راه های آسان و سریع برای کاهش چربی بدن

برخی از رژیم های غذایی غیر اصولی، مصرف کالری را به شدت محدود می کنند و این به معنای کاهش متابولیسم بدن است. وقتی رژیم می گیرید، سیگنالی به بدن شما فرستاده می شود که می گوید: ” من دارم از گرسنگی می میرم”، در نتیجه بدن شما میزان متابولیسم خود را کاهش می دهد تا ذخیره ی انرژی حاضر را حفظ کند. بدتر از همه این است که اگر این ذخیره ی غذایی ادامه پیدا کند، بدن شروع به سوزاندن ماهیچه ها می کند و راه ذخیره ی چربی های احشایی باز می شود. در ادامه به راه های سریع و آسان برای کاهش چربی اشاره شده است.

1- برای کاهش چربی بدن، تحرک خود را افزایش دهید.

متابولیسم، معیاریست که در آن بدن ما انرژی حاصل از غذاها را می سوزاند.  در زمان نوجوانی، چربی سوزی بدن شما پایین است، اما از بیست سالگی به بعد، میزان چربی سوزی بدن به ازای هر ده سال، دو درصد کاهش می یابد و حتما می دانید چه اتفاقی برای این انرژی استفاده نشده می افتد. بله درست است، به عنوان چربی در بدن ذخیره می شود.

ماهیچه ها از نظر سوخت و ساز، چند برابر چربی ها فعال هستند. هر چه ماهیچه ی بیشتری داشته باشید، چربی بیشتری می سوزانید و اگر این ماهیچه ها را از طریق ورزش فعال کنید، چربی سوزی شما تا 24 ساعت پس از آن نیز ادامه می یابد. هر ورزش سبکی که توده های ماهیچه ای را حفظ کند، چربی بیشتری نیز می سوزاند.

2- به دوستان خود در کاهش چربی کمک کنید.

راه های آسان و سریع برای کاهش چربی بدن

محققان با توجه به داده های 12000 نفر از مردم- که هر یک به دیگری نیز مربوط بود- به این نتیجه دست یافتند که اگر افرادی که در جمع اجتماعی شما هستند دارای اضافه وزن باشند، خطر چاقی در شما نیز افزایش خواهد یافت. طبق آمار اگر دوست شما چاق باشد، احتمال ابتلا به چاقی تا 57 درصد، اگر خواهر یا برادر شما چاق باشد، احتمال ابتلا به چاقی تا 40 درصد و اگر همسر شما چاق باشد، احتمال چاقی در شما تا 37 درصد افزایش خواهد یافت.

همین مطالعه نشان داد که فواید کاهش وزن از طریق شبکه های اجتماعی نیز دارای تاثیر است.

3- صبحانه ی خود را به طور کامل مصرف کنید.

راه های آسان و سریع برای کاهش چربی بدن

مطالعه ای که در مدرسه ی پزشکی ماساچوست انجام شد، نشان داد افرادی که صبحانه نمی خورند، چهار و نیم برابر دیگران دچار اضافه وزن می شوند. یکی از محققان دانشکده ی پزشکی پیتزبرگ تخمین زد که عدم مصرف صبحانه متابولیسم شما را تا 10 درصد کاهش می دهد.

یک صبحانه ی سرشار از پروتئین و چربی های سالم همچون تخم مرغ، ماست یونانی، کره ی بادام زمینی و شیر بخورید. هرچه پروتئین بیشتری مصرف کنید، احساس رضایت بیشتری خواهید داشت. مصرف پروتئین، شما را برای مدت طولانی سیر نگه می دارد.

پیشنهاد برنافیت: صبحانه سنگین یا سبک؟

4- برای کاهش چربی بدن، آب بنوشید.

راه های آسان و سریع برای کاهش چربی بدن

60 درصد از بدن شما از آب تشکیل شده، بنابراین باید به میزان زیادی از این ماده بنوشید. اما متاسفانه در طول 30 سال اخیر، میزان کالری مصرفی خود را از طریق نوشیدنی ها افزایش داده ایم. دلیل آن چیست؟ دلیل آن این است که امروزه به جای اینکه آب بنوشیم، بیشتر از نوشیدنی های حاوی قند استفاده می کنیم که نه تنها مفید نیست، بلکه مضرات زیادی به دنبال دارد. سعی کنید حتی الامکان، این نوشیدنی ها را از برنامه ی غذایی خود حذف کنید.

پیشنهاد برنافیت: دمنوش لاغری برای افزایش متابولیسم

5- گول بسته بندی مواد غذایی را نخورید.

راه های آسان و سریع برای کاهش چربی بدن

در یکی از مطالعات نشان داده شد که 50 درصد از کودکان در هنگام خرید، به سراغ جعبه هایی می روند که بر روی آنها عکس کارتونی وجود دارد. اما این جعبه ها تنها چیزی که دارند، شکر است. بزرگ تر ها نیز قربانی چنین تکنیک های بازاریابی می شوند. اما آگاه باشید مواد غذایی که برچسب فاقد چربی، طبیعی، رژیمی و انتخاب آگاهانه دارند، به هیچ وجه گزینه های سالمی محسوب نمی شوند.

6- غذای خود را کاهش دهید تا سایز شکم شما نیز کاهش یابد.

راه های آسان و سریع برای کاهش چربی بدن

یک قانون وجود دارد که اینطور بیان می کند: هر چه بشقاب، کاسه یا لیوان شما بزرگ تر باشد، مقدار بیشتری می خورید و می نوشید. اما متاسفانه بسیاری از ما به این قضیه توجهی نمی کنیم. به جای یک فنجان بستنی شکلاتی، نیمی از آن را با توت فرنگی پر کنید. هم مزه ی آن فوق العاده است و هم غذای سالم تری محسوب می شود.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments