چه مدت پس از زایمان می توان دوباره باردار شد؟

بسیاری از زنان تصور می‌کنند از آن‌جا که قاعدگی آن‌ها پس از زایمان قطع می‌شود، بدنشان نیز قادر به تخمک گذاری نخواهد بود، اما چنین تصوری کاملا اشتباه است. زایمان قبلی شما چه از نوع طبیعی و چه از نوع سزارین باشد، بدن به سرعت آماده‌ی بارداری مجدد خواهد شد. اما از آن‌جا که بدن هنوز از بارداری قبلی احیا نشده، آمادگی لازم برای بارداری مجدد را نخواهد داشت. در ادامه با برنافیت همراه باشید تا از این موضوع مطلع شوید.

بارداری بعد از زایمان

آیا تا به حال این سوال برای شما پیش آمده است که چه مدت پس از زایمان ممکن است باردار شوید؟ پاسخ این است که خیلی زودتر از آن‌چه که تصورش را می‌کنید. آیا تا به حال برایتان سوال پیش آمده است که آیا فردی ممکن است 6 هفته پس از زایمان دوباره باردار شود؟ پاسخ کاملا مثبت است.

گرچه توصیه شده تا شش هفته پس از زایمان رابطه‌ی جنسی نباید انجام شود، اما این اتفاق گاهی ممکن است رخ دهد. در این مدت عدم استفاده از قرص‌های ضدبارداری منجر به بارداری ناخواسته می‌شود. جایگزین‌هایی برای مقاربت جنسی بیابید تا هم بدن شما فرصت کافی برای ریکاوری داشته باشد و هم از احتمال بارداری ناخواسته جلوگیری شود.

گرچه شیردهی در برخی از زنان، تخمک گذاری را به تعویق می‌اندازد، اما روش خوبی برای پیشگیری از بارداری نیست، مگر این‌که از روش آمنوره‌ی شیردهی استفاده کنید. این روش خاص کنترل بارداری نیاز به زمان و محدودیت‌های بسیاری دارد. این بدان معناست که شما هیچ‌گاه نباید از شیر دوش استفاده کنید و کودکتان نباید از پستانک استفاده کند، در نتیجه فرزند شما در طول شب نمی‌تواند به آرامی بخوابد. انجام چنین کاری برای زنان بسیار سخت است.درصورتی که به رژیم لاغری دوران شیردهی فرزندتان نیاز دارید به صفحه دریافت رژیم شیردهی مراجعه کنید.

بهترین زمان برای انجام تست بارداری چه زمانی است؟

بسیاری از زنان در زمان انجام تست بارداری با مشکل مواجه هستند. گاهی اوقات تمایل شدیدی به انجام تست بارداری دارید تا بفهمید آیا این ماه بچه‌دار می‌شوید یا نه؟ با دیدن علائم اولیه‌ی بارداری، وسوسه می‌شوید که تست را پیش از هر کار دیگری انجام دهید.

اما اگر تست را زود انجام دهید، ممکن است نتیجه‌ی آن منفی باشد، حتی اگر حامله هم باشید. بهترین زمان برای انجام تست بارداری پس از پایان قاعدگی است. این زمان از نشان دادن نتایج کاذب منفی و مثبت پیش گیری می‌کند. اگر هنوز یک تقویم باروری برای خود تهیه نکرده‌اید، یک تست زمان بندی مناسب بارداری بهانه‌ی خوبی برای این کار است.

اگر چرخه‌ی قاعدگی شما نامنظم است و یا فراموش می‌کنید آن‌ها را زمان بندی کنید، تا زمانی که طولانی‌ترین چرخه‌ی قاعدگی را پشت سر نگذاشته‌اید، تست بارداری ندهید.

برای مثال اگر چرخه‌ی قاعدگی شما 30 تا 36 روزه است، بهترین زمان برای انجام تست، روز 37 به بعد است. نکته‌ی دیگری که باید به آن توجه داشت این است که آیا از دیر بودن زمان قاعدگی خود خبر دارید یا نه؟ طبق وبسایت غذا و دارو، از هر صد زن ،10 تا 20 نفر آن‌ها اگر در روز بعد از قاعده نشدنشان تست بارداری انجام دهند، حتی اگر باردار باشند نتیجه‌ی مثبتی نمی‌بینند.

حتی تست‌هایی که بر روی آن‌ها برچسب تشخیص زود هنگام بارداری است، دقیقا نمی‌تواند یک بارداری را در روزهای اولیه‌ی پس از قاعدگی تشخیص دهد.

چرا بارداری پشت سر هم خطرناک است؟

مطالعات نشان داده‌اند زنانی که با فاصله‌ی کم صاحب فرزند می‌شوند، برای بار دوم بارداری پر خطرتری را تجربه خواهند کرد. دلیلش این است که بدن زنان هنوز از اولین زایمان کاملا ریکاوری و درمان نشده و به اندازه‌ی کافی توانایی زایمان مجدد را ندارد. حتی اگر از نظر فیزیکی درمان شده باشید، همچنان هورمون‌ها و مواد مغذی موجود در بدن شما نیاز به احیای مجدد دارد.

خطرات دیگری که ممکن است به دلیل بارداری، پیش از شش هفته پس از زایمان رخ دهد شامل موارد زیر است:

  • تولد زودرس
  • ترکیدن کیسه‌ی آب زودتر از موعد زایمان
  • عدم رشد کافی جنین
  • افزایش ناهنجاری‌های مادر زادی (نقص تولد)

بهترین فاصله‌ی زمانی بین دو بارداری 18 ماه پس از بارداری اول است. در این مدت زمان، بدن فرصت کافی برای درمان را خواهد داشت و احتمال خطراتی که به دلیل بارداری مجدد با فاصله‌ی کم ایجاد می‌شود، به شدت کاهش خواهد یافت. به علاوه داشتن زمان کافی برای بارداری بعدی مشاوره‌ی قبل از بارداری را برای فرد ممکن خواهد ساخت.

البته باید توجه داشت که بارداری، با فاصله‌ی بیش از پنج سال خطرات خاص خود را به همراه دارد. اگر احتمال بارداری می‌دهید حتما با پزشک خود مشورت کنید. چرا که در این زمان شما و فرزندتان به مراقبت‌های خاصی احتیاج خواهید داشت تا خطرات احتمالی را به حداقل برسانید.

زایمان زودرس

تست بارداری چگونه عمل می‌کند؟

آگاهی از عملکرد تست‌ها در زمان انجام تست بسیار موثر است. تست‌ها، هورمون بارداری یعنی (گنادوتروپین) جفتی انسان که در ادرار است را تشخیص می‌دهند. برخی از تست‌ها نیز، انواع دیگر این هورمون یعنی هایپر گلیکو سیلات را تشخیص می‌دهند.

هایپر گلیکو سیلات معمولی تنها زمانی تولید می‌شود که جنین در آندومتر کاشته شود. این هورمون گاهی بسیار زود یعنی پس از لقاح تولید می‌شود. اگر در تست بارداری، هایپر گلیکو سیلات تشخیص داده شود، زودتر نتیجه‌ی مثبت گرفته می‌شود.

اگر تست بارداری به هایپر گلیکو سیلات حساس نباشد و تنها هایپر گلیکو سیلات معمولی را تشخیص دهد، دیرتر می‌توان نتیجه‌ی مثبت گرفت.

تست بارداری اولیه چگونه عمل می‌کند؟

تست‌های اولیه سه یا چهار روز پیش از موعد قاعدگی از دست رفته نتایجی حاصل می‌کند. این تست‌ها شامل یک فاز لوتئال 14 روزه است. فاز لوتئال شامل زمان بین تخمک گذاری و قاعدگی می باشد. مشکل این جا است که افراد ممکن است فاز لوتئال متفاوتی داشته باشند.

اگر فاز لوتئال شما 12 روزه است، چهار روز پیش از موعد قاعدگی از دست رفته، 9 روز پس از تخمک گذاری محسوب می‌شود. به همین دلیل است که تست‌های اولیه ممکن است نتیجه‌ای به دست ندهد.

اگر فاز لوتئال شما 15 روزه است، چهار روز پیش از موعد قاعدگی از دست رفته، 12 روز پس از تخمک گذاری محسوب می‌شود. در این دوران ممکن است به اندازه‌ی کافی هورمون نداشته باشید، اما شانس شما از یک فرد با فاز لوتئال کوتاه تر، بیشتر است.

اگر از آمپول‌های ایجاد کننده‌ی هایپر گلیکو سیلات همچون اویدرل استفاده کرده‌اید، نباید از تست بارداری استفاده کنید، چرا که ممکن است نتیجه‌ی آزمایش در اثر باقی مانده‌ی داروهای باروری اشتباه به دست آید.

آیا 99 درصد دقت تست بارداری صحت دارد؟

اگر به دستورالعمل تست‌های بارداری خوب توجه کنید بر روی آن‌ها نوشته شده: 99 درصد دقت در روز قاعدگی از دست رفته نه در روزهای اولیه. اگر قاعدگی شما باید در روز چهارشنبه رخ دهد، روز پنج شنبه، روز قاعدگی از دست رفته محسوب می‌شود.

در یک مطالعه، تست‌های بارداری تنها در روز 28 قاعدگی، 80 درصد نتیجه‌ی مثبت نشان داد.

نظرات موافق و مخالف تست بارداری در مراحل اولیه

اگر همچنان به انجام تست بارداری در مراحل اولیه معتقدید، نظرات موافق و مخالف زیر را در نظر بگیرید.

نظرات موافق

    • یک روز قبل از روز پیش بینی شده‌ی قاعدگی: بارداری را تا 93 درصد پیش بینی می‌کند.
    • دو روز قبل از روز پیش بینی شده‌ی قاعدگی: بارداری را تا 81 درصد پیش بینی می‌کند.
    • سه روز قبل از روز پیش بینی شده‌ی قاعدگی: بارداری را تا 68 درصد پیش بینی می‌کند.
    • چهار روز قبل از روز پیش بینی شده‌ی قاعدگی: بارداری را تا 42 درصد پیش بینی می‌کند.
    • پنج روز قبل از روز پیش بینی شده‌ی قاعدگی: بارداری را تا 33 درصد پیش بینی می‌کند.
    • شش روز قبل از روز پیش بینی شده‌ی قاعدگی: بارداری را تا 25 درصد پیش بینی می‌کند.

اگر نتیجه‌ی منفی یک آزمایش شما را اذیت نمی‌کند و پول اضافی برای انجام تست بارداری دارید، اشکالی ندارد، آن‌ها را انجام دهید. در غیر این صورت از انجام تست‌های اولیه بپرهیزید.

بارداری در دوران قاعدگی

نظرات مخالف

  • شانس شما برای یک نتیجه‌ی منفی کاذب افزایش می‌یابد.
  • اگر نتیجه‌ی منفی ببینید، ناامید خواهید شد.
  • پول خود را بیهوه دور ریخته‌اید.
  • در صورت استفاده از آمپول هایپر گلیکو سیلات همچون اویدرل دقت آزمایش بسیار پایین می‌آید.

علائم بارداری در زمان شیردهی کدام است؟

1. علائم بارداری در دوران شیردهی، علائم فرضی یا شاخصهای ضعیف بارداری:

  • سایر علائم جسمی
  • تغییر در تولید شیر
  • تغییرات پستان

2. علائم بارداری در زمان شیردهی، علائم احتمالی متوسط بودن در بارداری:

  • آزمایش تشخیص طبی
  • معاینات پزشکی
  • نشانه هگر (نرمی بخش تحتانی رحم)
  • نشانه گودل (نرمی دهانه رحم)
  • نشانه چادویک (تغییر رنگ رحم)
  • انقباضات رحمی براکستون هیکس
  • شکل کلی جنین

3. موارد قطعی علائم بارداری در دوران شیردهی:

  • حرکت جنین در معاینه
  • مشاده جنین از طریق سونوگرافی
  • شنیدن ضربان قلب جنین جدا از مادر

4. نشانه های بارداری در دوران شیردهی، نشانه‌های جسمانی:

  • تغییر پوست
  • اولین حرکات قابل تشخیص جنین در رحم
  • بزرگ شدن رحم
  • تکرار ادرار
  • خونریزی یا لکه بینی ناشی از لانه گزینی
  • آمنوره (عدم قاعدگی)
  • خستگی
  • تهوع و استفراغ

تکرار ادرا و بارداری

بهترین برند و زمان مناسب برای انجام تست بارداری

اگر به هر دلیل بر انجام آزمایش بارداری در مراحل اولیه اصرار دارید، با چه برندی باید این کار را انجام دهید؟ طبق تحقیقات اولیه، بهترین تست بارداری موجود در بازار برند فرست ریسپانس، ارلی ریزالت است که در ادامه به نتایج مطالعه در مورد دقت این تست اشاره شده است.

  • یک روز پس از زمان پیش بینی شده‌ی قاعدگی: بارداری را تا 100 درصد پیش بینی می‌کند.
  • در روز پیش بینی شده‌ی قاعدگی: بارداری را تا 96 درصد پیش بینی می‌کند.

به عنوان یک متخصص طب سوزنی چینی با بیماران زن بسیاری سر و کار داشته‌ام که با مشکلات باروری و روش‌های پیشگیری از بارداری دست و پنجه نرم می‌کردند. دلایل زیادی برای عدم باروری وجود دارد، اما یکی از کارهایی که من در درمان‌های خود انجام می‌دهم، تنظیم سیکل قاعدگی پس از مصرف قرص است.

من از کار بدن در تعجبم. همه‌ی ما از یک آجر و ملات ساخته شده‌ایم، اما ماهیت عناصرمان با هم متفاوت است. چیزی که برای ما کارساز است، لزوما برای افراد دیگر کارساز نیست. متاسفانه اطلاعات غلط زیادی در مورد عملکرد قرص‌ها و چگونگی تاثیر آن‌ها بر روی بدن در طولانی مدت وجود دارد.

اما آن‌چه که می‌دانیم این است که هورمون‌های مصنوعی، ممکن است عملکرد طبیعی هورمون‌ها را از بین ببرد. می‌دانیم که برخی از هورمون‌های موجود در قرص‌های پیشگیری از بارداری از جذب ویتامین‌های ضروری و مواد معدنی توسط بدن جلوگیری می‌کند.

گرچه این قرص‌ها در برخی از زنان تنها موجب اختلال در دوره‌ی قاعدگی و عدم تعادل هورمونی می‌شود. اما عوارض جانبی آن در برخی از افراد دیگر شامل حالت تهوع، افسردگی، اضطراب، افزایش وزن، درد قفسه‌ی سینه و کاهش نیروی جنسی می‌باشد. واقعیت دیگری که وجود دارد، این است که مصرف قرص موجب تغییر احساسات و از بین بردن رادارهای معشوق شما نیز می‌شود.

تحقیقات نشان داده است که این قرص‌ها حتی ممکن است در احساسات ما اختلال ایجاد کند و نتوانیم شریک خوبی برای خود بیابیم. صرف نظر از این‌که قرص ضد بارداری مصرف می‌کنید یا نه، از تمام هورمون‌های ضد بارداری باید با دقت زیاد استفاده کنید. متاسفانه، وقتی این داروها تجویز می‌شود، به ما چنین مطالبی گفته نمی‌شود.

روش‌هایی برای پیشگیری از بارداری که باید بدانید!

1. استفاده از کاندوم

بیشتر ما با کاندوم آشنا هستیم و می‌دانیم که استفاده از آن تنها روش طبیعی پیشگیری از بارداری است. کاندوم، یک مانع پلاستیکی ایجاد می‌کند که با گذاشتن آن بر روی آلت جنسی می‌توان از ورود اسپرم به دهانه‌ی رحم جلوگیری کرد. کاندوم‌ها، ارزان و قابل دسترس هستند.

برخی از افراد برای احتیاط بیشتر، همراه استفاده از کاندوم از روش‌های دیگر پیشگیری از بارداری نیز استفاده می‌کنند. این روش 98 درصد مفید است و استفاده از آن نیز آسان است.

مضرات این روش: بزرگ‌ترین مشکل کاندوم‌ها، پاره شدن آن‌ها است. پوست برخی از افراد نیز ممکن است به مواد تشکیل دهنده‌ی آن ( پلاستیک، لاتکس و غیره) حساس باشد. برخی از افراد نیز کلا به استفاده از آن تمایلی نشان نمی‌دهند.

راه‌های جلوگیری از بارداری

2. پیشگیری طبیعی

یکی از مهم‌ترین مواردی که در هنگام عدم مصرف قرص باید رعایت کنید، خواندن سیگنال‌های بدن است. تنها افرادی می‌توانند از روش پیشگیری طبیعی استفاده کنند که سیکل قاعدگی منظمی دارند. در پیشگیری طبیعی، زمان بندی طول عمر اسپرم و تخمک گذاری برای تشخیص 8 روزی که در آن ممکن است باردار شوید اهمیت دارد.

راه حل این‌جا است که در این 8 روز که 6 روز قبل و دو روز بعد از تخمک گذاری است، از داشتن رابطه‌ی جنسی بپرهیزید. آگاهی از بدن و فراز و نشیب‌های آن، تنها راهی است که می‌توان تشخیص داد چه در بدن انسان می‌گذرد. اگر این آگاهی وجود داشته باشد، 88 درصد مفید است. پیشنهاد من این است که قبل از اتخاذ این روش، آن را با یک متخصص در این زمینه مورد بررسی قرار دهید.

مضرات این روش: ممکن است مدتی برای شناختن ریتم بدن خود نیاز به زمان داشته باشید. اما همین که آنها را بشناسید، زندگی برای شما شیرین خواهد شد.

3. کلاهک دهانه‌ی رحم

کلاهک دهانه‌ی رحم یک درپوش سیلیکونی کوچک شبیه به دیافراگم است که می‌توانید آن را در واژن خود قرار دهید. این در پوشش از ورود اسپرم به دهانه‌ی رحم جلوگیری می‌کند. این درپوش را باید شش ساعت قبل از شروع رابطه‌ی جنسی و شش ساعت پس از آن در دهانه‌ی رحم خود قرار دهید. این درپوش قابل استفاده‌ی مجدد است و برای دو روز می‌تواند ماندگاری داشته باشد.

تهیه‌ی آن آسان است و تقریبا 94 درصد مفید است. درپوش دهانه‌ی رحم نوع جدیدی از دیافراگم است و کارکرد آن نیز مشابه آن است.

مضرات این روش: درست قرار دادن آن نیاز به کمی تمرین دارد و درست شبیه همه‌ی روش‌های پیشگیری از بارداری هورمونی، شما را از انتقال بیماری‌هایی جنسی محافظت نمی‌کند.    

4. خارج کردن آلت در هنگام انزال

این روش قدیمی خارج کردن آلت در هنگام انزال در حال حاضر با انتقادهایی همراه است، چرا که ما آن‌قدر از بدن خود فاصله گرفته‌ایم که از سیگنال‌های آن دیگر خبر نداریم. این روش وقتی با روش پیشگیری طبیعی همراه شود، مفید خواهد بود. این روش نیازمند خارج کردن آلت جنسی پیش از انزال است.

البته باید بدانید که اسپرم در مایعات پیش انزالی نیز می‌تواند زنده بماند. این روش اگر به درستی انجام شود، تا 96 درصد می‌تواند مفید باشد.

مضرات این روش: این روش نیز برای پیش‌گیری از انتقال بیماری‌های جنسی روش خوبی نیست. این روش تنها وقتی موثر است که در زمانی غیر از زمان تخمک گذاری انجام شود. پیشنهاد من این است که اگر می‌خواهید هورمون هایتان را متعادل کنید، آگاهی خود را افزایش دهید. شناخت بدن و ارتباط های روزانه‌ی آن در دست شماست. ممکن است این کار برای مدتی به طول بیانجامد، اما از آن دست نکشید.

تخمک گذاری و بارداری

5. آ یو دی مسی

آ یو دی های مسی با جلوگیری از ورود مایعاتی که موجب بارداری می‌شوند، عمل می‌کند. این مایعات دارای توانایی پادگری هستند و از ورود اسپرم به بدن زنان جلوگیری می‌کنند. این روش 99 درصد مفید است.

مضرات این روش: نصب آ یو دی باید تحت نظر پزشک انجام شود. گاهی اوقات این آ یو دی‌ ها به نقاط دیگر بدن حرکت کرده که برای درآوردن آن‌ها نیاز به عمل جراحی می‌باشد. زنانی که از این روش استفاده می‌کنند، قاعدگی آن‌ها سنگین‌تر و درناک‌تر است. مس بیش از حد موجود در آن نیز موجب از بین بردن زینک بدن می‌شود، بنابراین در استفاده از این روش باید نکات فوق را در نظر گرفت.

guest
48 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
وگیته

سلام من برای بارداری اقدام کردم حدود12ماه پیش ولی هیچ نتیجه خاصی دریافت نکردم من دختریک سال ونیم دارم میخوام دوباره بارداربشم چرانتیجه نگرفتم سنوانجام دادم تخمدنام خوبن حالاهم قرص کلموفین خوردم ودارم قرص آدی میخورم لطف کنیدراهنمایم کنیدممنون

هایده

من در هفته دهم بعد از بارداری هستم تست انجام دادم ولی یک خط خیلی کمرنگ دیده شد اماکن باردی هست

زهراشخاوی

سلام من 20 روزکه زایمان کردم وبچه ام بعدازده روزفوت کردومیخام دوباره بارداربشم ایاممکن هست

کاربران ناشناس

سلام من دوماهه زایمان کردم بچم بندناف دورگردنش بود فوت شد میتونم دوباره باردارشم خیلی حالم خرابه تالاسمی مینورم هستم باشوهرم

مهناز

سلام من درهفته ۲۵بارداری به علت مشکلی که جنینم داشت دکترسقط انجام دادبعداز۶هفته اززایمانم میتونم دوباره برای بارداری مجدد اقدام کنم؟

سمیرابابایی

سلام من دوماه زایمان کردم اما بچم بداززایمان فوت کرد خواستم بدونم من دوباره واسه بارداری صبرکنم

رمضانی

سلام من دو ماه ونیم هست زایمان سزارین انجام دادم بچم مرده بدنیااومدمیخوام دوباره باردارشوم آیاامکان داردزودترباردارشوم

Foroo

سلام من تو۳۴ هفته بچم به دنیااومدوبعد۳ روزفوت کرد.چه مدت بعدش میتونم دوباره باردارشم؟

شر

سلام من ۳ ماه زایمان کردم به دلیل پاره شدن کیسه اب زایمان کردم الان میخوایم بچه دارشیم یا میتوانیم توروخدا جواب مارو بدید لطفا

mirhabibi

سلام دوست عزیز
در این زمینه با متخصص صحبت کنید، نیاز به بررسی وضعیت جسمانی توسط پزشک هست

شکیلا

سلام ببخش من ۵۰ روز زایمان کردم به دلیل پاره شدن کیسه زایمان زودرس کردم یا الان میتوانم باردار شوم

الهام

سلام من تنبلی تخمدان دارم pcodهستم ۲۵سالمه وپسر۱۸ ماهه دارم میخام اقدام ب بارداری مجدد کنم ایا باخوردن قرص پریودمیشم میتونم تخمک گذاری دارم فقدباقرص وامپول پریودمیشم

کاربران ناشناس

سلام من یه ماه زایمان کردم بچم بعد ده روز فوت کرد کی میتونم بازم باردار شم

کاربران ناشناس

سلام من سه ماه هس سزارین کردم 36هفته به دنیا امد بعداز چند روز فوتد اقدام به بارداری کردم ولی نتیجه ای نگرفتم چیکار کنم بنظرتون

اسیه

سلام منم40روزه زایمان سزارین انجام دادم بچم مرده دنیااومددلیلشوهم دقیق نفهمیدن حال روحیم شدیدخرابه کی دوباره میتونم باردارشم

اسیه

چراکسی جواب نمیده اینجا

mirhabibi

عزیزم، برای پاسخ به سوالات تخصصی لازم هست به پزشک مراجعه کنید

فاطمه یعقوبی

سلام من تو ۳۲هفته زایمان کردم ولی بچم فوت شد کی دوباره باردارشم

کاربران ناشناس

سلام من دوقلوداشتم الان دوازده روزه بچم بعدازیکساعت فوت کردمیتونم بعدازعمل سزارین شدم بعدازسه ماه اقدام کنم

کاربران ناشناس

سلام.منم دوقلوداشتم ۶ماهه بدنیااومدن وبعدده روزفوت کردن الان ۲۰روزاززایمانم گذشته وقصدبارداری دارم.شنیدم میشه باردارشدفقط بایدبدن توانایی شوبدست بیاره ک برای بچه اتفاقی نیوفته.پس پیش پزشک برویدوبدنتونوآماده کنین وبارداربشین

کاربران ناشناس

من سزاريان شدم بخاطر مسمويت بارداري بچه م 31هفته ب دنيا اومد يك روز زنده موند .حالا 10روزه سزاريان شدم كي اقدام كنم

نصرت حسنی

من دوماه درهفته سی ویک زایمان کردم بچه ام مرده بود حالا می خوام اقدام کنم می تونم دوباره باردارشوم سی هشت سال دارم

پشتیبان برنافیت

سلام و و قت بخیر. دوست عزیز این موارد کاملا تخصصی هست و باید توسط پزشک زنان مورد بررسی قرار بگیره.

قاسم زاده

سلام من ۵۰روزه بچه ام بدنیا امده نزدیکی داشتم امکان داره باردار بشم؟
بچم فقط شیر خودمو میخوره وبعد یکسال پریود شدم تو بارداری قبلیم خواهش میکنم سریع جواب بدید

پشتیبان برنافیت

سلام و روز بخیر. هرچند امکان بارداری بسیار کم هست، اما خوب امکانش هم هست. می تونید به پزشک زنان مراجعه کنید و یا از طریق آزمایش متوجه بشید.

مهدیه

من۳۵هفته سزارین شدم وبجم مشکل قلبی داشت۵۳شدولی فوت کردکال روحیم خیلی خرابه می‌خوام باردارشم آیا میتونم مشکلی دوباره پیش نمیاد

پشتیبان برنافیت

دوست عزیز این موضوع تخصصی هست و شما باید زیر نظر متخصص زنان و زایمان باشید تا خدای نکرده این مشکل دوباره پیش نیاد

سامیه

منم ۲۲ هفتگی بدون درد کیسه آب پاره شده و بچه سقط کردند خیلی افسرده شدم .

پشتیبان برنافیت

بسیار متاسف شدیم، اما افسردگی مشکلی رو حل نمی کنه دوست عزیز. به دنبال راهکار باشید. انشالله که مشکل برطرف خواهد شد

زهره

سلام من دوماه زایمان کردم ولی بچم فوت شد بعد از۳۵ روز آیا میتونم سریع بزارم بارداربشم چون اصلا حالم خوب نیست ممنون میشم پاسخ بدید

پشتیبان برنافیت

بهتره مدتی صبر کنید. البته توصیه می کنم با یک پزشک متخصص زنان در این زمینه مشورت کنید

عالی هستم

سلام من پنچ هفته هست سزارین شدم بچه ام به علت پارهگی جفت مرده میتونم حامله بشم

پشتیبان برنافیت

دوست عزیز این مورد تخصصی هست و باید متخصص زنان و زایمان با آزمایش و معاینه ی دقیق تشخیص بدن که می تونید دوباره باردار بشید یا خیر.

عارفه قاسمی

سلام من نوزادم سه ماهه است ودوباره باردارم به نظرتون برای بدنم خیلی ضرر داره که مجبور بشم خدایی نکرده سقطش کنم

ندا

من پنج ماه زایمان کردم پسرم چهار روز بعد فوت کرد کی میتونم دوباره حامله بشم

پشتیبان برنافیت

دوست خوبم برای این موضوع باید به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید

سولماز

سلام من هفت هفته بارداربودم سقط کردم آیامیتونم بعده ۵۰ روزه دیگه بارداربشم

پشتیبان برنافیت

دوست خوبم در این مورد باید با پزشک زنان مشورت کنید

کاربران ناشناس

سلام من ۱۲ روز پیش زایمان طبیعی داشتم بچم به علت بند ناف مرده به دنیا اومد اونم تو هفته ۳۸ ایا امکان داره دوباره سریع باردار بشم

فاطمه

سلام من شنیدم چهل روز بعد از زایمان طبیعی میشه باردار شد اما خب خطرم داره دیگ.من خودم پسرقشنگم ۲۷هفته بدنیا اومد شیش روز زنده بود مرد .

نداباوی

من نه ماه سزارین کردم ولی چهار روز بعد فوت کرد حالا میتونم حامله ب شم من سزارین کردم

رها

من ۶ ماهه سزارین شدم الان دوباره باردارم البته ناخواسته آیا خطر دارد؟

عشق یعنی خدا

ایشالله هرکی بچش فوت کرده دوباره بچه دار بشه صحیح و سالم ناراحتی هم نکنین میدونم سخته ولی یروزی همه چی درست میشه این دنیا محل گذره ایشالله

ناهید

سلام من چهار ماه از زایمانم گذشته متاسفانه دخترم ۵ روز بعد زایمان فوت کرد وتنبلی تخمدان دارم۰ ولی بعد زایمان پریودیم مرتب شده آیا امکان داره دوباره باردار شم

آیه

من ۲۵ روزه زایمان کردم بچه م فوت کرده نمیخوام دوباره باردار شم آیا تو چهل روز بعد زایمان هم احتمال بارداری هست اگه جلوگیری نشه؟

مریم حقیقی

سلام من در ۳۱ هفتگی سزارین شدم وبچه ام مردمن باید چکارکنم کی دوباره اقدام به بارداری کنم

زهره

سلام من در بیست ودو هفتگی زایمان زود رس داشتم کی می تونم دباره اقدام کنم

ن

سلام ببخشید من تو سی نه هفته کیسه آب بچم پاره شد و نتیجه رو بهم ندادن که چرا اینطور شده گفتن شاید بسبب خفگی داخل رحم باشه اخه چون آب دور جنین زیاد بوده….. حالم هم خرابه کی متونم دوباره باردار بشم…. کی اقدام کنم