چرا به یک تفریح هفتگی نیاز دارید؟

آیا زندگی برایتان خسته کننده شده است؟! راه حل آن تفریح در یک روز تعطیل است. اضافه کردن ریتم استراحت به هفته ی شما می تواند کل آن هفته را تحت تاثیر قرار دهد.

استراحت دارای پنج عنصر است که راه را برای تحول باز می کند و ما را از دنیای پر جنب و جوش به دنیای آرامش می کشاند.

1- محافظت و آمادگی

قدر زمان استراحت خود را بدانید. برای اوقات بیکاریتان برنامه ریزی کنید. فعالیت های اجتماعی، غذا و ارتباطات روحی خود را در زمان تفریح بگنجانید. یک برنامه ریزی دقیق و منظم در احیای روحیه ی شما بسیار موثر خواهد بود.

2- شروع و پایان

زمان آغاز و پایان خود را مشخص کنید و هر دوی آنها را مورد توجه قرار دهید. زمان استراحت اگر در یک بازه ی زمانی انجام گیرد و محدود باشد، بسیار موثر است. ریتم یک زمان استراحت به شما مرزهای ضروری را نشان می دهد و کمک می کند بیشتر بر روی کار خود تمرکز کنید.

3- جدایی برای اتصال

دستگاه های الکترونیک خود را کنار بگذارید. زندگی بدون اس ام اس، شبکه های اجتماعی و ایمیل را تجربه کنید. به جای آن ارتباط خود را با خود و دیگران بهبود بخشید.

4- کاهش سرعت برای چشیدن طعم زندگی

کاهش سرعت حرکات به آرامش ذهن شما کمک می کند. این کار کلید لذت بردن از جنبه های لذیذ کنونی است که همه ی آن مربوط به لذت، شادمانی و غرق شدن در زمان حال می شود.

5- استراحت، تفکر و بازی

از فشار تعقیب اهداف ریز و درشت، خود را رها کنید. با این کار خود را از شر نگرانی ها و انتظارات خلاص خواهید کرد. سپس می توانید به خوبی استراحت کنید، عمیقا تفکر کنید و آزادانه بازی کنید.

پیشنهاد برنافیت: حفظ آرامش در سختی

چه کنیم که این زمان تفریح برایمان رخ دهد؟

چرا به یک تفریح هفتگی نیاز دارید؟

آهسته آهسته

در ابتدا می توانید از چند ساعت استراحت در روز تعطیل شروع کنید و یا حتی کل صبح آن روز را به تفریح بپردازید. پیش از این تصمیم، خود را آماده کنید. یک کتاب خوب تهیه کنید و یا تشک یوگایتان را آماده کنید. صبحانه ی خود را با یک غذای سالم و خوشمزه آغاز کنید. تلفن را از پریز بکشید. این کار شاید در ابتدا آزار دهنده به نظر برسد اما پس از مدتی به این کار عادت خواهید کرد.

این نوع تفریح منظم، استرس را کاهش می دهد، خواب شما را بهبود می بخشد و زندگی را به چشم انداز طبیعی باز می گرداند. یک دوست برای زمان تفریح خود بیابید و چهار بار در هفته وقتتان را با او بگذرانید. پس از این زمان استراحت با تمام انرژی و خلاقیت به زندگی پر از مشغله ی خود بازگردید. آیا تغییر را احساس می کنید؟

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments