با این راهکار ها جوان تر به نظر می رسید

همه ی ما این واقعیت را می دانیم که ورزش های ضد چروک به عمل های زیبایی ترجیح داده می شوند. عمل زیبایی پر هزینه و دردناک است و به هیچ وجه ضامن یک نتیجه ی خوب در آینده نیست. حالا که تنها با انجام چند حرکت ورزشی می توانید پوست خود را جوان تر کنید، چرا این کار را نکنید.برنافیت امروز قصد دارد چند تمرین جوانسازی آسان اما موثر را به شما معرفی کند. با ما همراه باشید.

چروک پیشانی را تا دیر نشده از بین ببرید

یکی از بدترین چین و چروک ها چروک پیشانی یا خط اخم است که در بین ابروها ظاهر می شود. ایجاد این چروک ها، دلایل مختلفی دارد از جمله: بالا رفتن سن، اخم کردن، نور خورشید و استرس. علاوه بر هایفوتراپی که یکی از بهترین روش ها برای رفع چروک است، استراحت کافی، مصرف غذای سالم، نوشیدن آب فراوان، خوابیدن روی کمر، مصرف مولتی ویتامین و ماساژ صورت نیز بسیار موثر است.

این اتفاق برای همه ی ما افتاده. همین که می خواهیم برای آرایش به آیینه نگاه کنیم، چین و چروک ها خودنمایی می کنند. بدتر از همه اینکه چین تازه ای هم اضافه شده باشد. اما چرا چروک پیشانی ظاهر می شود و چه روش هایی برای پیشگیری و درمان آن وجود دارد. برنافیت اینجاست تا به این پرسش ها پاسخ دهد.

چه عواملی موجب چروک پیشانی می شود؟

عوامل مختلفی وجود دارند که ممکن است باعث چروک شدن پیشانی و اخمو به نظر رسیدن شما شوند.

بالا رفتن سن

چروک پیشانی- بالا رفتن سن- برنافیت

اولین دلیل چروک پیشانی، افزایش سن است. وقتی پیر می شوید، پوست شما خاصیت کشسانی خود را از دست می دهد و به سختی به وضعیت اولیه باز می گردد. در نتیجه، چین و چروک ها خود را به مرور نشان می دهند.

ژن ها

یکی دیگر از دلایل چروک شدن پیشانی DNA است. ژن ها نقش مهمی در تعیین نوع پوست شما دارند. برخی از پوست ها بیشتر مستعد چین و چروک هستند و برخی دیگر مدت بیشتری را در برابر آنها مقاومت می کنند.

اخم کردن

چروک پیشانی- اخم کردن- برنافیت

یک تصور قدیمی وجود دارد که اخم کردن موجب چروک صورت می شود. حقیقت این است که هر گونه تغییر حالت چهره که موجب جمع شدن پوست شود، در دراز مدت منجر به ایجاد چروک در همان ناحیه خواهد شد. بنابراین حالت های مختلف مثل اخم کردن، خندیدن و حتی لبخند زدن در ایجاد چین و چروک ها موثرند.

نور خورشید

همه ی ما می دانیم که خورشید به پوست ما آسیب می رساند. اما آیا می دانستید که موجب چروک شدن پیشانی هم می شود؟ اشعه های مضر فرابنفش، کلاژن و الاستین را از بین می برند. کلاژن و الاستین پروتئین هایی هستند که موجب جوانی و زیبایی پوست می شوند.

استرس

چروک پیشانی- استرس- برنافیت

استرس نه تنها برای سلامت، بلکه برای پوست شما نیز مضر است. استرس موجب می شود که صورت خود را مدام در هم بکشید و همانطور که گفته شد این تغییر حالات چهره موجب چین و چروک می شود.

چگونه چروک های پیشانی را از بین ببریم؟

یکی از بهترین روش های از بین بردن چروک پیشانی هایفو یا هایفوتراپی است. یک درمان بدون درد و بدون جراحی که تنها به یک جلسه ی درمانی نیاز دارد. هایفوتراپی تنها روش تایید شده توسط سازمان غذا و دارو آمریکاست که هدف آن بهبود چین و چروک های صورت و پیشانیست، چرا که به اعماقی نفوذ می کند که تنها با جراحی می توان به آن نفوذ کرد. البته اگر قصد دارید روش های طبیعی تری را انتخاب کنید، با ما همراه باشید.

نحوه ی عملکرد هایفوتراپی در جوانسازی و رفع چین و چروک ها

غذای سالم و مصرف آب فراوان

مصرف غذای سالم و آب فراوان نه تنها برای تناسب اندام، بلکه برای پوست نیز مفید است. وقتی آب کافی به بدن شما برسد، پوست شما به ندرت دچار چین و چروک خواهد شد.

استراحت کافی

خواب کافی، بدن، ذهن و پوست شما را شارژ می کند. بهترین مدت زمان برای خواب 7 تا 8 ساعت در شبانه روز است.

به پشت خوابیدن

چروک پیشانی- خوابیدن به پشت- برنافیت

خوابیدن به پشت، یک راه حل آسان برای پیشگیری از چین و چروک پیشانی و صورت است. اگر عادت دارید به پهلو بخوابید، در ابتدا این کار برای شما سخت است. اما همین که به این شیوه عادت کنید، تغییر چشمگیری در پوست خود خواهید دید.

مرطوب کننده، مرطوب کننده، مرطوب کننده

همه ی ما می دانیم چگونه پوست خود را مرطوب کنیم. حداقل روزی 3 بار پوست خود را مرطوب کنید. حتی می توانید برای خط پیشانی از کرم های سفت کننده استفاده کنید.

ماساژ صورت

چروک پیشانی- ماساژ- برنافیت

ماساژ صورت برای رهایی از چین و چروک پیشانی فوق العاده است. برای این کار، انگشت اشاره را روی پیشانی بگذارید و به صورت دایره وار ماساژ دهید. این کار، پوست دور چشم و پیشانی را می کشد و آن را سفت می کند. تنها یک ناحیه را ماساژ ندهید، بلکه آن را در نواحی مختلف بچرخانید.

حتی می توانید از ماساژ نیشگونی نیز استفاده کنید. ابروها را با انگشت شصت و اشاره سفت نیشگون بگیرید. سپس آن را بکشید و برای 10 ثانیه نگه دارید. در طول ابروها به همین شکل حرکت کنید.

استفاده از عینک آفتابی

روش دیگر برای پیشگیری و درمان چین و چروک ها استفاده از عینک ضد آفتاب است. عینک ضد آفتاب علاوه بر کاهش چین و چروک های دور چشم، از اخم کردن در برابر آفتاب که منجر به چروک پیشانی می شود، جلوگیری می کند.

مصرف مولتی ویتامین

چروک پیشانی- مولتی ویتامین ها- برنافیت

مصرف مولتی ویتامین های با کیفیت برای از بین بردن چروک ها بسیار اهمیت دارد. مولتی ویتامین های حاوی امگا 3 موجب رطوبت رسانی به پوست و پر شدن صورت می شود.

 

ورزش برای چروک پیشانی: حرکت تعجب برای صاف شدن پیشانی

ورزش ضد چروک- برنافیت

  • کف دست ها را روی پیشانی قرار دهید. با انگشت های کوچک باید پوست بالای ابروها را فشار دهید و با مابقی انگشت ها مانع از چروک پیشانی شوید.
  • سعی کنید ابروها را به حالت تعجب بالا ببرید و بر فشار دست ها غلبه کنید.
  • پیشانی را رها کنید و این ورزش را 20 مرتبه تکرار کنید.
  • در آخرین تکرار از حداکثر توان خود استفاده کنید. به مرور تعداد تکرارها را افزایش دهید.

ورزش برای چروک دور لب: حرکت لبخند برای رفع خطوط لبخند 

ورزش ضد چروک- برنافیت

  • لبخند بزنید.
  • حالا چین و چروک های بالای دهان را با انگشت ها به عقب بکشید.
  • سپس به آرامی با انگشت ها پوست را به سمت مخالف بکشید.
  • ماهیچه ها را برخلاف حرکت دست ها بکشید تا مقاومت را با انگشت ها احساس کنید.
  • این کار را 10 مرتبه تکرار کنید.

تمرین ضد چروک: حرکت سوت برای جوان شدن لب ها

ورزش ضد چروک- برنافیت

  • تصور کنید که باید سوت بزنید. لب ها را جمع کنید و ماهیچه های آن را تا جایی که می توانید بکشید. برای 5 تا 10 ثانیه در این وضعیت بمانید.
  • لب ها را به حالت طبیعی بازگردانید و به آرامی هوا را به خارج فوت کنید.
  • این حرکت را حداقل 5 مرتبه تکرار کنید.

تمرین ضد چروک: رفع چین های گوشه ی دهان

ورزش ضد چروک- برنافیت

  • انگشت ها را در بخش داخلی دهان در گوشه ی لب ها قرار دهید.
  • به آرامی پوست را با انگشت ها عقب بکشید.
  • حالا با کشش ماهیچه های لب با فشار دست ها مقابله کنید.

تمرین ضد چروک: ماساژ بینی تا گوش برای مقابله با چروک های چشم

ورزش ضد چروک- برنافیت

  • انگشت ها را نزدیک به تیغه ی بینی قرار دهید.
  • حالا با حرکات دایره ای از بینی تا نزدیکی گوش ها را به آرامی ماساژ دهید.

تمرین ضد چروک: کاهش چروک های دور دهان

ورزش ضد چروک- برنافیت

  • لب ها را روی هم بگذارید و انگشت های اشاره را در کنار خطوط دهان قرار دهید.
  • بدون حرکت انگشت ها، لب ها را جمع کنید و تا جایی که می توانید با لب ها به دندان ها فشار بیاورید.
  • چند دقیقه در این وضعیت بمانید.

تمرین ضد چروک: باد کردن لپ ها برای جوانسازی گونه

ورزش ضد چروک- برنافیت

  • از طریق دهان یک نفس عمیق بکشید و به مدت 3 تا 5 ثانیه نفس خود را حبس کنید.
  • لپ ها را باد کنید و بدون اینکه لب ها را باز کنید، هوا را از دهان خارج کنید.

علاوه بر این ورزش ها، مصرف ویتامین E موجب رفع چین و چروک ها می شود. مصرف ویتامین E پس از ورزش صورت اثر بخشی نتایج را افزایش می دهد.

تاثیر ویتامین E در رفع چین و چروک پوست

ضد چروک- ویتامین E- برنافیت

  • چین و چروک ها را برطرف می کند.
  • ظاهر اسکارها را بهبود می دهد.
  • از سرطان پوست جلوگیری می کند.
  • رطوبت پوست را تامین می کند.
  • پوست را در برابر آفتاب حفاظت می کند.

چگونه چین و چروک های دور چشم را برطرف کنیم؟

یکی از بهترین کارها برای اجتناب از چین و چروک های دور چشم پیشگیری از ایجاد آنهاست. ایجاد برخی تغییرات در سبک زندگی و زیبایی، چین و چروک  ها را به حداقل می رساند. استفاده از ضد آفتاب، مرطوب کننده، عینک آفتابی و کرم های دور چشم حاوی ویتامین A رتینول نیز مفید هستند.

برخی از چین و چروک های صورت را نمی توان انکار و یا از آن اجتناب کرد. بالا رفتن سن موجب از بین رفتن خاصیت کشسانی پوست می شود. در نتیجه چین و چروک های دور چشم را نمایان می کنند. یکی از بهترین کارها برای اجتناب از چین و چروک، پیشگیری از ایجاد آنهاست. ایجاد برخی تغییرات در سبک زندگی و زیبایی، چین و چروک های دور چشم شما را به حداقل می رساند. برخی از محصولات غیر تجویزی و یا آرایشی نیز موثرند. این کار را در چند مرحله می توانید انجام دهید.

ورزش برای از بین بردن چروک دور چشم

مرحله ی اول

از ضد آفتاب استفاده کنید. بسیاری از چین و چروک های دور چشم توسط اشعه های مضر فرابنفش خورشید ایجاد می شوند. از ضد آفتابی استفاده کنید که حاوی SPF 15 باشد. برای پشیگیری از چین و چروک های دور چشم، هر بار که بیرون می روید ضد آفتاب بزنید.

مرحله ی دوم

از عینک آفتابی استفاده کنید. آفتاب، موجب ایجاد چین و چروک هایی به دور چشم می شود. یک عینک آفتابی با کیفیت برای خود بخرید و هر بار که بیرون می روید از آن استفاده کنید.

مرحله ی سوم

رطوبت رسانی فراموش نشود. استفاده از مرطوب کننده دور چشم ها، پوست شما را در برابر اشعه های مضر محافظت می کند. وقتی سن بالا می رود، پوست سبوم کمتری تولید می کند. سبوم ماده ایست که همانند یک مرطوب کننده ی طبیعی در برابر آفتاب عمل می کند. با جایگزینی این سبوم با یک ژل چشم سبک از ویژگی های محافظتی آن برخوردار شوید.

مرحله ی چهارم

سیگار نکشید. حرکاتی که در هنگام سیگار کشیدن انجام می دهید و رادیکال های آزاد موجود در آن، یکی از عوامل اصلی چروک هاست. ترک سیگار موجب اکسیژن رسانی به پوست و استحکام آن می شود. به علاوه از ایجاد چین و چروک های دور چشم جلوگیری می کند.

مرحله ی پنجم

از درمان با میکرودرم ابریژن استفاده کنید. به یک کلینیک قابل اعتماد مراجعه کنید و چروک ها را با روش میکرودرم ابریژن یا لایه بردارهای شیمیایی درمان کنید. این روش ها موجب از بین بردن سلول های مرده ی پوست و کاهش چین و چروک های دور چشم می شود.

مرحله ی ششم

از یک کرم دور چشم شب استفاده کنید. کرمی استفاده کنید که کلاژن ها را تقویت می کند. کرم هایی که حاوی ویتامین A رتینول هستند دارای چنین خاصیتی می باشند.

مواد مورد نیاز

ضد آفتاب

مرطوب کننده

نکات

اگر دچار چین و چروک های دور چشم هستید، برای پنهان کردن آنها از کانسیلر استفاده کنید. اغلب، آرایش شما در چین و چروک ها قرار می گیرد و آنها را عمیق تر نشان می دهد.

این مراقبت ها، چین و چروک های پوستتان را از بین می برد

چین و چروک، یکی از معضلات دوران پیری به ویژه در زنان است. البته جز پیری که با از دست دادن کلاژن موجب چین و چروک می شود، قرار گرفتن در معرض نور خورشید، رژیم غذایی نامناسب، عدم رطوبت رسانی و به طور کلی عدم مراقب از پوست، آن را دچار چین و چروک می کند. بالعکس، لایه برداری، مصرف ویتامین A، مصرف مکمل های امگا 3 و ورزش صورت به جوانسازی و زیبایی چهره کمک می کنند.

روند طبیعی پیری و چین و چروک ها به دلیل از دست رفتن کلاژن موجود در پوست و تماس با نور خورشید رخ می دهد. از آنجا که هیچ کس دوست ندارد پیر شود و خطوط پیری بر چهره ی او نمایان شود، در این مقاله به مراقبت هایی برای جلوگیری از این روند اشاره شده است.

1- لایه برداری کنید.

این کار با رشد پوست جدید به از بین بردن خطوط ظریف چهره کمک می کند. برای این کار می توانید از روش اسکراب، میکرودرم ابریژن و محصولات شیمیایی چون آلفا هیدروکسی اسید (گلی کولیک و لاکتیک) استفاده کنید. هفته ای دو بار یا یک روز در میان، در خانه از پوست خود لایه برداری کنید.

2- ویتامین A مصرف کنید.

مشتقات ویتامین A همچون رتینول، رتین A و تازاروتن، به لایه برداری و تحریک رشد کلاژن های جدید کمک می کنند.

رتینول ، این جادوی ضد پیری و مشتق ویتامین A، امروزه همه جا یافت می شود. دلیل آن نیز مشخص است. این ماده، یک ضد چروک تایید شده است. رتینول تولید کلاژن را تحریک و از شکسته شدن آن جلوگیری می کند. چین و چروک ها را نیز کاهش می دهد.اما مطالب دیگری هم وجود دارد که که باید در مورد رتینول بدانید.

3- پوست خود را مرطوب و آبرسانی کنید.

رطوبت رسانی به پوست در هر حالتی مورد نیاز است. روزی 8 تا 10 لیوان آب بنوشید و از مرطوب کننده های مناسب استفاده کنید. روغن زیتون و نارگیل جزء مرطوب کننده های قوی برای پوست های در حال پیر شدن هستند.

4- از روغن استفاده کنید.

این مراقبت ها، چین و چروک های پوستتان را از بین می برد - امگا 3 - برنافیت

رطوبت رسانی به پوست نباید تنها با آب انجام شود، بلکه روغن نیز باید با آن همراه باشد. روزی 1 عدد مکمل اسیدهای چرب امگا 3 استفاده کنید تا سلول های پوست شما قوی و مرطوب شوند و چین و چروک را از بین ببرند. کمی روغن نارگیل بکر روی پوست خود بزنید، چرا که موجب قوی شدن بافت همبند پوست شما می شوند و چین و چروک های آن را کاهش می دهند.

5- از منجمد کننده های چین و چروک استفاده کنید.

چروک های حاضر را منجمد کنید و با استفاده از بوتاکس، از ایجاد چروک های جدید بپرهیزید. هر دوی این روش ها با پیشگیری از انقباض ماهیچه ها موثرند و نه تنها چین و چروک ها را صاف می کنند، بلکه از ایجاد چروک های جدید نیز جلوگیری می کنند.

6- از تماس با نور خورشید بپرهیزید.

آسیب نور خورشید، یکی از دلایل اصلی چین و چروک هاست. روزانه از یک ضد آفتاب مناسب با SPF حداقل 30 و دستکش استفاده کنید.

7- سالم زندگی کنید.

ورزش منظم و خواب کافی برای پیشگیری از چین و چروک ها بسیار مناسب است. ورزش، جریان خون را افزایش می دهد و موجب درخشندگی پوست می شود. به علاوه، پوست در هنگام خواب بازسازی می شود. برای پیشگیری از چین و چروک ها، به پشت بخوابید و از کاورهای بالشتی ابریشم یا بالشت های ضد چروک استفاده کنید.

8- روش های درمانی غیر تهاجمی را امتحان کنید.

از محصولات ضد چروکی چون Frownies استفاده کنید. این محصولات، تکه های چسب مانند ضخیمی هستند که هر گاه پوست شما در معرض چروک باشد، می توانید از آنها استفاده کنید. این روند بسیار شبیه به بوتاکس است که از انقباض ماهیچه ها و در نتیجه چین و چروک ها جلوگیری می کند.

9- پوست خود را ماساژ دهید.

این مراقبت ها، چین و چروک های پوستتان را از بین می برد - برنافیت

ماساژ صورت با آزاد کردن ماهیچه ها و تحریک رگ های خونی زیر پوست، به کشسانی آن کمک می کند و از ایجاد چین و چروک پیشگیری می کنند. با استفاده از نوک انگشتان، کمی روغن نارگیل را به صورت بمالید و با حرکاتی به سمت داخل و خارج آن را ماساژ دهید.

10- صورت خود را ورزش دهید.

شاید به نظر احمقانه برسد، اما ورزش صورت برای از بین بردن چین و چروک ها بسیار مفید است.

  1. چشمان خود را تا جای ممکن باز و ماهیچه های دیگر را سفت کنید.
  2. کاسه ی چشمان خود را از طرفی به طرف دیگر بچرخانید.
  3. پس از 5 ثانیه این کار را رها کنید.

پیشنهاد برنافیت : حرکات ورزشی برای گونه

تمرینات ساده برای مقابله با چین و چروک

انعطاف پذیری عضلات صورت، موجب ایجاد چین و چروک هایی بر روی پوست صورت می شود. ورزش های مربوط به صورت همچون ورزش پلک بالایی و پایینی، ورزش بالای لب و گردن موجب سفت شدن ماهیچه های صورت و کاهش چین و چروک های آن خواهند شد.

انعطاف پذیری عضلات صورت موجب ایجاد چین و چروک هایی بر روی پوست صورت می شود. در مطالعه ای که بر روی گروه کوچکی از زنان 35 تا 58 ساله انجام شد، نشان داده شد افرادی که هفته ای دو بار ورزش های صورت را انجام می دهند، پس از 8 هفته، پوست صورتشان سفت تر خواهد شد. این ورزش ها برای صورت همانند بادی بیلدینگ هستند که موجب سفت شدن ماهیچه های صورت و کاهش چین و چروک های آن خواهند شد. این حرکات را در سه ست و برای دو بار در روز انجام دهید.

ورزش پلک بالایی

تمرینات ساده برای مقابله با چین و چروک - برنافیت

انگشت اشاره ی خود را روی قسمت خارجی گوشه ی چشم ها و انگشت وسط را بر روی مرکز ابروها قرار دهید. این قسمت ها را به آرامی به سمت بالا بکشید، اما به سمت پایین نگاه کنید. سپس چشمان خود را روی هم فشار دهید تا ماهیچه های دور کاسه ی چشمتان به کار بیفتد.

ورزش پلک پایینی

تمرینات ساده برای مقابله با چین و چروک - برنافیت

انگشت اشاره را روی گوشه ی خارجی چشم ها و انگشت وسط را در اطراف گوشه ی داخلی چشم ها قرار دهید. انگشتان خود را به آرامی روی این نطقه فشار دهید و در حالیکه به سمت بالا نگاه می کنید، چشمان خود را ببندید.

ورزش پلک بالایی و پایینی

تمرینات ساده برای مقابله با چین و چروک - برنافیت

انگشت شصت و اشاره ی خود را به هم برسانید و با آنها یک دوربین دو چشمی به دور چشم ها ایجاد کنید (همانند شکل). به آرامی انگشت اشاره و شصت را بلند و دایره ها را بزرگ تر کنید. در حالیکه انگشتان خود را روی پوست قرار داده اید، پلک پایین را به هم فشار دهید.

ورزش بالای لب

تمرینات ساده برای مقابله با چین و چروک - برنافیت

با انگشت اشاره و شصت خود شکل V را تشکیل دهید و آنها را در گوشه ی بالایی لب ها بگذارید. انگشتان دست دیگر را نیز به همین شکل در آورید و روی دست پیشین بگذارید. به بالا نگاه کنید و سعی کنید با لبخند به نوک انگشتان خود فشار وارد کنید.

گردن

تمرینات ساده برای مقابله با چین و چروک - برنافیت

یکی از دستان خود را زیر گردن قرار دهید و تمام انگشت ها به جز شصت را به هم نزدیک کنید. دست دیگر را نیز روی آن دست قرار دهید. چانه ی خود را به سمت بالا ببرید ولی با دست ها قفسه ی سینه را به سمت پایین بکشید. با لب های بسته لبخند بزنید.

اشتباهاتی که پوست شما را چروک می کند

بسیاری از اشتباهاتی که در هنگام شستن صورت انجام می دهید، منجر به چین و چروک و پیری صورت شما می گردد. استفاده ی بیش از حد از برس های پاک کننده، شستن پوست با آب داغ، مصرف لایه بردارهای خشن، عدم استفاده از پاک کننده های مناسب، شستن صورت تنها یک بار در طول روز و … از جمله عواملی هستند که به پوست آسیب می رسانند و منجر به چین و چروک و پیری پوست می گردند.

شستن صورت آنقدر آسان است که حتی می توانید با چشمان بسته نیز این کار را انجام دهید. هرچند این کار آسان است، اما بدان معنا نیست که شما آن را درست انجام می دهید. بسیاری از اشتباهاتی که در هنگام شست و شوی صورت انجام می دهید، منجر به چین و چروک و پیری صورت شما می گردد. در ادامه ی مقاله، شما را با این اشتباهات آشنا خواهیم کرد.

1- تصور می کنید که پاک کننده ی آرایشی و ژل شستشو یکسان هستند.

اشتباهاتی که پوست شما را چروک می کند - برنافیت

بسیاری از ژل های شستشو، نمی توانند آرایش را به صورت کامل پاک کنند، بنابراین پیش از استفاده از این ژل ها باید پوست را از مواد آرایشی زدود. پیشنهاد برخی از متخصصان پوست این است که ابتدا ریمل و آرایش چشم خود را با یک پاک کننده ی آرایشی پاک کنید، و سپس با استفاده از یک پد پنبه ای، تونر، مقداری آب و ژل شست و شو، مابقی آرایش خود را پاک کنید. از قسمت هایی که بیشتر، آرایش در آن جمع می شود، دور بینی و دهان و چین و چروک ها، غافل نشوید.

2- پول خود را صرف خرید ژل های پاک کننده ی گران می کنید.

اشتباهاتی که پوست شما را چروک می کند - برنافیت

اگر عادت دارید، ژل های شست و شوی گران قیمت تهیه کنید، باید بدانید که با این کار، تنها پول خود را دور ریخته اید، چرا که این ژل ها برای مدت بسیار کوتاهی بر روی صورت باقی می مانند و در این مدت نمی توانند هیچ اثر دارویی یا درمانی داشته باشند. به جای آن از محصولات دیگری چون کرم ضد آفتاب، سرم و مرطوب کننده ی گران قیمت که تفاوت چشمگیری در صورت ایجاد می کنند، استفاده کنید.

3- صورت خود را تنها یک بار در روز می شویید.

اشتباهاتی که پوست شما را چروک می کند - برنافیت

حتی اگر تمام آرایش خود را به خوبی در شب قبل پاک کرده اید، تنها مشتی آب در صبح روز بعد برای پاک کردن صورت شما کافی نیست. در طول شب، باکتری ها و چربی های زیادی روی پوست شما ایجاد می شوند، که باید در هنگام صبح از روی پوست شما زدوده شوند. اگر به پاکسازی مدام پوست خود عادت ندارید، پاکسازی در هنگام شب را فراموش نکنید. پوست شما پیش از خواب باید از آلودگی ها، آرایش و چربی هایی که در طول روز بر رویش جمع می شوند، پاک شود. آلودگی هوا، یکی از بزرگترین خطرها برای سلامت پوست محسوب می شود. آنها کلاژن را از بین می برند و مشکلات رنگدانه ای ایجاد می کنند.

4- از پاک کننده ی مناسب استفاده نمی کنید.

اشتباهاتی که پوست شما را چروک می کند - برنافیت

اگر پوست شما چرب است و دائم جوش می زند، از یک پاک کننده ی ژلی استفاده کنید. پاک کننده های ژلی، چربی ها را بهتر از بین می برند. اما افرادی که دارای پوست خشک یا حساس هستند، باید از پاک کننده های شیری یا کرمی استفاده کنند تا بتوانند چربی طبیعی پوست را حفظ و از خشک شدن آن جلوگیری کنند.

5- از آب داغ استفاده می کنید.

اشتباهاتی که پوست شما را چروک می کند - برنافیت

آب داغ شاید حس خوبی به شما بدهد، اما موجب از بین بردن چربی ها و رطوبت ضروری پوست می شود، در نتیجه آن را خشک، قرمز و دچار خارش می کند. به جای آب داغ، از آب ولرم یا خنک استفاده کنید و آن را چندین با بر روی صورت خود بریزید.

پیشنهاد برنافیت: تصورات غلط در مورد بهداشت

6- پس از مصرف پدهای پاک کننده، پوست خود را نمی شویید.

اشتباهاتی که پوست شما را چروک می کند - برنافیت

مواد موجو در پدها، بر روی پوست باقی می مانند و موجب مداخله با محصولاتی می شوند که پس از پاک کننده روی صورت خود می زنید. بهتر است، صورت خود را با یک پاک کننده ی ملایم بشویید، اما اگر می خواهید از پد استفاده کنید، حتما صورت خود را با آب بشویید.

7- از اسکراب های خشن استفاده می کنید.

اشتباهاتی که پوست شما را چروک می کند - برنافیت

لایه برداری از پوست، برای چند بار در هفته، کلید اصلی درخشندگی پوست است، چرا که موجب از بین بردن سلول های مرده و نفوذ محصولات ضد پیری به روزنه های پوست می گردد. اسکراب خود را به دقت انتخاب کنید. اسکراب های خشن که دارای دانه های نا منظم و لبه های تیز و ناهموار هستند، موجب آسیب هایی چون چین و چروک در پوست می شوند. بهتر است از اسکراب هایی استفاده کنید که حاوی دانه های جوجوبا یا نخل عاج باشد. اگر اسکراب را دوست ندارید، تونر یا پدهای حاوی آلفا هیدروکسی اسید و سالیسیلیک اسید نیز به ویژه برای پوست های مستعد جوش بسیار مفید هستند.

پیشنهاد برنافیت: لایه برداری پوست با میکرودرم

8- هر روز از برس پاک کننده استفاده می کنید.

اشتباهاتی که پوست شما را چروک می کند - برنافیت

درست است که برس های پاک کننده، بسیار بهتر از انگشت ها پوست صورت شما را پاک می کند، اما اگر صورت شما خشک، حساس و مستعد التهاب است، نباید هر شب آنها را به کار برید، به ویژه اگر از محصولاتی  چون رتینوئید یا آلفا هیدروکسی اسید استفاده می کنید.

مصرف بیش از حد لایه بردار، موجب التهاب و در نتیجه پیری پوست می گردد. بهتر است، تعادل را در پوست خود برقرار کنید. سعی کنید بیش از دو بار در هفته از این برس ها استفاده نکنید.

عواملی که باعث ایجاد چین و چروک در پوست می شوند

گرچه پیری و ژنتیک، نقش مهمی در چین و چروک های صورت دارند، اما عواملی همچون عدم استفاده از ضد آفتاب، مصرف شکر، آلودگی های هوایی، مصرف سیگار و بی خوابی موجب ایجاد خطوط و چین و چروک هایی بر روی پوست می شود. بالعکس، مصرف غذاهای حاوی آنتی اکسیدان همچون سبزیجات برگ دار، ماهی های چرب و انواع توت این روند را به تاخیر می اندازد.

پاهای ترک خورده، خطوط خنده و حلقه های دور گردن، بخش اجتناب ناپذیر پیری هستند. اما این تنها پیری و افزایش سن نیست که موجب ایجاد خطوط و چین و چروک هایی روی پوست می شود. گرچه پیری و ژنتیک، نقش مهمی در چین و چروک های صورت دارند، اما فاکتورهای دیگری نیز وجود دارند که به اندازه ی کافی به آنها توجه نمی کنید. در این مقاله به برخی از این فاکتورها اشاره شده است. با رعایت این موارد و ایجاد تغییر در آنها می توانید روند پیری پوست خود را به تاخیر بیاندازید.

مرطوب کننده ی شما فاقد ضد آفتاب است

چین و چروک در پوست - مرطوب کننده - برنافیت

90 درصد از علائم قابل مشاهده ی پیری به دلیل قرار گرفتن مستقیم در معرض نور خورشید حاصل می شود. بخشی از این مشکل، به این دلیل است که افراد کرم ضد آفتاب را برای روزهای گرم تابستان می گذارند و بقیه ی اوقات از آن چشم پوشی می کنند. ضد آفتاب تنها برای ساحل نسیت، بلکه در هنگام پیاده روی یا رانندگی نیز در معرض اشعه های فرابنفش خورشید هستید. گرچه تنها کمی نور خورشید شما را دچار آفتاب سوختگی نمی کند، اما پوستتان را مستعد لکه و چروک های پیری می کند. یکی از روش های حل این مشکل این است که بدون ضد آفتاب بیرون نروید.

به خوردن پاستا عادت کرده اید

چین و چروک در پوست - پاستا - برنافیت

حتما می دانید که قند موجب افزایش سایز دور کمر می شود، اما جالب است بدانید که بر روی چهره ی شما نیز تاثیر می گذارد. پوست شما یک عضو است و قند برای هیچ یک از اعضای بدن مناسب نیست. قند به همراه غذاهای سرشار از کربوهیدرات و غذاهایی با شاخص گلیسمی بالا، موجب افزایش التهاب و فرآیندی به نام گلیکاسیون می شود. این ماده مولکول هایی تولید می کند که به کلاژن و الاستین متصل می شوند و آنها را ضعیف می کند. همین دلیل کافیست تا نان سفید و پاستا را با غلات کامل جایگزین کنید.

در شهر زندگی می کنید

چین و چروک در پوست - شهر - برنافیت

هوای آلوده نه تنها برای ریه بلکه برای پوست نیز مضر است. تحقیقات نشان داده است افرادی که بیشتر در معرض دود، اگزوز خودرو و دیگر آلودگی های محیطی هستند، زودتر از دیگران دچار لکه های پیری و چین و چروک می شوند. از آنجا که کوچ کردن به مناطق روستایی نشین بسیار سخت است، توصیه ی محققان استفاده از غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان همچون توت، سبزیجات برگ دار و ماهی هاست. محصولات مراقبت از پوست حاوی آنتی اکسیدان (همچون سرم ویتامین C) نیز بر روی پوست همین تاثیررا دارند.

تا دیر وقت تلویزیون تماشا می کنید

چین و چروک در پوست - خواب - برنافیت

تماشا کردن تلویزیون تا دیر وقت، موجب افزایش سطح کورتیزول می شود. کورتیزول، یک هورمون استرس ایجاد کننده ی التهاب است که موجب افزایش چین و چروک می شود. به علاوه، پوست در هنگام خواب بازسازی می شود. بنابراین اگر به اندازه ی کافی نخوابید، پوست شما توانایی جوان سازی و احیا را نخواهد داشت.

 

سیگار می کشید

چین و چروک در پوست - سیگار - برنافیت

اگر افزایش خطر سرطان، بیماری قلبی و مشکلات ریوی انگیزه های خوبی برای ترک سیگار محسوب نمی شوند، چطور است بدانید که سیگار کشیدن، موجب پیری نیز خواهد شد. جمع کردن لب ها به دور سیگار، موجب ایجاد شیارهای ظریفی در اطراف دهان می شود. به علاوه، مواد شیمیایی موجود در سیگار به پوست شما آسیب می رساند و آن را سیاه می کند. گرچه هیچ وقت برای جلوگیری از این آسیب دیر نیست، اما هر چه زودتر، بهتر.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments