یک رژیم غذایی هندی پنج روزه برای آب کردن چربی های شکم

داشتن شکمی تخت و صاف، جزء یکی از آرزوهای دیرینه‌ی زنان است. رژیم غذایی هندی از جمله رژیم‌هایی است که در عرض 5 روز شما را لاغر و چربی‌های شکمتان را آب می‌کند. این رژیم تماما در مورد مصرف میوه‌ها و سبزیجات، کربوهیدرات‌های پیچیده و آب فراوان است و ضرری برای بدن ندارد. به عنوان یک بانو همه‌ی ما دوست داریم پوستی درخشان و موهایی پرپشت داشته باشیم. اما آیا همه چیز به همین جا ختم می‌شود؟ البته که نه. داشتن شکمی تخت و صاف نیز در لیست آرزوهای ما وجود دارد. در میان کشورهای مختلف، زنان هندی به داشتن شکم‌های صاف معروفند. انتخاب‌های غذایی و آشپزی‌های چند منظوره در داشتن این شکم تخت بی تاثیر نیست. امروز برنافیت به شما یک رژیم غذایی هندی را معرفی می‌کند که تنها در عرض پنج روز لاغر خواهید شد. این رژیم نه تنها موجب کاهش وزن، بلکه موجب درخشندگی پوست نیز می‌شود.

روز اول

از آن جا که این رژیم غذایی هندی برگرفته از رژیم جنرال موتورز است، بنابراین شامل مصرف میوه‌های زیادی در روز اول می‌باشد. در روز اول به جز موز، هر میوه‌ی دیگری می‌توانید مصرف کنید. بهتر است میوه‌هایی از خانواده‌ی صیفی جات بخورید. میوه‌هایی چون هندوانه، ملون و طالبی حاوی آب بسیار زیاد و کالری کمی می‌باشند. این میوه‌ها نه تنها از کم آبی بدن جلوگیری می‌کنند، بلکه فرد را در طول روز فعال نگه می‌دارند.

نکته: این رژیم، برنامه غذایی شما را محدود نمی‌کند. شما در طول روز هر چقدر بخواهید می‌توانید میوه مصرف کنید. به علاوه، کارشناسان توصیه می‌کنند که در طول روز 8 تا 10 لیوان آب بنوشید تا انرژی بدن شما تامین شود.

یک رژیم غذایی هندی پنج روزه برای آب کردن چربی های شکم

روز دوم

روز دوم این رژیم به مصرف سبزیجات اختصاص دارد. خوشبختانه در همه‌ی فصول سبزیجاتی برای مصرف کردن وجود دارند. برای شروع می‌توانید با یک بشقاب سالاد شروع کنید. بعد از آن می‌توانید سبزیجات دیگر را به منوی نهار و شام خود اضافه کنید. برای میان وعده‌ی عصرانه، می‌توانید یک کاسه سالاد خیار و گوجه مصرف کنید.

نکته: در روز دوم باید مصرف آب خود را به 1 تا 2 لیوان آبِ بیشتر در روز افزایش دهید. قوانین غذایی شما همچنان مانند گذشته است. هرگاه گرسنگی به شما فشار آورد، می‌توانید سبزیجات مصرف کنید.

روز سوم

در روز سوم از این رژیم غذایی هندی یک سورپرایز منتظر شما است. شما می‌توانید با مصرف یک عدد سیب زمینی پخته و مقداری کره، کربوهیدارت مورد نیاز خود را به دست آورید. پس از این شروع، هر آن چه از روز اول و دوم این برنامه غذایی می‌خواهید مصرف کنید. روز سوم این منو، ترکیبی از دو روز اول است.

نکته: در روز سوم حداقل 12 تا 13 لیوان آب تا آخر روز مصرف کنید.

آب کردن چربی های شکم با رژیم غذایی هندی پنج روزه

روز چهارم

چهارمین روز رژیم، دارای یک برنامه غذایی پر انرژی است. این رژیم با تمرکز بر روی مصرف شیر و موز، یک برنامه‌ی خوشمزه برای شما فراهم می‌کند. امروز شما می‌توانید 8 عدد موز و چهار لیوان شیر مصرف کنید. برای ایجاد تعادل می‌توانید این سهم را به چهار وعده تقسیم کنید و در هر وعده دو عدد موز و یک لیوان شیر بنوشید.

نکته: اگر گرسنگی به شما فشار آورد، از ترکیب آب و لیمو یا شیر کره کالری صفر استفاده کنید. این کار به کنترل اشتهای شما کمک می‌کند. برای این که انرژی شما در طول روز تامین شود، نوشیدن آب فراموش نشود.

روز پنجم

در روز پنجم رژیم، می‌توانید از تمام منوهای رژیمی سالم و خوشمزه همچون پنیر خام (پنیر کاتیج)، گوجه، سوپ سویا و غیره استفاده کنید.

نکته: مصرف 12 تا 14 لیوان آب در روز پنجم ضروری است.

رژیم غذایی هندی پنج روزه

مراقبت‌های غذایی پس از رژیم

پس از گذشت 5 روز از این رژیم غذایی هندی، مقدار زیادی از سموم از بدن شما خارج می‌شود. بنابراین صورت شما درخشان تر از گذشته خواهد شد. پس از روز پنجم، با پوشیدن لباس‌های قدیمی کاهش وزن خود را مشاهده خواهید کرد. هر چند این رژیم، 5 روزه است، اما 2 روز دیگر باید به این رژیم ادامه دهید.

روز ششم

در روز ششم شما می‌توانید از غذاهای پر ویتامین و کم کالری استفاده کنید. پنیر کاتیج، سبزیجات بخارپز و سوپ‌های کم کالری گزینه‌های خوبی محسوب می‌شوند.

روز هفتم

در روز هفتم می‌توانید به سراغ غذاهایی چون گندم کامل و برنج قهوه‌ای بروید. برای گرفتن بهترین نتایج، با یک لیوان آب لیموی فاقد شکر و نمک شروع کنید.

هشدار

پیش از شروع این رژیم غذایی هندی با یک پزشک مشورت کنید. چرا که باید مطمئن شوید بدن شما برای این چالش آمادگی کافی دارد یا نه. این کار از آسیب‌ها و مضرات احتمالی این فرآیند پیشگیری خواهد کرد.

guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
Mahin Zarkam

بسیار عالی ومفید ممنونم

کاربران ناشناس

خیلی ممنون مطالب عالی و مطلوب