بدون آرایش زیبا باشید ؛ چگونه بدون آرایش کردن هم جذاب باشیم؟

بدون آرایش زیبا باشید ؛ آیا شما نیز برای زیباتر شدن ساعت ها در جلوی آیینه می ایستید و صورت خود را آرایش می کنید؟ هرچند آرایش یک روش بسیار آسان برای برجسته کردن ویژگی های ظاهریست، اما برای زیبا بودن لازم نیست که تنها به آن اکتفا کنید. شما با یک چهره ی طبیعی و بدون آرایش هم به اندازه ی یک صورت آرایش شده می توانید زیبا باشید. برای اینکه بدون آرایش زیباتر باشید، باید نکات زیر را در نظر داشته باشید. تمام زیبایی شما به بهبود سلامت سیستم داخلی بدن شما بستگی دارد. این نکات تغذیه ای، عادت ها و سبک زندگی جدید را به روتین مراقبت از پوست خود اضافه کنید.

1- بدون آرایش زیبا باشید ؛ غذاهای خود را درست انتخاب کنید

بدون آرایش زیبا باشید

این جمله که شما همان چیزی هستید، که می خورید کاملا حقیقت دارد. یک رژیم غذایی سالم به درخشندگی پوست کمک می کند. میوه ها و سبزیجات را به برنامه روزانه ی خود اضافه کنید.

مصرف غذاهای حاوی امگا 3 مثل بذر کتان و گردو و غذاهای سرشار از ویتامین مثل مرکبات، سیب زمینی شیرین و کدو ضروری است. غذاهای سرشار از پروتئین مثل تخم مرغ، مرغ، لوبیا چشم بلبلی، عدس، نخود و پنیر کاتیج نیز بسیار مفید هستند.

2- بدون آرایش زیبا باشید ؛ آب فراوان بنوشید

هرچه از اهمیت آب بگوییم، کم گفته ایم. هر سیستم و عملکرد در بدن شما به آب بستگی دارد. هرجا می روید یک بطری آب به همراه داشته باشید تا رطوبت بدن شما تامین شود. نوشیدن 8 لیوان آب یا بیشتر به خارج شدن سموم از بدن شما کمک می کند، در نتیجه پوست شما شاداب تر و شفاف تر می شود. به علاوه چین و چروک را از بین می برد.

بهترین راه این است که تکه های خیار، لیمو، کدو و برگ نعناع را در آب بریزید تا علاوه بر یک نوشیدنی سم زدا به رطوبت بدن نیز کمک کنید.

3- بدون آرایش زیبا باشید ؛ در آرامش کامل بخوابید

یک خواب راحت ارتباط نزدکی با احساسات و سلامتی شما دارد. این موضوع بسیار اهمیت دارد، چرا که بدن شما در هنگام استراحت خود را ریکاوری می کند. همانطور که گوشی شما نیاز به شارژ دارد، شما نیز برای شارژ شدن به خواب و استراحت نیاز دارید. 6 تا 8 ساعت خواب با کیفیت موجب می شود زمانی که بیدار می شوید، کاملا سر حال و سالم باشید.

خواب کافی موجب درخشندگی پوست و کاهش سیاهی دور چشم ها می شود. به علاوه زمانی که می خوابید، پوست شما شروع به ساختن کلاژن های جدید می کند.

پیشنهاد می کنیم دو مقاله مرتبط با این موضوع یعنی کار هایی که قبل از خواب موجب آرامش می شوند و کسب آرامش در خواب را مطالعه کنید.

4- بدون آرایش زیبا باشید؛ نسبت به انتخاب محصولات آرایشی- بهداشتی حساس باشید

بدون آرایش زیبا باشید

به همان مقدار که غذاها بر روی پوست شما موثرند، انتخاب محصولاتی که بر روی پوست و موی خود می زنید نیز اهمیت دارند. پوست شما 60 درصد از موادی را که روی آن می زنید، جذب می کند؛ بنابراین در هنگام انتخاب آنها حساسیت به خرج دهید. سعی کنید از محصولات حاوی پارابن، مواد پتروشیمی و سولفات ها که موجب التهاب پوست و یا خشک شدن موها می شوند، بپرهیزید.

