از فواید و مزایای لیزر موهای زائد بیشتر بدانید

اصلاح موها به روش های سنتی همچون بند، وکس و شیو، منجر به زخم، بریدگی، جوش و رشد موهای زیر پوستی می شوند، به علاوه از آنها به عنوان یک راه حل دائمی و طولانی مدت نیز نمی توان استفاده کرد. لیزر موهای زائد یکی از سریع ترین روش های رهایی از موهای زائد است که منجر به کاهش دائمی موهای زائد می شود. از این روش برای همه ی موهای زائد در تمام نقاط بدن می توان استفاده کرد.

اصلاح موهای زائد، برای بسیاری از مردم یک برنامه ی روزانه ی وقت گیر است. هر چند روش های قدیمی و سنتی همچون وکس، شیو و بند روش های مفیدی هستند، اما راه حل هایی با آثار طولانی مدت محسوب نمی شوند و اغلب منجر به زخم، بریدگی، جوش و رشد موهای زیر پوستی خواهند شد. در حال حاضر، بیش از یک دهه است که پیشرفت تکنولوژیکی منجر به ایجاد سیستمی برای حذف موهای زائد شده که نه تنها مشکلاتی چون زخم و بریدگی را حل کرده، بلکه یک راه حل طولانی مدت برای کاهش موهای زائد به وجود آورده  است. این روش، چیزی نیست جز لیزر موهای زائد.

لیزر موهای زائد، یکی از بهترین روش های رهایی از موهای زائد است. از دیگر دلایل پیشرفت این روش، کاهش دائمی موهای زائد است. البته باید توجه داشت که منظور از کاهش موهای زائد، کاهش 100 درصدی آنها تا آخر عمر نیست، بلکه منظور کاهش 50 تا 95 درصدی آنهاست. در طول زمان ممکن است موهای جدیدی رشد کنند، اما در بیشتر مواقع، این موها ظریف و قابل کنترل هستند. یکی از دلایل جذابیت لیزر موهای زائد، کارآمدی، کارآیی و راحتی آن است. از این روش برای تمام موهای زائد در تمام نقاط بدن می توان استفاده کرد.

مزایای لیزر موهای زائد چیست؟

انتخاب لیزر موهای زائد، در میان روش های دیگر اصلاح بدن دارای فواید بسیاری می باشد که در ادامه به برخی از آنها اشاره شده است.

 درمان سریع

لیزر موهای زائد، سریعتر از آن چیزی که تصورش را می کنید، انجام می شود. برای مثال لیزر موهای زیر بغل و بیکینی تنها 20 دقیقه طول می کشد.

صرفه جویی در هزینه ها

کاهش دائمی موهای زائد، شما را از خرید ژیلت، کرم های اصلاح، محلول های موبر و وکس های ماهیانه نجات می دهد. اگر این هزینه های ماهیانه و هفتگی را حساب کنید، خواهید دید که لیزر موهای زائد، به صرفه تر از این هزینه هاست.

پیشگیری از موهای زیر پوستی

لیزر موهای زائد، بهترین گزینه و مطمئن ترین راه حل برای پیشگیری و حذف موهای زیر پوستی می باشد. این گزینه، برای افرادی که دارای پوست حساسی هستند و پوستشان به دلیل شیو و وکس ملتهب می شود، بسیار مفید است.

صرفه جویی در زمان

از آنجا که لیزر موهای زائد، نیاز به اصلاح روزانه ی موها را کاهش می دهد، موجب صرفه جویی در زمان نیز خواهد شد.

اجازه ی اصلاح در میان جلسه ها

بر خلاف وکس که نباید در میان جلسه ها موهای خود را شیو کنید، در طول جلسات لیزر می توانید موهای خود را هر چقدر که مایل بودید، اصلاح کنید.

سوال های رایج در مورد لیزر موهای زائد

حالا که از فواید لیزر موهای زائد، با خبر شدید، ممکن است سوال هایی برایتان پیش آید که باید به آنها پاسخ داده شود.

برای لیزر موهای زائد به چند جلسه نیاز دارید؟

دوره ی رشد موها برای افراد مختلف، متفاوت است و بسته به نوع محل لیزر ممکن است از 4 تا 12 هفته باشد. پس از چند جلسه درمان، مشتریان ممکن است کاهش چشمگیری در موها و رشد آنها مشاهده کنند. اما به طور کلی، پس از هر جلسه ی درمانی، کاهش 10 تا 15 درصدی موهای خود را مشاهده خواهند کرد و جلسات مورد نیاز 6 تا 8 جلسه می باشد. هر چند، باید بدانید که تعداد جلسات به فاکتورهای زیادی از جمله، منطقه ی تحت درمان، رنگ پوست، ضخامت مو، جنسیت، وضعیت هورمون ها ومواردی از این قبیل بستگی دارد.

لیزر موهای زائد چگونه عمل می کند؟

سیستم لیزر، با استفاده از انرژی در قالب نور، موجب تغییر در ماهیت منبع خون فولیکول های مو می شود. انرژی حاصله از منبع نور،  توسط رنگدانه هایی به نام ملانین جذب می شوند. خون، به سرعت این نور فیلتر شده را جذب و به سلول های مجاور منتقل کرده، به گرما تبدیل می شود. این گرما، ماهیت سلول ها را تغییر داده و آنها را نسبت به تولید موهای بیشتر، ناتوان می کند. مشاوره های پیش از درمان، با سوال ها و آزمون هایی از قبیل رنگ پوست و نوع مو آغاز می شود.

چگونه می توان یک کلینیک مناسب پیدا کرد؟

مهم ترین نکته ای که در مورد کلینیک انتخابی خود باید رعایت کنید این است که کلینیک شما دارای مشاوره های مناسب و آزمون نمونه برداری باشد. این موضوع موجب می شود که به آسانی به پاسخ سوالات خود برسید و از روند درمانی خود مطلع شوید.

لیزر موهای زائد چه مزایا و معایبی دارد؟

روش های مختلفی برای از بین بردن موهای زائد وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند. مثلا ژیلت یا وکس گرچه روش های آسان و سریعی هستند، اما در اولی موها به سرعت رشد کرده و در دومی پوست دچار التهاب میشود. لیزر موهای زائد نیز مزایا و معایب خاص خود را دارد. از مزایای این روش می توان به کاهش رشد موها، استفاده از آن در هر نقطه از بدن و درد بسیار خفیف و از معایب آن به طولانی مدت بودن، پر هزینه بودن و مناسب تر بودن آن برای پوست های روشن و موهای تیره اشاره کرد.

اجازه دهید در مورد مزایا و معایب لیزر موهای زائد صحبت کنیم. واقعیت این است که وقتی نوبت به از بین بردن موهای زائد بدن می رسد، شما گزینه های زیادی پیش رو دارید و می خواهید پیش از گرفتن تصمیم، همه ی آنها را مورد بررسی قرار دهید. یکی از گزینه های سریع پیش رو اصلاح با ژیلت است، اما این موها در عرض چند روز و به سرعت رشد می کنند. خمیرهای موبر نیز گزینه ی دیگری هستند که موها را در عرض چند دقیقه از بین می برند، اما بوی بسیار بدی دارند.

اگر به دنبال روش بهتری برای حذف موهای زائد خود هستید، می توانید وکس یا روش های دیگری را به کار ببرید که ریشه ی موهای شما را مورد هدف قرار می دهند. گرچه وکس موها موجب کاهش رشد آنها می شود، اما بسیار دردناک است و پوست را دچار التهاب و خارش می کند.

روش های دیگری نیز وجود دارند که آثار آنها طولانی مدت تر است. یکی از این روش ها شامل الکترولیز است. در این روش، یک سوزن بسیار نازک در فولیکول هر یک از موها قرار داده می شود تا جریان الکتریسیته را به داخل آنها بفرستد و فولیکول ها را از بین ببرد. اما متاسفانه این روش هم دردناک است و هم وقت گیر.

پس از همه ی این روش ها به روش لیزر موهای زائد می رسیم. یک روش نیمه دائمی معروف که به فولیکول های مو آسیب می رساند و رشد موها را کاهش می دهد. لیزر، تنها با تمرکز بر روی سلول های رنگدانه ای که در فولیکول های مو قرار دارند، موها را شناسایی می کند. پس از چند جلسه درمان با لیزر، می توانید ژیلت خود را دور بیندازید و دیگر به سراغ وکس نروید. اما پیش از انتخاب این گزینه، برخی از مزایا و معایب لیزر موهای زاید را که در این مقاله به آن اشاره شده است، مطالعه کنید.

مزایای لیزر موهای زائد

  • گرچه با لیزر موهای زائد برای همیشه از شر موها خلاص نمی شوید، اما این روش رشد موها را به شدت کاهش می دهد. تا حدی که می توانید اصلاح با ژیلت را برای همیشه کنار بگذارید.
  • این روش برای تمام قسمت های بدن قابل کاربرد است. دستگاه لیزر می تواند قسمت وسیعی از بدن از جمله پاها، دست ها، خط بیکینی، شکم، صورت و … را در برگیرد و هیچ محدودیتی برای قسمت هایی که تحت لیزر قرار می گیرند، وجود ندارد.
  • درد در این روش بسیار خفیف است و در دامنه ای بین اصلاح با ژیلت و وکس قرار می گیرد. تکنسین ها برای بی حس کردن قسمت های مختلف بدن، قبل و بعد از لیزر از یخ استفاده می کنند. این درد در جلسات بعدی که موها نازک تر می شوند، کاهش می یابد.

معایب لیزر موهای زائد

  • این روش، دارای یک روند طولانی مدت است. درست است که یک جلسه لیزر موهای زیر بغل کمتر از چند دقیقه به طول می انجامد، اما برای مشاهده ی نتایج باید چندین جلسه صبر کرد و بین هر جلسه حداقل باید 6 هفته فاصله گذاشت.
  • این روش بسیار پر هزینه است. شاید یک جلسه لیزر بسیار گران تر از هزینه ی ژیلت هایی باشد که در یک سال استفاده می کنید (هر چند این روش با دوام تر است و ارزش این هزینه را دارد).
  • از آنجا که تفاوت بین رنگ پوست و رنگ فولیکول های مو به لیزر کمک می کند تا موها را از بین ببرد، لیزر برای پوست های روشن و موهای تیره بهتر عمل می کند. بنابراین تشخیص رنگ پوست و موی افرادی که داری پوست های تیره هستند، برای دستگاه کار بسیار سختی است (البته نه بدین معنا که غیر ممکن است).
  • اگر لیزر توسط تکنسین های بدون تخصص انجام گیرد، ممکن است زخم ها یا سوختگی هایی را بر روی پوست به جا بگذارد. در هنگام انتخاب مراکز لیزر، دقت کافی را به عمل آورید و حتما از تبحر تکنسین یا اپراتور خود اطمینان حاصل کنید. حتی پزشکانی که می خواهند اقدام به این عمل کنند، نیاز به آموزش های مربوطه دارند، چرا که لیزر درمانی در دانشکده های پزشکی تدریس نمی شود، بنابراین این افراد به آموزش و گواهی نامه نیاز دارند.

13 نکته که پیش از لیزر موهای زائد باید بدانید

یکی از آزار دهنده ترین مسائل، موهای زاید است که گاهی احساس می کنیم هیچ وقت از شر آنها خلاص نمی شویم. اما لیزر موهای زائد یکی از روش های قابل اطمینان است که می تواند موهایتان را به طور دائم از بین ببرد. تنها باید توجه داشته باشید که برای اصلاح موها پیش و پس از لیزر نباید از واکس، دئودورانت و عطر استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که لیزر در جلسه ی اول معجزه نمی کند باید حداقل سه ماه از لیزر درمانی بگذرد تا نتایج خوبی حاصل شود.

بسیاری از افراد شاغل، فرصت کافی برای اصلاح موهای زائد با ژیلت یا واکس را ندارند، از طرف دیگر دوست ندارند زمان کوتاهی پس از اصلاح دوباره شاهد موهای زائد بر روی بدن خود باشند. یکی از آزار دهنده ترین مسائل همین موهای زائد است که گاهی احساس می کنیم هیچ وقت از شر آنها خلاص نمی شویم. اما اگر به دنبال یک راه حل دائمی هستید تا موهای زائد خود را از بین ببرید، لیزر یکی از بهترین گزینه های پیش روی شماست.

چگونگی عملکرد لیزر

  1. نور لیزر زمانی که از پوست عبور می کند، به گرما تبدیل می شود.
  2. گرما توسط رنگدانه های تیره ی پوست (ملانین) که در فولیکول ها وجود دارند، جذب می شوند.
  3. گرما به فولیکول های مو آسیب می رساند و رشد آنها را متوقف می کند.

لیزر الکساندرایت- موهای زائد- لیزر - برنافیت

اما مطالب دیگری در مورد لیزر موهای زائد وجود دارد که پیش از انتخاب این روش باید به خاطر داشته باشید:

1- لیزر موهای زائد معجزه نمی کند.

در این روش از یک دستگاه لیزر استفاده می شود که با توجه به نوع پوست و موی شما تنظیم شده است. این لیزر اشعه ی متمرکزی از نور را ایجاد می کند که مستقیما رنگدانه ی فولیکول های مویتان را هدف قرار می دهد. این کار موجب می شود که فولیکول ها از ریشه بسوزند و از رشد مجدد آنها جلوگیری شود.

2- پیش از مراجعه به پزشک از قرار گرفتن در معرض نور خورشید بپرهیزید.

حداقل چهار هفته پیش از انجام لیزر موهای زائد از نور خورشید بپرهیزید. اگر پوست شما در آفتاب بسوزد یا بدن خود را برنزه کرده باشید، نمی توانید از این روش استفاده کنید. افرادی که به بیرون رفتن های زیاد علاقه مندند، باید بدانند که تابستان فصل خوبی برای انجام این عمل نیست.

3- ناحیه ای که قصد لیزر کردن آن را دارید باید حتما با ژیلت اصلاح شود.

13 نکته که پیش از لیزر موهای زائد باید بدانید - برنافیت

پیش از انجام لیزر موهای زائد می توانید موهای خود را همانند گذشته اصلاح کنید، اما تنها با ژیلت. افرادی که اخیرا وکس کرده اند نمی توانند از این روش استفاده کنند. به خاطر داشته باشید که لیزر، رنگدانه ی فولیکول موهای شما را مورد هدف قرار می دهد و برای اینکه لیزر عمل کند، فولیکول باید وجود داشته باشد. بهترین راه این است که یک روز پیش از ملاقات با پزشک موهای خود را با ژیلت اصلاح کنید.

4- در اولین ملاقات، پزشک یک تست لیزری بر روی قسمتی از بدن شما انجام می دهد.

واقعیت این است که همه ی پوست ها عکس العمل یکسانی به لیزر نشان نمی دهند. مشکلات رنگدانه ای، بی رنگ شدن پوست و زخم از جمله مواردیست که ممکن است بر روی برخی از پوست ها ایجاد شود. به همین دلیل تست لیزری بر روی قسمتی از پوست می تواند مفید باشد.

5- نباید انتظار داشته باشید که تنها پس از یک جلسه درمان، پوست شما کاملا صاف شود.

بسیاری از افراد انتظار دارند پس از جلسه ی اول درمان، شاهد نتایج چشمگیری از صاف شدن پوست خود باشند، اما چنین چیزی ممکن نیست. برای مشاهده ی نتایج دقیق به پنج تا شش جلسه لیزر درمانی نیاز است.

6- هر جلسه 20 دقیقه تا یک ساعت طول می کشد.

مدت زمان هر جلسه به مکانی که تحت لیزر است، بستگی دارد. زیر بغل و خط بیکینی به سرعت درمان می شود، اما نواحی دیگری چون پا و کمر به زمان بیشتری نیاز دارد.

7- لیزر موهای زائد اطراف چشم خطرناک است.

صرف نظر از نقطه ای که تحت لیزر است، اپراتور به شما عینکی می دهد که باید آن را در طول درمان به چشم ها بزنید. لیزر موهای اطراف چشم بسیار خطرناک است و ممکن است به آنها آسیب برساند.

8- اگر می خواهید نتیجه بگیرید باید در لیزر درمانی مصر باشید.

فولیکول موهای شما به چرخه ی رشد خود ادامه می دهند. افرادی بهترین نتیجه را می گیرند که هر 4 تا 6 هفته یک بار به جلسات لیزر درمانی می روند تا فولیکول های مو را کاملا از بین ببرند.

9- نتایج قطعی پس از سه ماه حاصل می شود.

در اوایل جلسات درمانی ممکن است هیچ نتایجی برای شما حاصل نشود، اما تقریبا پس از سه ماه درمان نتایج قابل چشمگیری مشاهده خواهید کرد.

10- لیزر برخی از انواع پوست ها و موها سخت است اما غیر ممکن نیست.

فولیکول های تیره ی مو به راحتی قابل درمان هستند، چرا که لیزر رنگدانه ها را مورد هدف قرار می دهد. به همین دلیل است که لیزر موهای خاکستری، سفید، بلوند و قرمز کمی سخت است. البته نه بدان معنا که غیر ممکن باشد.

11- پس از جلسات درمانی از ضد آفتاب استفاده کنید.

به طور کلی همه باید از ضد آفتاب استفاده کنند، قطعا پس از درمان نیز که پوست بسیار حساس است، ضد آفتاب ضروری به نظر می رسد.

12- از مصرف عطر، دئودورانت و دوش آب داغ بپرهیزید.

24 تا 48 ساعت پس از درمان، اجازه ی استفاده از عطر و دئودورانت و تا یک هفته پس از آن اجازه ی استفاده از حمام آب داغ را ندارید.

13- آیا لیزر درمانی روش قابل اطمینانی است؟

لیزر موهای زائد اگر توسط یک متخصص پوست و در مطب انجام شود، روش کاملا قابل اطمینانی است و موجب کاهش دائمی موها در مدتی کوتاه می شود.

لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد چیست؟

رشد موهای زائد در نواحی مختلف بدن همواره یکی از معضلات خانم ها و البته برخی از آقایان بوده است.

موهای زائدی دارای رنگ تیره هستند که همین امر رویش غیر طبیعی آن ها را بیشتر نمایان می کند و عمدتا در نواحی چانه، لب فوقانی، نواحی دو طرف صورت، از محل ناف به طرف پایین و فرورفتگی ناحیه کمر قابل مشاهده هستند.

می توان گفت همه ی افراد از روییدن موهای زائد در قسمت هایی از بدن خود ناراضی اند و همواره به دنبال روش هایی برای از بین بردن آن هستند. درست است که برخی از این روش ها مانند استفاده از کرم های موبر و اپیلاسیون می توانند به صورت موقتی ما را از شر این موهای زائد خلاص کند اما راه حل دائمی نیز وجود دارد، که می تواند احساس رضایت بیشتری در شما ایجاد نماید. بله، درست حدس زده اید، لیزر یک روش دائمی برای از بین بردن موهای زائد است.

لیزر موهای زائد

اثرات لیزر بر روی موهای زائد چیست؟

  • كاهش تعداد موها
  • كاهش سرعت رشد
  • نازك شدن موها
  • كمرنگ تر شدن موها

مراحل قبل از انجام لیزر

  1. استفاده از چشم بند محافظ روی چشم، به منظور جلوگیری از آسیب قرنیه یا شبکیه
  2. در صورت لزوم، اصلاح موی بخش مورد نظر به گونه ای که چند میلی متر روی پوست باشد.
  3. استفاده از ژل سرد یا ابزار سرد کننده مخصوص جهت محافظت از لایه های خارجی پوست و تسهیل نفوذ نور لیزر درون پوست

قبل از انجام لیزر موهای زائد، به این نکات توجه کنید:

  1. اگر برنزه کرده اید، صبر کنید تا تاثیر آن از روی پوستتان برود، انجام لیزر در این زمان ممکن است باعث ایجاد تاول و سوختگی پوستی شود. توصیه می شود قبل از انجام لیزر موهای زائد، به مدت 4-6 هفته در معرض نور مستقیم آفتاب قرار نگیرید.
  2. برای برداشتن موهای زائد در طول دوره درمان، بهترین روش استفاده از تیغ است پس استفاده از روش هایی مانند اپیلاسیون، موچین و بند را در این زمان کنار بگذارید.
  3. بهترین زمان تراشیدن موها 2 یا 3 روز قبل از انجام لیزر می باشد.

پس از انجام لیزر به چه مراقبت هایی نیاز است؟

  1. تا یک ساعت پس از لیزر از تمرینات بدنی سنگین خودداری کنید.
  2. حداقل تا یک ماه و نیم پس از انجام لیزر، به مدت طولانی در معرض نور مستقیم آفتاب قرار نگیرید. پس بهتر است در این مدت آفتاب گرفتن را فراموش کنید.
  3. به منظور پیشگیری از آسیب های پوستی از ضد آفتاب با SPF 15 استفاده نمایید.
  4. فراموش نکنید که قسمت های لیزر شده نباید دستکاری شوند.
  5. پس از انجام لیزر از کرم های قوی و محرک که حاوی مواد شیمیایی مانند بنزوئیل هستند استفاده نکنید.

سوالات رایج

  1. آیا لیزر موهای زائد دردناک است؟

خیر، لیزر موهای زائد به هیچ عنوان دردناک نیست، اما در صورتی که شخص حساس باشد از پماد بی حسی استفاده می شود.

  1. چه زمانی پس از لیزر می توان آفتاب گرفت ؟

متخصصان زیبایی توصیه می کنند پس از لیزر موهای زائد شخص به مدت سه ماه از آفتاب گرفتن پرهیز نماید.

  1. لیزر موهای زائد برای چه اشخاصی ممنوع است؟
    • بانوان باردار و شیرده
    • اشخاصی که بیماری های عصبی دارند.
    • اشخاصی که دارای زخم و یا عفونت فعال در ناحیه ی مورد لیزر هستند.
  2. آیا لیزر موهای زائد بر روی غدد لنفاوی و باروری تاثیر می گذارد؟

خیر ، لیزر اگر در ناحیه زیر بغل و ناحیه بیکینی انجام شود هیچ تاثیر بر بافت سینه و تخمدان ندارد، هم چنین لیزر موهای زائد بر روی غدد لنفاوی تاثیری ندارد و اشخاص با آسودگی خیال می توانند به انجام لیزر موهای زائد بپردازند .

لیزر موهای زائد با دستگاه الکساندرایت ماتریکس

اگر دوست دارید در تمام طول سال، پوستی صاف و تمیز داشته باشید و این حس لذت بخش، فقط مربوط به زمان های اصلاح نباشد، از لیزر درمانی استفاده کنید. این روش یکی از روش های موثر از بین بردن موهای زائد است. در کلینیک تغذیه و زیبایی برنافیت از دو دستگاه دایود و الکساندرایت ماتریکس 2017 برای لیزر موهای زائد استفاده میشود.

ليزر الكساندرايت ماتریکس با طول موج 755نانومتر، بهترین نوع لیزر برای رفع موهای زائد است که در تیپ پوست های متفاوت کاربرد دارد. مدل 2017 این دستگاه دارای تکنولوژی خنک کننده قوی است که باعث بی درد شدن لیزر موی زائد می‌شود و سوزش ناشی از لیزر را برطرف میکند و در عین حال آنقدر کارآمد و موثر است که در 6 الی 8 جلسه موهای زائد را به طور کامل و دائمى از بین می‌برد. در لیزر الکساندرایت اشعه لیزر بدون آسیب رساندن به پوست روی فولیکول مو اثر گذاشته و رشد موها را متوقف می کند.

دستگاه لیزر دایود

معرفی دستگاه لیزر دایود

لیزرهای دایود یکی از کارآمدترین منابع نوری هستند که تاکنون ساخته شده اند. به علت ساختاری کامل تر و سبک تر نسبت به لیزرهایی که بر پایه تحریک فلاش لامپ کار می کنند، برای اهداف کلینیکی بسیار مناسب تر می باشند. لیزرهای یاقوت، الکساندریت، Nd: YAG، IPLها همگی دارای منبع فلاش لامپ هستند. بنابراین می توان گفت ظهور لیزرهای دایود، یک تغییر و تحول عمده در بین سیستم های رفع موهای زائد بر پایه نور می باشد.

لیزرهای دایود رفع موهای زائد موجود به صورت پالسی و با طول موج های ۸۰۰ یا ۸۱۰ نانومتر می باشند. جذب این طول موج در ملانین تاحدی کمتر از لیزرهای الکساندریت و یاقوت و بیشتر از  Nd: YAG، IPLها می باشد، ولی آنها می توانند در عمق بیشتری از درم نفوذ کنند و میزان بیشتری در فولیکول مو جذب گردند و در نتیجه اثر حرارتی و نابود کنندگی بیشتری را در مرکز فولیکول و سلول های بنیادی رشد مو، نسبت به الکساندریت و یاقوت ایجاد نمایند.

لیزر دایود کلینیک برنافیتنکات کلیدی در مورد لیزرهای دایود

  1. طول موج آنها نزدیک به طول موج طیف پایین مادون قرمز می باشد.
  2. جذب آن در ملانین به نسبت Nd: YAG، IPLبسیار بیشتر بوده و تا حدی کمتر از لیزرهای الکساندریت و یاقوت می باشد.
  3. دارای ریسک پس از درمان کمتری نسبت به الکساندریت در تغییرات پیگمانته می باشد. کاهش ریسک با پالس یکنواخت و خنک سازی سطحی نیز کمتر می گردد.
  4. طول موج آنها دارای عمق نفوذ بیشتری در درم بوده و درصد بیشتری از آن به فولیکول می رسد.
  5. به علت استفاده از تکنولوژی نیمه هادی در ساخت آنها نسبت به دیگر لیزرهای دارای فلاش لامپ به راحتی قابل حمل بوده و مقاومت بیشتری را در برابر ضربه و تغییرات از خود نشان می دهند.
  6. دارای طول عمر بیشتری نسبت به دیگر لیزرها بوده و هزینه تعمیرات و نگهداری کمتری نیز دارند.
  7. هزینه خرید و هزینه های ایجاد شده برای بیمار به مراتب کمتر از دیگر لیزرها می باشد.
  8. به علت محدوده وسیع تنظیمات طول پالس و انرژی، کاربردهای وسیعی داشته و قابلیت استفاده در پوست های تیره را نیز میسر می سازد.
  9. به علت سرعت شات بسیار بالا در آنها، برای استفاده در مساحت های بزرگ بسیار مناسبند.

ليزر دايود Olive

لیزر دایود رفع موهای زائد، آکنه و لیفتینگ/ کره جنوبی

OLIVE یک لیزر رفع موهای زائد از نسل جدید بر پایه تکنولوژی دایود ۸۱۰ نانومتر می باشد که با استفاده از این طول موج، رنگدانه ملانین موجود در فولیکول مو را هدف قرار داده و تخریب می کند. انرژی و اشعه خروجی بسیار یکنواخت (با بهره گیری از تکنولوژی DILAS آلمان) در تمامی پالس های اعمال  شده در واحد زمان، باعث می شود تا بیمار درد کمتری احساس کرده و از بافت های پوست بیشترین محافظت به عمل آید.

در این سیستم از لنز Collimated استفاده شده که باعث تابش یکنواخت بر روی پوست شده و امکان افزایش سرعت بدون آسیب رسانی به پوست را می دهد. همچنین در این دستگاه همواره یک نسبت ثابت بین ماکزیمم انرژی و فرکانس برقرار است که باعث می شود انرژی مناسب در واحد زمان- سطح به بافت منتقل شود. این مسأله باعث کاهش خطای کاربر در تنظیمات گشته و جلوی آسیب رسانی به پوست را از طرف دستگاه می گیرد.

مزایای این دستگاه

  1. هندپیس ارگونومیک و سبک
  2. سیستم خنک کننده محافظ دستگاه و هندپیس
  3.  مد Skin Toning علاوه بر رفع موهای زائد
  4. سرعت شات بسیار بالا (۱۵تابش در ثانیه ) و ایجاد حالت بدون درد
  5. استفاده از محدوده ی بسیار بالای پهنای پالس
  6. قابلیت استفاده در تیپ های مختلف پوستی حتی پوست های تیره
  7. موثر در از بین بردن کلیه موهای زائد صرف نظر از اینکه نازک یا ضخیم باشند.
  8. کاربری بسیار آسان؛ با توجه به کاهش درد در بیمار با استفاده از تکنیک خنک سازی پوست به کار رفته در سر هندپیس و شیب ۲ درجه روی سر هندپیس؛ جهت حفظ تماس عمودی و جلوگیری از ایجاد گپ هوایی
  9. حمل و نقل آسان و مقاومت بیشتر در برابر ضربه و تغییرات محیطی
  10. طول عمر بیشتر نسبت به دیگر لیزرها و هزینه تعمیرات و نگهداری کمتر

پاسخ به چند سوال رایج در مورد لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد، یکی از روش های موثر، قابل اطمینان و سریع برای از بین بردن موهای زائد می باشد، که امروزه به شدت مورد توجه قرار گرفته است. لیزر با تابش مستقیم اشعه هایی با طول موج متفاوت به رنگدانه ی فولیکول موها منتقل و موجب از بین بردن و توقف رشد آنها می شود. یک کلینیک لیزر موی قابل اطمینان، دارای مشاوره ی رایگان و یک تکنسین لیزر کارآزموده است تا پوست را پیش از درمان مورد ارزیابی قرار دهد.

اگر دوست دارید در تمام طول سال، پوستی صاف و تمیز داشته باشید و این حس لذت بخش، فقط مربوط به زمان های اصلاح نباشد، از لیزر درمانی استفاده کنید. این روش یکی از روش های موثر از بین بردن موهای زائد، است. در این مقاله به سوالات شما درباره این روش پاسخ می دهیم.

اگر شما راه هایی چون اصلاح مو یا کندن آن با واکس را دوست ندارید، می توانید لیزر مو را امتحان کنید. لیزر مو یکی از رایج ترین روش های اصلاح در ایالات متحده محسوب می شود. در این روش، نور بسیار متمرکزی به فولیکول های مو وارد می شود. رنگدانه های موجود در فولیکول نور را جذب می کنند و موها را از بین می برند.

مزایای لیزر مو

لیزر برای برداشتن موهای ناخواسته ی روی صورت، دست، پا، بازو، زیر بغل، خط مایو و نقاط دیگر بسیار مفید است.

دقت: یکی از مزایای آن این است که تنها موهای زبر و تیره را مورد هدف قرار می دهد اما به پوست اطراف آن آسیبی نمی رساند.

سرعت: هر ضربه ی لیزر موجب از بین بردن بسیاری از موها در یک زمان می شود. لیزر در هر ثانیه می تواند یک چهارم پوست را عاری از مو کند. نواحی کوچک پوست مثل زیر لب ها می تواند در کمتر از یک دقیقه درمان شود و نواحی بزرگتر مثل کمر و پاها ممکن است یک ساعت طول بکشد.

پیش بینی: بیشتر افراد پس از 3 تا 7 جلسه، بسیاری از موهای زائد را از دست می دهند.

چگونه خود را برای لیزر موها آماده کنیم؟

لیزر موها تنها به معنی از بین بردن موهای ناخواسته نیست. بلکه یک روند پزشکی است که آموزش به دوش گرفتن خطرات بالقوه را همراه دارد. قبل از لیزر باید از اعتبار دکتر یا تکنسینی که این پروسه را انجام می دهد اطمینان حاصل کنید.

اگر می خواهید از روش لیزر درمانی استفاده کنید باید 6 هفته قبل، از برداشت مو، اپیلاسیون و یا الکترولیز خودداری کنید. این بدان دلیل است که لیزر روی ریشه ی موها تاثیر می گذارد که با اصلاح و اپیلاسیون به طور موقتی از بین رفته اند.

البته قبل و بعد از لیزر نیز نباید تا 6 هفته در معرض آفتاب قرار بگیرید. قرار گرفتن در معرض نور خورشید، تاثیر لیزر را کاهش و عوارض پس از درمان را افزایش می دهد.

آنچه که در طول لیزر درمانی رخ می دهد

درست قبل از این روند، موهایی که باید لیزر شوند به اندازه ی چند میلی متر تراشیده می شوند. سپس دستگاه لیزر با رنگ مو، رنگ پوست، ضخامت و محل موی شما تنظیم می شود و عمل لیزر انجام می گیرد.

لیزر موهای زائد چگونه کار می کند؟

در پوست های روشن، یک اشعه ی متمرکز از نور را به طور مستقیم به رنگدانه ی فولیکول موها منتقل می کند، و در افرادی که دارای پوست های تیره تر هستند، لیزر توسط ذخیره ی خونی که در فولیکول مو وجود دارد، جذب می شود. دستگاه لیزر پزشکی- زیبایی در هر طیف رنگ پوست، قابلیت توقف رشد موهای زائد را دارد، فولیکول موهای زائد را از بین می برد و رشد آن ها را متوقف می کند.

از واژه ی “لیزر” نترسید؛ این پروسه در درمان موهای زائد، کاملا قابل اطمینان، سریع و موثر است.

آیا IPL، همان لیزر است؟

پاسخ به چند سوال رایج در مورد لیزر موهای زائد - برنافیت

بسیاری از افراد لیزر را با IPL اشتباه می گیرند، اما این دو فرآیند کاملا با هم متفاوت هستند. بزرگترین تفاوت آن ها در این است که در دستگاه های IPL از لیزر استفاده نمی شود، برای همین، فولیکول های عمیق مو، به خوبی مورد هدف قرار نمی گیرد.در نتیجه به خوبی نمی تواند فولیکول های عمیق مو را مورد هدف قرار دهد و یا با هر تون پوستی سازگار شود. به همین دلیل ممکن است موجب سوختگی پوست های تیره تر شود.

در روش لیزر درمانی، از یک طول موج استفاده می شود تا به طور انتخابی و بدون آسیب به بافت های اطراف، کروموفورهای هدف درمان شوند.

در دستگاه های IPL از لیزر استفاده نمی شود. به همین علت، فولیکول های عمیق مو به خوبی مورد هدف قرار نمی گیرد. بعلاوه این دستگاه با نمی تواند به خوبی با هر تون پوستی سازگار شود، به همین دلیل ممکن است موجب سوختگی پوست های تیره تر شود.

چطور بفهمیم یک کلینیک معتبر است؟

یک کلینیک لیزر موی قابل اطمینان، باید مجهز به دستگاه های لیزر پزشکی، مشاوره ی رایگان و تکنسین های آزموده باشد، تا پوست را پیش از درمان مورد ارزیابی قرار دهند. تکنسین، باید فرد تحت درمان را از تمام مشکلات پس از آن آگاه کند.

توجه: همانطور که به یک پزشک عمومی اجازه ی جراحی ندارد، یک متخصص زیبایی نیز اجازه ی انجام عمل لیزر را نخواهد داشت. تکنیسین لیزر شما باید متخصص و دارای مجوز عمل لیزر باشد.

آیا لیزر موهای زائد، دردناک است؟

لیزر موهای زائد، کاملا بدون درد است و احساسی شبیه به نیشگون گرفتن دارد و ممکن است کمی گرما را در بدن ایجاد می کند.

این درمان، نسبتا راحت است. پس از هر جلسه درمان، موها نازک تر و روشن تر می شود، به همین دلیل درد کاهش می یابد. اگر پوست حساسی دارید، می توانید از ژل های بی حسی پیش از درمان استفاده کنید.

 

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments