آیا دوچرخه ثابت به کاهش سایز شکم کمک می کند؟

کار کردن با دوچرخه ثابت و پدال زدن در حال تماشای تلویزیون تنها شما را سرگرم نمی کند. این ورزش، یک شیوه ی موثر برای کاهش سایز شکم و پهلو نیز به شمار می آید. این وسیله، برای افراد با سطوح ورزشی مختلف مفید است و کار کردن منظم با آن کالری زیادی می سوزاند. با برنافیت همراه باشید.

چربی های شکمی را جدی بگیرید

دوچرخه ثابت- چربی های شکم- برنافیت

اگر می خواهید با ورزش چربی های شکم را بسوزانید، کار کردن با دوچرخه ثابت یک انتخاب هوشمندانه است. چربی های شکم نه تنها زیبایی افراد را تحت تاثیر قرار می دهند، بلکه از خطرناک ترین چربی ها هستند که منجر به بیماری های قلبی و دیابت می شوند. ورزش به شما کمک می کند تا این چربی ها را بسوزانید و سلامت خود را بهبود دهید.

سبک زندگی سالم به کاهش چربی ها کمک می کند

هرچند دوچرخه ثابت، بخشی از برنامه لاغری شکم محسوب می شود، اما محدود کردن غذاهای پر کالری مضر نیز نقش مهمی در حذف چربی های احشایی دارد. بدون تغییر در رژیم غذایی، کالری سوزی بسیار سخت است. سوزاندن چربی های شکم به ورزش منظم و رژیم غذایی کم کالری نیاز دارد.

چگونه تاثیر تمرین با دوچرخه ثابت را افزایش دهیم؟

اگر تمرین با دوچرخه ثابت به صورت هدف دار انجام شود، نقش مهمی در کاهش چربی و حتی لاغری موضعی شکم دارد. افزایش شدت و انجام حرکات اینتروال در حین کار با دوچرخه ثابت تاثیر این ورزش را دو چندان می کند.

تمرین دوچرخه با سرعت یکنواخت

دوچرخه ثابت- ورزش- برنافیت

اگر تازه کار هستید، یک روتین ورزشی که شامل حداقل 30 دقیقه حرکات کاردیو با سرعت متوسط است را برای 5 تا 6 روز در هفته انجام دهید. سعی کنید با 50 تا 70 درصد توان خود پدال بزنید. اگر نمی توانید 30 دقیقه پشت سر هم پدال بزنید، می توانید آن را به 3 اینتروال 10 دقیقه ای تقسیم کنید و همچنان از فواید چربی سوزی آن بهره مند شوید.

اسپرینت با دوچرخه ثابت

دوچرخه ثابت- ورزش- برنافیت

تمرینات اینتروال به شدت برای چربی سوزی مفید است. برای انجام این کار با 5 دقیقه وارم آپ با سرعت پایین شروع کنید. سپس به مدت 10 ثانیه استراحت کنید و این چرخه را چندین مرتبه تکرار کنید. به مرور زمان و با افزایش مقاومت، زمان پدال زدن را به یک دقیقه بدون توقف افزایش دهید.

افزایش مقاومت  

برای افزایش فواید دوچرخه ثابت میزان مقاومت آن را افزایش دهید. برخی از دوچرخه ثابت ها این امکان را به شما می دهند که میزان مقاومت آن را کم و زیاد کنید. حتی می توان در هنگام کار با دوچرخه از کش مقاومتی یا دمبل نیز استفاده کرد. دوچرخه های ثابت ایستاده برای تمرین های مقاومتی و قدرتی فوق العاده هستند. چرا که موقعیت شیب دار آنها به دست های شما آزادی بیشتری برای حرکت می دهند. هر چه ماهیچه ی بیشتری در این ورزش درگیر شود، چربی بیشتری سوزانده می شود.

تمرین های ترکیبی

برای افزایش چربی سوزی و عضله سازی، حرکات ورزشی شکم، کاردیو و قدرتی را با هم ترکیب کنید. حواستان باشد که چربی های شکم یک شبه از بین نمی روند، بلکه مستلزم تلاش فراوان و پیروی از یک سبک زندگی سالم نیز هستند.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments