هفته ای چند عدد تخم مرغ می توان مصرف کرد؟ - تغذیه - برنافیت

تغذیه

هفته ای چند عدد تخم مرغ می توان مصرف کرد؟

30 اردیبهشت 1396
1027بازدید

اگر وقت ندارید...

تخم مرغ منبع بسیار خوبی برای پروتئین، ویتامین و املاح ضروری بدن محسوب می شود و همه ی آمینو اسیدهای مورد نیاز بدن را دارا می باشد. هر فرد معمولی در روز می تواند دو عدد تخم مرغ مصرف کند. اما در صورتی که پروتئین و چربی های خود را از منابع دیگری دریافت کند، دیگر نیازی به مصرف بیش از حد این ماده ی غذایی ندارد.

این ماده غذایی را چه به صورت آب پز، نیمرو یا در املت خود استفاده کنید، منبع بسیار سالم تری از غلات صبحانه و شیرینی جات است.

اما روزانه یا به طور هفتگی چند عدد تخم مرغ می توان مصرف کرد؟

برای یک فرد معمولی سالم مصرف دو عدد تخم مرغ در روز کاملا عادی است. اما یک هشدار وجود دارد: “هر فردی باید به برنامه ی غذایی خود نگاهی بیاندازد تا ببیند چربی های ترانس خود را از چه منبعی به دست می آورد. مصرف دو عدد تخم مرغ در روز طبیعی است، اما اگر این ماده غذایی را همراه با پنیر پیتزا مصرف کنید، میزان کالری مصرفی و چربی های ترانس خود را افزایش داده اید.

اگر می خواهید تخم مرغ را به عنوان وعده ی اصلی مصرف کنید، همراه آن از روغن زیتون، نمک، فلفل، بشقابی از سبزیجات و نان غلات کامل استفاده کنید. در هنگام مصرف این ماده غذایی تنها از سفیده ی آن استفاده نکنید. مواد مغذی بسیاری در زرده ی آن وجود دارد. تمام ویتامین های محلول در چربی در زرده ی تخم مرغ یافت می شوند. درست است که با حذف زرده، چربی های آن را از غذای خود حذف می کنید، اما در واقع تمام ارزش های غذایی آن را از بین برده اید. البته باید گفت که میزان تخم مرغی که در روز و یا هفته مصرف می کنید، به برنامه ی غذایی شما بستگی دارد.

[box type=”note”]تخم مرغ ها موتورخانه های تغذیه ای هستند که مواد مغذی را برای بدن تامین می کنند. با وجودی که این ماده ی غذایی دارای مزایای سلامتی بسیاری برای انسان است، زرده ی آن به افزایش کلسترول در بدن معروف می باشد. بنابراین افراد ترجیح می دهند بیشتر از سفیده ی آن استفاده کنند. اما آیا واقعا زرده ی تخم مرغ موجب افزایش وزن شما می شود؟ [/box]

یک تخم مرغ بزرگ در حدود 80 کالری، 5 گرم چربی و 6 گرم پروتئین دارد. بنابراین اگر به میزان کافی از غذاهای دیگر چربی و پروتئین دریافت می کنید، مصرف یک املت در هنگام صبح برای شما اصلا توصیه نمی شود. بنابراین اگر از این به بعد سر در گم بودید و نمی دانستید برای دریافت پروتئین روزانه چه غذایی مصرف کنید، یک تخم مرغ بیشتر بخورید.

کاری از گروه محتوای برنافیت

دیدگاهتان را بنویسید