5- بدون آرایش زیبا باشید ؛ ورزش کنید

فعالیت جسمی هم برای سلامت و هم برای پوست بسیار مفید است. هر گونه فعالیت فیزیکی از جمله دویدن، ورزش کردن در باشگاه، یوگا و شنا شما را سرحال و شاداب نگه می دارد. فواید ورزش برای درخشندگی پوست و بهبود خلق و خو از نظر علمی کاملا به اثبات رسیده است.

3 ساعت فعالیت ورزشی در هفته می تواند به بهبود جریان خون، خارج شدن سموم از بدن، افزایش اکسیژن رسانی به پوست و کاهش استرس کمک می کند.

6- بدون آرایش زیبا باشید ؛ از پوست لایه برداری کنید

بدون آرایش زیبا باشید

لایه برداری را بخش مهمی از روتین مراقبت از پوست خود قرار دهید. پوست همواره سلول های مرده را به طریقی سعی می کند از سطح خود خارج کند تا بتواند سلول های جدید و تازه بسازد. با لایه برداری این کار برای پوست آسان تر خواهد شد.

افزایش سلول های مرده بر سطح پوست موجب بسته شدن منافذ پوست، جوش های سر سیاه و سر سفید می شود. بعد از لایه برداری سرم ها و مرطوب کننده ها آسان تر به پوست جذب می شوند. برای لایه برداری می توانید از اسکراب های ملایم استفاده کنید و یا خودتان آنها را در منزل تهیه کنید. این کار را دوبار در هفته انجام دهید تا حداکثر نتایج را ببینید.

7- بدون آرایش زیبا باشید ؛ ماساژ پوست را فراموش نکنید

بدون آرایش زیبا باشید

یک ماساژ پوست خوب به صورت یک روز درمیان چین و چروک ها را از بین می برد، پوست را صاف و درخشان تر می کند. چینی ها این کار را با ماساژ قسمت های خاصی از پوست انجام می دهند.

اگردر هنگام ماساژ از روغن نارگیل یا لوسیون هم استفاده کنید، علاوه بر ماساژ به رطوبت رسانی پوست خود نیز کمک کرده اید.

8- بدون آرایش زیبا باشید ؛ دندان ها را زیبا نگه دارید

مرواریدهای شما نیاز به مراقبت دارند و سلامت دندان ها در زیبایی شما بسیار موثرند. هر 6 ماه یک بار به دندانپزشک مراجعه کنید و حداقل 2 بار در روز دندان ها را با یک خمیر دندان فلوراید دار مسواک کنید.

هر روز نخ دندان بکشید، از دهانشویه استفاده کنید و دندان ها را سالم نگه دارید. از یک مسواک مناسب استفاده کنید و دندان ها را به صورت صحیح مسواک بزنید.

9- بدون آرایش زیبا باشید ؛ با جوش ها درست رفتار کنید

Tea Tree Oil for Acne Step 2

جوش ها کاملا طبیعی هستند و هر فردی ممکن است به آن دچار شود. هرچند برخی بیشتر از دیگران به جوش مبتلا می شوند. بدترین کاری که شما ممکن است با جوش ها انجام دهید، این است که بخواهید با کندن از شرشان خلاص شوید. تحت هیچ شرایطی آنها را دست کاری نکنید و فشار ندهید.

بهترین روش آن است که هیچ زخمی بر روی صورت خود به جا نگذارید. مقداری روغن درخت چای به جوش ها بزنید و بگذارید خشک شوند. همچنین می توانید از رتینول و یا بنزوئیل پروکساید استفاده کنید.

10- بدون آرایش زیبا باشید ؛ ماسک صورت استفاده کنید

هیچ چیز بهتر از یک ماسک برای زیبا کردن پوست صورت نیست. این کار به آسانی یافتن مواد مفید در آشپزخانه خانه خودتان است. استفاده ی هفتگی از ماسک صورت موجب شاداب و جوان شدن آن می شود.

بر اساس نوع پوست خود ماسک مناسب را تهیه کنید و یا از مواد طبیعی مثل عسل، آلوئه ورا، بلغور جو دو سر و میوه ها استفاده کنید.

پیشنهاد برنافیت: ماسک صورت طبیعی در خانه

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments