با سوپر میوه‌های مفید فصل زمستان آشنا شوید

میوه‌های فصلی همیشه بهترین‌ هستند و به دلیل این‌که مواد مغذی بدن در این آب و هوا را فراهم می‌کند. زمانی که هوا سرد می‌شود مشکلات متعددی مانند سرماخوردگی، عفونت‌های ویروسی و خشکی پوست اتفاق می‌افتد. با گنجاندن میوه‌های فصل زمستان در رژیم غذایی خود می‌توانید سلامتی و امینی بدن خود را تضمین کنید.همچنین اگر به دنبال لاغری با میوه هستید، می توانید به صفحه آن مراجعه کنید.

میوه فصل زمستان

1. کامکوات (پرتقال تزئینی)

یکی از مرکبات کوچک، کامکوات هستند که اندازه‌ی آن مانند زیتون است که دارای آنتی اکسیدان هستند که با انواع بیماری‌ها مقابله می‌کند. اگر 5 عدد از این میوه زمستانی میل کنید تنها 5 درصد حاوی کالری است. پتاسیم، ویتامین A و C و یک پنجم فیبر بدن را تامین می‌کند.

کامکوات یکی از میوه‌های فصل زمستان است که یک میوه همه کاره محسوب می‌شود. سعی کنید کامکوات را تکه تکه کنید و در نهایت به دسر خود اضافه کنید تا طعم و مزه خوشمزه آن را بچشید. میوه کامکوات را 2 الی 3 روز می‌توانید در دمای اتاق و 2 هفته در فریزر نگهداری کنید.

2. به

یکی از خانواده‌ی سیب و گلابی به است. یکی از میوه‌های فصل زمستان به می‌باشد که مصرف این میوه باعث جلوگیری از تولید آنفولانزا در بدن انسان  می‌شود. به دارای ویتامین C است و به دلیل این‌که فنولیک ضد ویروس است با آنفولانزا مقابله می‌کند. می‌توانید برای چشیدن طعم لذیذ این میوه فصل زمستان آن را بپذید و به صورت خورشت در سوپ یا هر غذای دیگه که در آن سیب و گلابی است به کار ببرید

انواع میوه های زمستانی به

3. خرمالو

طبق تحقیقات انجام شده مصرف روزانه یک عدد خرمالو بهتر از سیب می‌باشد، به دلیل این‌که مواد معدنی، فیبر و ترکیبات فنولیک در خرمالو بیشتر است. از یک سری بیماری‌ها جلوگیری می‌کند مانند:

  • بیماری قلبی
  • حمله‌ی قلبی
  • سکته

با وجود آنتی اکسیدان در خرمالو، به دیابت و پیشگیری از آسیب‌های سلولی کمک می‌کند. خرمالو یک ته مزه تندی دارد ولی بافت و طعم آن را می‌توان با آلو و زردآلو مقایسه کرد. سعی کنید به بستنی و کیک خود خرمالو را اضافه کنید و از طعم لذیذ این میوه زمستانی لذت ببرید.

برای کنترل قند خون خود باید خرما میل کنید و به سیستم هضم غذا نیز کمک می‌کند. برای حفظ سلامتی و بینایی خود باید این میوه خوشمزه را میل کنید.

4. گلابی آسیایی

همانطور که می‌دانید گلابی نرم طرفداران بسیار زیادی دارد، اما گلابی آسیایی پس از رسیدن هم سفت می‌باشد و برای سرما خوردگی بسیار عالی است و پیدا کردن گلابی آسیایی بسیار اسان‌تر است. یکی از میوه‌ های زمستان گلابی آسیایی است که سرشار از فیبر بوده و مصرف روزانه آن برای پیشگیری از دیابت و قلب بسیار مفید است. برای این‌که متوجه شوید این میوه رسیده است باید از طعم شیرین این میوه متوجه شوید. گلابی آسیایی را می‌توانید یک هفته در دمای اتاق و یک ماه در فریز قرار دهید.

انواع میوه های زمستان گلابی آسیایی

3. انار 

انار یکی از میوه‌های زمستان است که فواید زیادی برای سلامتی دارد و حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است که موجب پیشگیری از برخی سرطان‌ها می‌شود. انار را به رژیم غذایی زمستانی خود اضافه کنید و از فواید سلامتی و طعم شیرین و ترش هر دانه خوش طعم آن لذت ببرید.

4. زغال اخته 

زغال اخته سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و مواد مغذی است. زغال اخته به پیشگیری از برخی سرطان‌ها، بیماری‌های قلبی و التهاب کمک می‌کند. اگر می‌خواهید با احتمال ابتلا به سرماخوردگی زمستانی یا بیماری‌های تهدید کننده زندگی مبارزه کنید، کرن بری را امتحان کنید. از کرن بری‌های سرو شده در روز شکرگزاری به عنوان سکوی پرشی برای افزودن این میوه زمستانی به رژیم غذایی خود حداقل یک بار در هفته استفاده کنید.

5. پرتقال 

یک لیست قوی از میوه‌های زمستانی بدون پرتقال نخواهد بود. پرتقال، اگرچه لزوماً محصول زمستانی نیست، اما همیشه در دسترس است و همیشه گزینه خوبی بوده. پرتقال غنی از ویتامین D است و به دلیل ترکیبات آنتی اکسیدان برای محافظت از بدن در برابر بیماری قلبی بسیار مفید است. مصرف پرتقال به صورت روزانه باعث می‌شود خون رقیق شود و فشار خون را کاهش دهد. همان طور که می‌دانید پرتقال یکی از میوه های زمستان است که سطح کلسترول خون را کاهش می‌دهد و تاثیر بسیار خوبی در پیشگیری از سنگ کلیه دارد.

انواع میوه های زمستان پرتقال

6. آناناس

شاید پیدا کردن یک آناناس واقعا سخت باشد، اما اگر این فرصت را دارید، به خصوص در فصل زمستان، این کار را انجام دهید! آناناس سرشار از ویتامین C و منگنز است، ماده‌ای مغذی که به تشکیل استخوان‌ها و تنظیم قند خون کمک می‌کند.

7. سیب 

ضرب المثل قدیمی، یک سیب در روز دکتر را دور نگه می‌دارد چندان دور از واقعیت نیست. سیب‌ها را به ابر غذاها تشبیه می‌کنند، زیرا سرشار از مواد مغذی زیادی هستند که غیرممکن به نظر می‌رسد که یک میوه کوچک بتواند آن قدر کمک کند. میوه زمستانی سیب از ویتامین B که تعداد گلبول‌های قرمز را حفظ می‌کند تا آنتی‌اکسیدان‌ها که به دفع بیماری‌ها کمک می‌کنند، سیب زمستان امسال شما را از مطب دکتر دور می‌کند.

8. کیوی

ممکن است پرتقال را به خاطر ویتامین C و موز را به دلیل محتوای پتاسیم بشناسید، اما کیوی آن‌ها را در هر دو دسته و همچنین تامین کننده ویتامین E و K است. کیوی بسیار خوش طعم، سالم و منحصر به فرد است. برای مقابله با سرمای هوای سرد، تعدادی از این میوه‌های کوچک را داخل سبد خرید خود قرار دهید. حتی می‌توانید کیوی و هر میوه زمستانی دیگر را در این لیست در مخلوط کن بریزید تا اسموتی سالمی داشته باشید!

انواع میوه های زمستان کیوی

9. نارنگی

یکی دیگر از میوه‌های زمستان نارنگی است که دارای ویتامین C بوده و فواید زیادی برای سیستم ایمنی بدن انسان دارد. نارنگی به دلیل آنتی اکسیدان باعث پیشگیری از سرطان، بیماری قلبی و پیری زودرس می‌شود. برای از بین بردن میکروب‌های بدن و تقویت سیستم ایمنی بدن باید نارنگی مصرف کنید. سلامتی پوست برای خانم‌ها بسیار از اهمیت بالایی برخوردار است برای سلامتی پوست و مدت زمان بهبود زخم را کاهش می‌دهد. افرادی که دچار یبوست شده‌اند برای درمان آن باید نارنگی مصرف کنند و برای سلامت روده مفید است.

10. خرما

خرما سرشار از ویتامین و مواد معدنی است که حاوی مقدار زیادی کلسیم ، آهن و فیبر بوده که برای کسانی که با کم خونی مواجه هستند یا پوکی استخوان دارند عالی می‌باشد. بسیار از افراد خرما را به صورت خمیر در می‌آورند و با مواد غذایی دیگر مانند ماست، نان یا کره مخلوط می‌کنند. این کار برای رهایی از یبوست روشی فوق‌العاده موثر است.

انواع میوه زمستانی خرما

11. پاپایا 

پاپایا یکی از میوه‌های زمستان است چیزی که ممکن است در مورد این میوه ندانید این است که نه تنها سرشار از ویتامین C بلکه دارای ویتامین B نیز می‌باشد. همچنین شامل بسیاری دیگر از آنتی اکسیدان‌ها و مواد معدنی بوده که به حمایت از سلامت قلب و روده بزرگ کمک می‌کند. این تنها چند دلیل است که ممکنه بخواهید از این میوه در زمستان استفاده کنید و لذت ببرید.

12. لیمو و لیمو ترش

لیمو و لیموترش نیز در هوای سرد زمستانی رشد می‌کند. لیمو و لیموترش هر دو مستعد سرما هستند. بسیاری از انواع آهک حتی زمانی که دما به زیر 50 درجه فارنهایت می‌رسد، رشد خود را متوقف می‌کنند. در کالیفرنیا، لیمو مایر در زمستان رسیده است، در حالی که لیمو یورکا در تمام طول سال رشد می‌کند. در فلوریدا، انواع لیمو معمولی از اواسط تابستان تا اوایل زمستان بهترین هستند. لیموهای خرس بسته به آب و هوا در زمستان و گاهی در تمام طول سال میوه می‌دهند. این گونه همچنین به عنوان یک درخت گلدانی محبوب است که می‌تواند در آب و هوای داخلی که ممکن است یخبندان را تجربه کند به داخل خانه آورده شود.

13. توت فرنگی زمستانی 

توت فرنگی که به وضوح در فصل تابستان در آب و هوای خنک شمالی و غرب میانه استفاده می‌شود، توت فرنگی در تمام طول سال در برخی از مناطق کالیفرنیا کشت می‌شود. در مقایسه، فصل توت فرنگی اواخر بهار تا تابستان در غرب میانه و آب و هوای خنک شمالی است. به لطف شرایط رشد ایده آل، کالیفرنیا تقریباً 80 درصد از کل توت فرنگی‌های فروش در ایالات متحده را تولید می‌کند.

پیشنهاد برنافیت : میوه ها و سبزیجات بهاری

14. بلوبربی 

یکی از بهترین خانواده‌ی توت‌ها بلوبری است که فواید بسیاری دارد و یکی دیگر از میوه‌های زمستان محسوب می‌شود. بلوبری کالری بسیار کمی دارد و دارای بیشترین آنتی اکسیدان در میان میوه‌ها است که پیری زودرس و سرطان را کاهش می‌دهد. این میوه خوشمزه به فشار خون و سلامت قلب کمک می‌کند و از حملات قلبی جلوگیری می‌کند.

مصرف بلوبری میوه زمستانی

انواع میوه‌های طبع گرم و سرد

میوه طبع
 ازگیل سرد و خشک
 گلابی  گرم و تر
نارنج سرد و خشک
 انار ترش سرد و خشک
 بالنگ سرد و خشک
 انار شیرین سرد و تر
آناناس گرم و تر
انگور گرم و تر
به گرم و خشک
پرتقال سرد و تر
دارابی سرد و تر
زرشک سرد و خشک
ذغال اخته سرد و خشک
کیوی سرد و تر
گریپ فروت سرد و خشک
لیمو شیرین سرد و تر
موز گرم و تر
guest
4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
لیلا

میوه های بیشتری رو برامون معرفی کنید

پشتیبان برنافیت

چشم لیلا جان . مقاله رو حتما اپدیت می کنیم

ناشناس

شلغم توی فصل زمستون خیلی خوبه

لیلا

عالی بود و مفید