ارتباط زردچوبه با حافظه|نقش زردچوبه در بهبود حافظه

زردچوبه ادویه ای است که در بسیاری از غذاهای هندی استفاده می شود و در کمتر از یک ساعت به بهبود حافظه و یادگیری کمک می کند. در مطالعه ای که در مجله ی داروهای روان گردان به چاپ رسید، در مورد آثار یکی از مواد فعال موجود در زردچوبه به نام کورکومین و داروهای مشابه بر شصت فرد سالم در سنین 60 تا 85 سالگی تحقیقاتی انجام شد تا تصمیم گرفته شود آیا این ادویه تاثیری بر روی یادگیری و حافظه ی کوتاه مدت و بلند مدت دارد یا نه؟همینطور در این مطلب بخوانید که لاغری با زردچوبه امکان دارد یا نه.

دانشمندان دانشگاه سویین برن در ملبورن استرالیا، آثار روحی مکمل های کورکومین را پس از یک ساعت، سه ساعت و چهار هفته بر روی شرکت کنندگان بررسی کردند. آنها آزمایش های متعددی انجام دادند تا متوجه شوند آیا شرکت کنندگان به دلیل آثار کوتاه و طولانی مدت مصرف این ماده تغییراتی در خلق و خو، حافظه و خون خود احساس می کنند یا نه. تنها یک ساعت پس از مصرف مکمل ها، شرکت کنندگان نسبت به گروه دیگری که از دارونماها استفاده می کردند، عملکرد بهتری نشان دادند.

این شرکت کنندگان پس از چهار هفته درمان با کورکومین نیز نتایج بسیار خوبی نشان دادند. دانشمندان به این نتیجه رسیدند که حافظه ی کاری، سطح انرژی، آرامش، رضایت و حتی خستگی ناشی از استرس فیزیولوژیک با درمان های طولانی مدت با مکمل ها بهبود می یابد. سطح کلسترول شرکت کنندگان نیز پس از مصرف مکمل های کورکومین کاهش یافت.

اگر به دنبال راهکارهایی برای افزایش حافظه هستید، این مطلب را از دست ندهید.

حتی بیماران آلزایمری با علائم شدیدی همچون جنون، کج خلقی، آشفتگی، اضطراب و بی علاقه نیز با مصرف این دارو، نتایج فوق العاده ای به دست آوردند. شرکت کنندگانی که برای دوازده هفته 764 میلی گرم زردچوبه ی حاوی 100 میلی گرم کورکومین مصرف کردند بدون هیچ واکنش منفی در علائم کلینیکی و داده های کتابخانه ای، بهبود یافتند. پس از سه ماه درمان، علائم موجود در بیماران و نیاز آنها به مراقبت به شدت کاهش یافت. دو نفر از بیمارانی که در ابتدای مطالعه قادر به شناسایی اعضای خانواده ی خود نبودند، پس از یک سال درمان با زردچوبه توانستند اعضای خانواده ی خود را بشناسند. در یکی از موارد، یکی از بیماران در نمره ی آزمون کوتاه وضعیت ذهنی، 17 درصد بهبود نشان داد.

سعی کنید یک عصاره ی استاندارد کورکومین را انتخاب کنید. راهنمایی های روی بسته را مطالعه و پیش از مصرف این مکمل با پزشک خود مشورت کنید. افرادی که از اختلالات مغز رنج می برند می توانند زیر نظر پزشک، 400 میلی گرم کورکومین را سه بار در روز استفاده کنند.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments