چگونه عادت ها بر روی ظاهر پوست اثر می گذارند؟

[iconbox title=”مقاله در یک نگاه” title_align=”right” content_align=”right” layout=”boxed” align=”right” type=”vector” icon=”momizat-icon-pencil2″ icon_align_to=”title” size=”32″ icon_color=”#3e256a” ]بر هیچ کس پوشیده نیست که تمام جزئیات کوچک زندگی به نحوی بر روی ظاهر پوست موثر است. روش های مختلف مراقبت های پوستی از جمله شستن آرایش هنگام خواب، عدم نوشیدن الکل، نوشیدن آب به میزان کافی و مصرف ویتامین ها موجب داشتن پوستی شفاف و شاداب می شود. [/iconbox]

پوست یکی از بزرگترین اندام های بدن است و مراقبت از آن بسیار اهمیت دارد. عادت های درست و غلط می توانند تاثیر زیادی بر روی ظاهر پوست داشته باشند. امروز در برنافیت می خواهیم نشان دهیم که این عادت ها تا چه حد می توانند تاثیر گذار باشند.

خوابیدن با آرایش

تاثیر خوابیدن با آرایش بر روی ظاهر پوست- زیبایی- برنافیت

پوست ما همانند کل بدن نیاز به استراحت دارد چرا که بازسازی و احیای آن در هنگام شب رخ می دهد. به همین دلیل عدم مراقبت از پوست، نشانه های خود را با مواردی چون آکنه، التهاب، جوش، دانه و آلرژی نشان می دهد. همه ی این موارد نشان می دهد که منافذ پوست ما با ذرات آرایشی و آلودگی های شب پیش بسته شده است. به همین دلیل پاک کردن آرایش و لایه برداری ضروری است، چرا که ذرات مرده را از روی پوست حذف می کند.

میکرونیدلینگ روشی برای درمان منافذ باز پوست

مصرف سیگار

تاثیر سیگار کشیدن بر روی ظاهر پوست- زیبایی- برنافیت

در اینجا دو خواهر دو قلو را می بینید که یکی از آنها (سمت چپ) تا به حال لب به سیگار نزده و دیگری از 16 سالگی شروع به سیگار کشیدن کرده است. حال خودتان قضاوت کنید که سیگار چه بلایی بر سر پوست می آورد. سیگار بر روی تمام اندام های بدن تاثیر منفی دارد و از آنجا که پوست بزرگترین ارگان بدن است، سیگار و تنباکو بیشترین آسیب را به پوست می رسانند.

نوشیدن الکل

تاثیر نوشیدن الکل بر روی ظاهر پوست- زیبایی- برنافیت

تصویر سمت چپ متعلق به زمانیست که این فرد الکل می نوشید و تصویر سمت راست 7 ماه از زمانی که این فرد الکل را ترک کرده، می گذرد. حال خودتان مقایسه کنید که الکل تا چه حد بر روی ظاهر پوست موثر است. به گفته ی خودش، این فرد پس از ترک الکل خواب بهتری را تجربه کرده، سالم تر غذا می خورد، پوستش شاداب تر شده  و از همه مهم تر هیچ آسیبی مغز او را دیگر تهدید نمی کند.

نوشیدن آب به اندازه ی کافی

تاثیر نوشیدن آب بر روی ظاهر پوست- زیبایی- برنافیت

هر فرد بالغی باید به طور متوسط 1.8 لیتر آب در طول روز بنوشد. انجام این کار به مدت یک ماه موجب صاف شدن پوست، از بین رفتن آکنه و رفع چین و چروک خواهد شد. به علاوه، بدن شما با خارج کردن سموم سالم تر نیز خواهد شد.

مصرف ویتامین

تاثیر مصرف ویتامین ها بر روی ظاهر پوست- زیبایی- برنافیت

ویتامین ها بخش ضروری یک زندگی سالم هستند، چرا که به سختی می توان تمام مواد مورد نیاز را به تنهایی از غذا تامین کرد. مصرف ویتامین هایی که پزشک برای شما تجویز می کند، تا حد زیادی بر روی ظاهر پوست شما تاثیر می گذارد.

پیشنهاد برنافیت: ویتامین هایی که موجب سلامتی پوست می شوند

مترجم: مریم اصیلی

 

برای مشاوره در خصوص میکرونیدلینگ با کارشناسان کلینیک برنافیت تماس بگیرید

۰۲۱-۲۲۶۸۵۸۳۸ شعبه شریعتی

۰۲۱-۷۷۲۲۹۸۷۷ شعبه رسالت

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments