زنی که با ترک فست فود توانست 136 کیلوگرم وزن کم کند

یکی از عادت های بد که امروزه تقریبا همه ی ما به آن گرفتار شده ایم مصرف فست فود است. فست فودها، غذاهای ناسالمی هستند که مصرف مداومشان آثار مخربی بر روی بدن می گذارد. علاوه بر انواع و اقسام بیماری ها همچون دیابت، فشار خون، چربی خون، افزایش خطر ابتلا به سرطان و … منجر به چاقی و افزایش وزن نیز خواهد شد

فست فودها سرشار از کالری اند اما ارزش غذایی آنها بسیار پایین است. بنابراین، مصرف بی رویه ی آنها منجر به چاقی و افزایش وزن می شود. امروز برنافیت داستان حقیقی زنی را برای شما بازگو خواهد کرد که با ترک مصرف فست فود توانست 136 کیلو وزن کمک کند.

داستان چاقی این زن 219 کیلویی

من در تمام زندگی چاق بودم. اما باید صادقانه بگویم که تا وقتی وزن کم نکردم، متوجه نشدم تا چه حد اضافه وزن دارم. در سنگین ترین حالت 219 کیلوبودم و حداقل 6000 کالری در روز مصرف می کردم. هیچ وقت عادت نداشتم در خانه غذا بپزم یا سبزیجات مصرف کنم. روزانه چندین بار در خارج از خانه غذا می خوردم و از آنجا که عاشق غذاهای سرخ شده بودم، اکثر غذاهایم فست فود بودند.

اولین تصمیم برای تغییر سبک ناسالم زندگی

درژانویه ی 2016 برای اولین بار با همسرم تصمیم گرفتیم که سبک زندگی خود را عوض کنیم. یکی از بهترین دوستانم یک چالش 30 روزه ی آشپزی سالم برای من راه انداخت. در این چالش من مجبور به ترک الکل و نوشابه و 5 بار ورزش در هفته شدم. این برنامه کاملا در تضاد با چیزی بود در گذشته انجام می دادم.

در انتهای آن ماه به تمام اهدافی که می خواستم دست یافتم. آشپزی در خانه را فرا گرفتم، توانستم برای خود کالری شماری کنم، به باشگاه رفتم و توانستم به خوبی با دستگاه ها کار کنم. در انتها، علاوه بر اینکه با ترک مصرف فست فود وزن کم کرده بودم، به این برنامه ی جدید معتاد هم شده بودم.

تغییر سلیقه در انتخاب غذاها

ترک مصرف فست فود- غذاهای سالم- برنافیت

تا جایی که برنامه ی غذایی ام به من اجازه دهد، خودم را محدود نمی کنم؛ چرا که این کار موجب می شود غذای بیشتری مصرف کنم. تنها سعی می کنم غذاهایی را که دوست دارم به شیوه ی سالم تری مصرف کنم. در برنامه ی غذایی خود انواع پروتئین ها و سبزیجات را گنجانده ام و حتی الامکان از مصرف کربوهیدرات ها خودداری می کنم.

برنامه ی غذایی من در یک روز عادی به صورت زیر است:

صبحانه: 3 عدد تخم مرغ آب پز و دو تکه گوشت بوقلمون

نهار: قزل آلای دودی با مارچوبه ی کبابی و سالاد

شام: ساندویچ مرغ گریل شده با کاهو و سیب زمینی شیرین

میان وعده: بادام و استیک پنیر

انجام تمام این کارها به هیچ وجه آسان نبود. باید نه گفتن را یاد می گرفتم. زمانی که دوستانم می خواستند بیرون از خانه غذا بخورند، من باید روش های تفریحی دیگری پیدا می کردم که مربوط به غذا نباشد.

ورزش، در ادامه ی مسیر کاهش وزن

ترک مصرف فست فود- ورزش- برنافیت

زمانی که به باشگاه می رفتم، احساس می کردم همه به من خیره می شوند. این نگاه ها چنین به من القا کرد که باید مابقی زندگی خود را عوض کنم. من آنجا بودم تا خودم را عوض کنم نه آنها را. در ابتدا که شروع به ورزش کردم، ماشین بیضوی بهترین دوستم بود، چرا که به من اجازه می داد تا شدت و شیب حرکات خود را افزایش دهم. در ضمن هیچ فشار و آسیبی نیز به مفاصلم وارد نمی کرد.

همین که این کار برایم آسان شد، به کلاس هایی چون زومبا رفتم. در انتهای کلاس می ایستادم و تنها حرکاتی را انجام می دادم که برایم آسان تر بود. هر بار سعی می کردم بهتر از قبل باشم.

کاهش وزن ادامه دار

ترک مصرف فست فود- کاهش وزن- برنافیت

در حال حاضر سعی می کنم از روش های خلاقانه تری برای افزایش فعالیت هایم استفاده می کنم. مثلا موبایلم را در گوشه ی اتاق می گذارم تا برای جواب دادن آن از جایم بلند شوم. لباس های باشگاه را همراه خود سر کار می برم تا مجبور شوم قبل از رفتن به خانه ورزش کنم. حتی الان که به وزن 78 کیلوگرم رسیده ام، احساس می کنم کارم به پایان نرسیده. تنها مشکلم شل شدن و افتادگی پوست شکم، باسن و ران هاست و به دنبال روشی برای لاغری موضعی این قسمت ها هستم. هرچند افتادگی پوست پس از این کاهش وزن شدید برایم کمی آزار دهنده است، اما به چنین موفقیتی افتخار می کنم.

 

 

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments