند. برخی از محصولات همچون واندربرو موجب ضخیم شدن ابروها و فیبرهای مو مانندی می شوند که این نقص را از بین می برد. برخی از پمادهای موضعی رشد مو که توسط سازمان غذا و دارو تایید شده نیز گزینه های مناسبی محسوب می شوند.

نشانه پیری 4: پوست چروکیده

7 نشانه پیری که در چهره شماست - چروک - برنافیت

نور خورشید تا 90 درصد مسئول علائم پیری زودرس همچون خشکی، افتادگی و چروکیدگی پوست است. برای پیشگیری از این آسیب، هر روز از ضد آفتاب استفاده کنید. هیچ وقت برای استفاده از ضد آفتاب دیر نیست. مطالعات نشان داده اند افرادی که در سنین 50 و 60 سالگی شروع به استفاده از ضد آفتاب کردند، کمتر از دیگران دچار لکه های پیری و سرطان پوست شدند. یکی از روش های درمانی مناسب برای از بین بردن چروک ها، بافت و بی نظمی های رنگدانه ای، لیزر است. این روش در عرض مدت 30 دقیقه تا یک ساعت موجب سفت شدن و پر کردن چین و چروک های پوست می شود، البته بسته به عمق چین و چروک ها ممکن است 1 تا 3 روز قرمزی هایی را بر روی پوست ایجاد کند.

نشانه پیری 5: بد رنگ شدن پوست

7 نشانه پیری که در چهره شماست - برنافیت

وقتی کلاژن و الاستین پوست از بین می روند، پوست دچار شکنندگی می شود و سلول های مرده ی خود را دیرتر از دست می دهد که موجب مات شدن پوست، کاهش تولید چربی های پوستی و از دست دادن رطوبت می شود، در نتیجه درخشندگی و صافی خود را از دست می دهد.

رتینول موجب از بین رفتن سلول های مرده و حفظ کلاژن می شود، به علاوه بافت پوست را بهبود می دهد، خطوط و چین و چروک ها را از بین می برد و لکه ها را محو می کند. لیزر هالو نیز گزینه ی مناسبی است، چرا که پوست را سفت می کند و بی نظمی های رنگدانه ای، زخم حاصل از جوش ها و منافذ پوست را از بین می برد.

نشانه پیری 6: دایره های سیاه دور چشم

7 نشانه پیری که در چهره شماست - دایره دور چشم - برنافیت

این دایره ها به دلیل کم خوابی ایجاد نمی شوند، بلکه به دلیل از دست دادن چربی های بین پلک پایین و گونه و نازک شدن پوست ایجاد می شود. برای بهبود بیشتر، از کرم های دور چشم حاوی رتینول و اسید هیالورونیک استفاده کنید تا پوست زیر پلک شما را ضخیم تر کند. کرم های حاوی عصاره ی کافئین نیز رگ های خونی زیر چشم را که سایه هایی دور چشم ایجاد می کنند، از بین می برد. تزریق پر کننده های اسید هیالورونیک همچون رستیلان و ژوویدرم اولترا نیز موجب از بین بردن این دایره ها می شود. اگر به دنبال نتایج پایدارتری هستید، می توانید عمل زیبایی زیر پلک انجام دهید.

نشانه پیری 7: افتادگی غبغب

7 نشانه پیری که در چهره شماست - غبغب - برنافیت

ژن ها نقش مهمی در افتادگی غبغب دارند، اما پیری با افزایش تجمع چربی در زیر چانه، کاهش کلاژن و الاستین پوست را شل می کند و موجب افتادگی ماهیچه های گردن می شود.  از آنجا که چربی ها نقش مهمی در ایجاد غبغب دارند، یک رژیم غذایی خوب و ورزش می تواند بافت پوست را بهبود بخشد و تولید کلاژن را افزایش دهد. یکی دیگر از گزینه های پیش رو عمل های لیفت و لیپوساکشن گردن است، اما راه حل آسان تر، تزریق آنزیم های حل کننده ی چربی کایبلا به گردن است. در این روش، سلول های چربی بدون عمل جراحی از بین می روند و پوست سفت می شود. برای انجام این تزریق به دو تا چهار جلسه درمان نیاز است و ممکن است پوست کمی دچار تورم و قرمزی شود.

غذاهایی که شما را پیر می کند

یک واقعیت غیرقابل اجتناب وجود دارد و آن هم این است که همه ی ما پیر می شویم، اما این بدان معنا نیست که نمی توان روند آن را کنترل کرد یا کاهش داد. گرچه ژنتیک نقش مهمی در روند پیری دارد، اما برخی از فاکتورها ممکن است روند سرعت آن را کندتر یا تندتر کنند. هر آنچه کلاژناز را تخریب کند، موجب پیر شدن پوست شما می شود. روند تولید کلاژن (پروتئینی که موجب سفتی و کشسانی پوست شما می شود)، کلاژناز نامیده می شود.

مشروبات الکلی

غذاهایی که شما را پیر می کند - زندگی سالم - برنافیت

هیچ چیز بدتر از دندان های زرد و لکه دار در پیر نشان دادن پوست نیست. از آنجا که الکل، بزاق دهان را که مسئول دور کردن باکتری های بد است، کاهش می دهد، موجب خشک شدن دهان، پوسیدگی دندان و لکه دار شدن آن می شود. در این میان الکل سفید اسیدی تر است، در نتیجه آسیب بیشتری به مینای دندان ها وارد می کند.

ماست

غذاهایی که شما را پیر می کند - زندگی سالم - برنافیت

ماست، سرشار از مواد مغذی استخوان ساز همچون کلسیم، پروتئین و ویتامین D است. سازندگان مواد غذایی برای جبران طعم از دست رفته ی ماست های کم چرب، به آن قند می افزایند. قند موجود در این نوع ماست ها موجب پیر شدن پوستتان می شود، چرا که موجب مداخله در تولید کلاژن می شود. قند به فیبرهای کلاژن آسیب می رساند و اجازه نمی دهد تا آنها خودشان را تعمیر کنند.

میوه های خشک شده

غذاهایی که شما را پیر می کند - زندگی سالم - برنافیت

گرچه میوه های خشک شده دارای مواد مغذّی بیشتری از آب نبات های جویدنی هستند، اما مضرات خاص خود را نیز دارند. هر یک چهارم فنجان آنها حاوی 23 گرم قند است که به دندان هایتان می چسبد. وقتی قند به دندان های شما می چسبد، باکتری ها شکل می گیرند که این باکتری ها اگر خارج نشوند موجب تغییر رنگ، پلاک و حفره هایی در داخل دهان می شوند. علاوه بر این، آنها حاوی سولفیت می باشند که گرچه موجب نگهداری آنها برای مدت بیشتر می شود، اما برای پوستتان اصلا مناسب نیست. سولفیت موجب آزاد شدن رادیکال های آزاد و کاهش رشد کلاژن می شود.

لیموناد

غذاهایی که شما را پیر می کند - زندگی سالم - برنافیت

لیمو سرشار از اسید است که آن را به بدترین ماده ی غذایی برای دندان های شما می کند. اگر این اسید برای مدت زیادی بر روی دندان های شما باقی بماند، موجب از بین بردن دندان ها می شود. حال، ضرر لیموناد دو برابر آن است، چرا که نه تنها اسیدی است، بلکه سرشار از قند نیز می باشد که برای دندان و پوست بسیار مضر است. به جای این نوشیدنی، آب مصرف کنید. اگر آب خالی را دوست ندارید، آن را با میوه ها اسیدی تر کنید.

مارگارین

غذاهایی که شما را پیر می کند - زندگی سالم - برنافیت

گرچه بسیاری از برندهای مارگارین، چربی های ترانس را وتو کرده اند، اما برخی از آنها همچنان حاوی 2 گرم چربی ترانس در هر قاشق غذاخوری هستند. رادیکال های آزادی که در هنگام مصرف چربی ها آزاد می شود، برای پوستتان مفید نیست. چربی های ترانس موجب التهاب می شوند و التهاب به نوبه ی خود موجب پیری و بیماری های دژنراتیو وابسته به سن همچون آلزایمر، پوکی استخوان و بیماری های قلبی می شود.

قهوه

غذاهایی که شما را پیر می کند - زندگی سالم - برنافیت

قهوه موجب تغییر رنگ دندان ها می شود. البته تا حدود زیادی به طریقه ی مصرف شما نیز بستگی دارد. اگر به میزان تعادل و همراه با مصرف غذا باشد، خوب و در غیر این صورت مضر است. قهوه دندان های شما را مدام در معرض اسید قرار می دهد. اگر آن را همراه با شکر مصرف کنید، ضررش چند برابر خواهد شد، چرا که باکتری هایی تولید می کند که به نوبه ی خود اسید بیشتری ایجاد می کند. اگر آن را همراه با غذا مصرف کنید، بزاق دهانتان بیشتر ترشح می شود، در نتیجه اسید و باکتری های مضر آن خنثی می شوند. برنافیت پیشنهاد می دهد با برخی از عوارض مصرف قهوه فراوان آشنا شوید.

6 اشتباه در استایل که شما را پیر و چاق نشان می دهد

گاهی اوقات اشتباه در استایل و لباس پوشیدن باعث می شود که پیرتر یا چاق تر از آنچه هستید، به نظر برسید. مثلا لباسی که تصور می کنید بسیار زیباست، بالعکس شما را چاق و بد قیافه نشان می دهد. انتخاب درست لباس ها تاثیر زیادی در زیبایی استایل شما دارد.

اشتباه در استایل: سر تا پا مشکی پوشیدن

اشتباه در استایل- سرتا سر مشکی- برنافیت

این تیپ، هر چند جذاب و مرموز اما در دسته ی لباس هاییست که شما را پیرتر از سنتان نشان می دهد. اگر می خواهید جوان تر به نظر برسید، از پوشیدن لباس های سر تا پا مشکی بپرهیزید؛ به خصوص اگر پوست روشن دارید. اگر پوست شما روشن باشد، رنگ مشکی با آن تضاد ایجاد می کند و چین و چروک های پوست شما را بیشتر نشان می دهد.

اشتباه در استایل: پوشیدن لباس های گشاد

اشتباه در استایل- لباس سایز بزرگ- برنافیت

وقتی دور کمر شما عریض تر و شکم شما بزرگ تر می شود، دلتان می خواهد این چربی های اضافه را در زیر لباس ها بپوشانید. اما باید بدانید که پوشیدن لباس های گشاد سایز شما را بزرگ تر از آنچه هستید، نشان می دهد. بهتر است لباس هایی بپوشید که دقیقا سایز شماست.

پیشنهاد برنافیت:

اشتباه در استایل: پوشیدن دامن بلند 

اشتباه در استایل- دامن بلند- برنافیت

شاید این دامن ها را بیش از حد دوست داشته باشید، اما بهتر است آنها را از سن 20 سالگی به بعد نپوشید. دامن های بلند حجم زیادی به پاهای شما می دهد و دیگران ممکن است تصور کنند که پایین تنه ی چاق تری دارید. دامن های کوتاه یا تا اندازه ی زانو گزینه های قابل اعتمادتری هستند.

اشتباه در استایل: لباس های نامناسب سن

اشتباه در استایل- لباس نامناسب با سن- برنافیت

همه ی ما می خواهیم جوان تر از آنچه که هستیم به نظر برسیم. اما جوان تر بودن به معنای خریدن لباس های نامناسب نیست. زمانی که لباس های نامناسب می پوشید، حتی پیرتر از آنچه که هستید، به نظر می رسید. دلیل آن هم این است که تضاد بین سن و لباس ها بسیار زیاد می شود و به جای اینکه جوان تر به نظر برسید، سن شما بالاتر نشان داده می شود.

به جای آنکه لباس دخترهای 13 ساله را بپوشید، لباس هایی بپوشید که برای سن شما مناسب تر است. می توانید با استفاده از اکسسوری ها سن خود را پایین تر نشان دهید.

اشتباه در استایل: کفش های ناخوشایند

اشتباه در استایل- کفش های ناخوشایند- برنافیت

انتخاب کفش ها نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است، چرا که ممکن است استایل شما را بر هم بزند. پس بهتر است کفشی را انتخاب کنید که با لباس ها، سن و وزن شما تناسب داشته باشد. مثلا کفش های پاشنه پهن برای زنان چاق زیاد مناسب نیست. یا به ندرت کفش های رنگ روشن با سایه های نئون برای زنان 30 سال به بالا جالب است. بالعکس کفش های باریک برای زنان چاق مناسب تر است و کفش های ساده استایل شما را جذاب تر می کند.

پیشنهاد برنافیت:

اشتباه در استایل: پیچیدن روسری ابریشمی به دور سر

اشتباه در استایل- پیچیدن روسری به دور سر- برنافیت

یکی از اکسسوری های معروف دهه شصتی پیچیدن روسری به دور گردن است، اما این کار امروزه شما را از مد افتاده نشان می دهد. اگر نمی خواهید روسری ابریشمی خود را کنار بگذارید، حداقل از آن به عنوان هد سر استفاده کنید. شیک بودن به معنای پیروی کورکورانه از مد روز نیست، بلکه پوشیدن لباس به سبکی است که شما را خوش تیپ نشان دهد.

اسرار ضد پیری سلول های شما

هیچ قرص جادویی وجود ندارد که پوستتان را صاف، ماهیچه های دو سر ران شما را عضلانی و موهایتان را برای همیشه پرپشت کند. اما راهکارهایی وجود دارد که دارای میلیون ها مزیت برای شما می باشد. میلیون ها سلول در بدنتان وجود دارند که هر کدام از آنها حاوی کروموزوم است. در انتهای هر کروموزوم یک تلومر (لایه ای از DNA اضافی که به تقسیم سلولی کمک می کند) وجود دارد که به تقسیم سلولی کمک می کند. هر یک از این تقسیم ها موجب می شود تلومرهای شما ضعیف شوند که این مطلب به نوبه ی خود موجب پیری، بیماری های قلبی، سرطان و دیابت می شود. با به کار بردن راهکارهای ضد پیری زیر می توانید از تلومرهای خود محافظت کنید.

اسرار ضدپیری: DNA های خود را تقویت کنید

اسیدهای چرب امگا 3 ضد التهابی که در ماهی های چربی چون سالمون و تن یافت می شوند، از آسیب به تلومرها جلوگیری می کنند. از طرف دیگر، برخی از غذاها همانند سموم تلومر عمل می کنند. گوشت قرمز فرآوری شده و قند، دارای آثار منفی بر روی تلومرها می باشد. مصرف غذاهای فرآوری شده را کاهش دهید و حتی الامکان از گوشت های ارگانیک استفاده کنید. از مصرف مکمل هایی که اثر منفی بر روی عمر تلومرها دارند، بپرهیزید.

محققان دریافته اند که ترکیبات خاص غذایی با بهبود متابولیسم بدن، افزایش انرژی و بهبود حساسیت به انسولین، می تواند آثار پیری را به تعویق بیاندازد.

اسرار ضد پیری: مثبت گرا باشید

بدبینی، خصومت و عناد برای تلومرها اصلا مفید نیست. استرس روزانه بخشی از زندگی ما را تشکیل می دهد، اما آنچه که اهمیت دارد، طرز برخورد ما با این موقعیت هاست. وقتی به افکار منفی روی می آورید، هورمون های استرسی در بدن شما رها می شود که به تلومرها حمله می کنند.

سعی کنید به موقعیت های استرس زا تنها به عنوان گوشه ای از یک فیلم بنگرید که پس از مدتی از بین می روند.

اسرار ضد پیری: از پیری فرار کنید

ورزش، یکی از مهم ترین ابزارها برای محافظت از تلومرهاست، چرا که آثار منفی التهاب و استرس را از بین می برد. درست زمانی که تمایل به انجام ورزش ندارید، بهترین زمان برای ورزش است.

ورزش ایروبیک با شدت متوسط که برای سه روز در هفته به مدت 45 دقیقه انجام شود  نیز می تواند فعالیت های آنزیم تلومراز را که به تعمیر تلومرهای آسیب دیده می پردازد، دو برابر کند. البته سعی کنید در جلسات تمرینی خود بیش از حد ورزش نکنید، چرا که این کار به تلومرهای شما آسیب می رساند.

اسرار ضد پیری: برای تفریحات خود مجددا برنامه ریزی کنید

به جای اینکه مدام لب دریا بروید، به سفری بروید که شما را به گونه ی دیگری شاد کند. طبق مطالعات، یک مدیتیشن 6 روزه می تواند از آسیب به تلومرهای انسان جلوگیری کند. حتی می توانید در سفرهای خود به تمرین تمرکز ذهن بپردازید. سفر فرصت بسیار خوبی برای تمرین حذف استرس از زندگی روزمره می باشد.

اسراری برای حفظ سلامت در دوران پیری

همه ی ما دوران پیری را تجربه خواهیم کرد اما بسیاری از ما مدام در حال جنگیدن با این حقیقت هستیم. مدام از اینکه در آینده چه شکلی خواهیم بود، چه احساسی خواهیم داشت و  چه کار خواهیم کرد نگران هستیم. تصور می کنیم که تنها زمان جوانی است که می توانیم پر از هیجان، جاه طلبی و امید باشیم. پیر شدن را به عنوان یک فرسودگی آرام اجتناب ناپذیر تصور می کنیم.

اما به هیچ وجه نباید اینگونه فکر کنیم. جدا از همه ی این مطالب، وقتی پیر می شویم، تجربه، نگرش و درایت بیشتری را به دست می آوریم. اگر دورانی پیری خود را با سلامت و سرزندگی پشت سر بگذاریم، این دوران برای ما تجربه ی بسیار مفیدی خواهد بود.

در اینجا راه هایی برای حفظ سلامت در دوران پیری معرفی شده اند.

1- کارهایی را که از انجام آنها لذت می برید، کشف کنید

اغلب افراد احساس می کنند پیری با نظرات دیگران- والدین، معلمان، رسانه ها و همسالان – در مورد اینکه چگونه فردی باشید و چه باید بکنید همراه است. اما این دوران می تواند به شما کمک کند کارهایی را که دوست دارید مجددا ارزیابی و کشف کنید. مطمئنا والدین و همکاران شما ممکن است به چیزهایی علاقه مند باشند اما زمانی را هم برای خود بگذارید و از خود سوال های زیر را بپرسید. برای اینکه زمان شاد بیشتری داشته باشم، چه کنم؟ چه تاثیری بر روی دنیا خواهم داشت؟ وقتی بمیرم دوست دارم مردم چگونه از من یاد کنند؟ این سوال های بزرگ، پاسخ های مهمی به همراه دارد. پاسخ هایی که تنها شما می توانید آنها را بسازید. هرچه سن شما بالاتر می رود سعی کنید پاسخ های واضح تری به این سوالات بدهید.

2- بیاموزید چگونه به خوبی با شکست مواجه شوید

شکست نیز همانند پیری غیر قابل اجتناب است. برخلاف تصور عمومی، شکست اصلا چیز بدی نیست. در واقع مواجه شدن با شکست نتیجه ی یک سبک زندگی خوب است. این بدان معناست که رویاهای شما جاه طلبانه و همتتان بلند است. اما خوب شکست خوردن به چه معناست؟ خوب شکست خوردن به معنای درک نیروی مثبت شکست است. بدین معنا که رویاهای بزرگ و مهم را حتی اگر شکست بخورید دنبال کنید. خوب شکست خوردن به معنای حمایت از خود، درس عبرت گرفتن از تجربیات و تلاش مجدد است. شکست، یک کارگشای فوق العاده برای پیشرفت است. آن دسته از افرادی که مدام تلاش و شکست را تجربه می کنند، در سنین بالاتر زندگی شادتر و پربارتری خواهند داشت.

3- سعی کنید دیگران را ببخشید

یکی از بزرگترین معلمان اخلاقی ما بخشش است. این حس، یکی از تمرین های قوی است که هر چه بیشتر آن را انجام دهید، بیشتر به آن مشتاق خواهید شد. این تمرین در طول زندگی برای همه ی ما نیاز است. گاهی اوقات باید افراد را ببخشیم، اما بیشتر ما اغلب اوقات به بخشش خود نیاز داریم. بنابراین برای این که شاد و هوشیار باشیم باید بیاموزیم که این کار را به درستی انجام دهیم. نکته ی مهمی که در مورد بخشش وجود دارد چیست؟ بخشش تنها به معنای چشم پوشی از رفتارهای بد نیست، بلکه به معنای آزاد کردن خود از انجام مجدد رفتارهای بد است. اساسا همه ی ما خوبیم و شایستگی این آزادی را داریم.

4- کنجکاو باشید

یادگیری، تنها مختص بزرگسالان و کنجکاو بودن تنها مختص کودکان نیست. این یک هدف دائمی است و برای سرزندگی و سلامت در دوران پیری، داشتن یک ذهن باز و کنجکاو ضروری است. سعی کنید همیشه کنجکاو باشید و ذهن خود را برای کشف چیزهای ممکنی که تصور آن را نمی توان کرد، باز بگذارید. برای یادگیری فرهنگ ها، تمرینات ذهنی و دیدگاه های سیاسی و اجتماعی مختلف مشتاق باشید. هیچ کس نمی تواند به شما بگوید ذهن خود را تغییر دهید، کافیست نسبت به چیزهایی که ممکن است ندانید کنجکاو باشید و همواره مراقب راه های جدید تفکر، زندگی و حضور در جهان باشید. این کنجکاوی بچه گانه بوده که موجب پیشرفت شما تا اکنون شده است، تنها به خاطر پیر شدن از آن دست نکشید.

5- از بدن خود مراقبت کنید

وقتی پیر می شوید، مراقبت از بدن اهمیت بیشتری می یابد. سعی کنید مراقبت را بر روی چیزهایی قرار دهید که بیشتر برای پروش و حمایت بدن لازم است. گرچه چنین کاری صرف نظر از سن شما اهمیت بسیاری دارد، اما سلامت بدن در هنگام پیری- به معنای احساس قدرت، زیرکی و حمایت – مستلزم مراقبت از بدنتان می باشد.
به خاطر داشته باشید که شما یک فرد منحصر به فرد هستید، بدن شما نیز همینطور. زمانی را برای یافتن اینکه ذهن شما برای زنده ماندن به چه چیزی نیاز دارد، بگذارید. چه غذاهایی می توانند به اندازه ی کافی مواد مغذی و انرژی به شما برسانند؟ چه ورزش هایی برای شما جالب و چالش برانگیز است؟ کدام تمرین های ذهنی به شما حضور ذهن و هدفمندی می دهد؟

6- تجربیات جدید به دست آورید

پیر شدن به معنای باقی ماندن در روزمره ی خود نیست. ببینید چه چیزهایی، شما را هیجان زده می کند، می ترساند و یا توجهتان را جلب می کند. فعالیت هایی را در نظر بگیرید که در زمان جوانی از انجام آن پرهیز می کردید. آیا آرزوی شما پریدن از یک هواپیما بود؟ چرا که نه.
قانون وضع شده ای مبنی بر اینکه باید در جوانی آنها را انجام دهید وجود ندارد. تمام زندگی شما می تواند ماجراجویانه باشد. سعی کنید کارهای جدیدی را که دوست دارید در ادامه ی زندگیتان انجام دهید، کشف کنید.

پیشنهاد برنافیت: فواید مصرف زینک در میانسالی

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments