ترفندهایی که لبخند شما را جوان تر نشان می دهد

شاید چشم ها درهایی به سوی درونمان باشد، اما می توان گفت دهان و لبخند شما تقریبا سن تان را نشان می دهد. به محض اینکه پیر می شویم دندانهایمان تغییر می کند. در واقع لبخند ما زودتر از خودمان پیر می شود. دندن های پیر اغلب تیره، زرد رنگ و درازتر به نظر می رسند.

آیا افسرده شدید؟ افسرده نشوید، ما با کارشناسان صحبت کرده ایم تا بهترین روش ها و ترفندها را برای جوان شدن لبخندتان ارائه دهند.

دندانهایتان را سفید کنید

ترفندهایی که لبخند شما را جوان تر نشان می دهد

یک دندانپزشک می گوید: اولین چیزی که دهان شما را پیر نشان می دهد دندان های زرد رنگ است. زردی دندان به دلیل خوردن غذاها و تخریب اسیدی سطح مینا می باشد که باید سفید شود. گزینه های زیادی برای سفید کردن دندان ها وجود دارد از جمله نوارچسب سفید کننده ی دندان، ژل سفید کننده ی دندان یا لیزرهای سرپایی. مهم این است که راهی را پیدا کنید که برای دهان شما مناسب باشد. ملیشا یک دندانپزشک در ماساچوست می گوید: درمان های داروخانه ای برای افرادی که لثه ها و دندان های سالم، پر نشده و ترمیم نشده دارند بهترین درمان است. اگر دندان های حساس یا پر کرده دارید ممکن است بخواهید از مواد سفید کننده با دوز پایین و یا زمان کمتری برای سفید کردن دندان هایتان استفاده کنید. تامپسون می گوید: با پزشک خود مشورت کنید و از او بخواهید بهترین راه سفید کردن دندان را به شما نشان دهد.

شکل لبخند خود را تغییر دهید

ترفندهایی که لبخند شما را جوان تر نشان می دهد

یک ارتودنتیست می گوید: تجدید روحیه تنها برای دوره ی نوجوانی نیست. وقتی پیر می شویم همه چیز از درون خراب می شود. به این معنا که وقتی می خندید دور دهان شما تیره تر می شود چرا که لبخندتان به وسعت گذشته نیست. ارتودنسی، شکل اولیه را به دندان های شما باز می گرداند، دندان ها را تراز و اشکال آنها را برطرف می کند.

شاید برخی از نوجوانان دوست نداشته باشند دهان آنها پر از فلز باشد. برای آنها نیز گزینه هایی چون سیم های سرامیکی وجود دارد.

پرکننده های زیر پوستی تزریق کنید

ترفندهایی که لبخند شما را جوان تر نشان می دهد

وقتی پیر می شویم پف لب های ما نیز خالی می شود. برای جبران پیری لب ها می توان از پرکننده های پوستی چون جوودرم، ژل های رستیلان و پرلان که حاوی اسید هیالورونیک هستند استفاده کرد. اسید هیالورونیک یک ماده ی طبیعی در بدن است که آب بدن را حفظ می کند. این پرکننده های تزریقی با رطوبت بدن ترکیب و موجب پری لب ها می شود. گرچه این کار توسط سالن های زیبایی و یا حتی دندانپزشکان ارائه می شود اما بهتر است از یک درماتولوژیست و یا جراح پلاستیک بخواهید این کار را برای شما انجام دهد. می توانید از سرم ها یا برق لب های حجم دهنده ی لب یا تزریق کننده های براق به طور موقتی استفاده کنید. برخی از این تزریق کننده ها دارای مواد تحریک کننده ای هستند که جریان خون را در لب های شما افزایش داده و موجب برجسته شدن آنها می شوند.

رژ لب مناسب خود را انتخاب کنید

ترفندهایی که لبخند شما را جوان تر نشان می دهد

یک لبخند جوان تر می تواند تنها با انتخاب یک رژ لب مناسب ایجاد شود. استفاده از رژ لبی که متمایل به زرد است می تواند رنگ دندان شما را سفید تر نشان دهد. به طور کلی رژ لب های تیره، مات و یا زرد کمرنگ دندان ها را بی رنگ نشان می دهد. انتخاب یک رژ لب با تن سرد که با رنگ پوست شما سازگار است، زردی دندان شما را محو و لبخند شما را زیباتر می کند. یک متخصص گریم و آرایش نیز توصیه می کند: استفاده از یک برق لب هیدراته یا مرطوب کننده بسیار مناسب است، چرا که خشکی، خطوط لب را بیشتر و آنها را پیرتر نشان می دهد.

چین و چروک لب های بالا را از بین ببرید

ترفندهایی که لبخند شما را جوان تر نشان می دهد

چین و چروک لب ها چه در اثر نور خورشید، ژنتیک، سیگار و یا نوشیدن نوشیدنی با نی باشد در هر صورت سن شما را بالاتر نشان می دهد. گرچه پر کننده های لب، این قسمت ها را پر می کنند، لیزرهای متداول نیز راه درمان خوبی است. این نتایج حداقل یک یا دو هفته پس از درمان ظاهر می شوند. ممکن است این کار نیاز به یک هفته استراحت داشته باشد اما نتایج آن دائمی است. درمان های خانگی مثل استفاده از رتین A (نوعی ویتامین A) و ضد آفتاب نیز می تواند از ایجاد چروک های جدید جلوگیری کند.

تحلیل لثه ی خود را برطرف کنید

ترفندهایی که لبخند شما را جوان تر نشان می دهد

عامل دیگر پیری دهان تحلیل لثه می باشد. وقتی پیر می شویم لثه ی ما ممکن است به دلیل بهداشت ضعیف، سایش در اثر مسواک یا کاهش تولید کلاژن تحلیل یابد (درست مثل پوست). مسواک زدن، با شدت نیز موجب تحلیل لثه می شود. بنابراین بهتر است از مسواک های الکتریکی یا از روش قدیمی مسواک زدن با نوک انگشتان استفاده کنید تا فشار کمتری بر لثه هایتان وارد کنید. اگر لثه ی شما تحلیل یابد باید عمل پیوند لثه و یا روندهای مشابه آن را انجام دهید.

پر کننده های فلزی را از دهان خود خارج کنید

ترفندهایی که لبخند شما را جوان تر نشان می دهد

یکی از نشان های لبخند پیر، دهانی پر از پرکننده های فلزی و نقره ای است. با دندانپزشک خود صحبت کنید تا ترمیم کننده های قدیمی را با انواع جدید و رنگ دندان آنها تعویض کند. برخی از دندان هایتان دیگر نیازی به پرکننده های فلزی ندارند و پرکننده های صمغی خیلی بهتر از انواع فلزی که دندان ها را در طول زمان سست می کند می باشند. با دندانپزشک خود در مورد پرکننده های سرامیکی یا پورسلین مخلوط با فلز مشورت کنید.

از روکش دندان استفاده کنید

ترفندهایی که لبخند شما را جوان تر نشان می دهد

روکش یکی از راه هایی است که می توانید با آن زمان را به عقب ببرید، یعنی به زمانی که دندان های شما سالم بودند. روکش ها لایه های نازکی از پورسلین هستند که به دندان های اصلی متصل می شوند. پورسلین می تواند شکل، اندازه، مکان و رنگ دندان ها را تغییر دهد. روکش پورسلین گران است اما به مدت 10 تا 20 سال طول می کشد. گزینه ی دیگر روکش کامپوزیت است که ارزان تر است اما برای 4 تا 8 سال دوام دارد.

لبخند بزنید

ترفندهایی که لبخند شما را جوان تر نشان می دهد

یک داروی ضد پیری آسان همین لبخند زدن است. مطالعه ای که در مجله ی روانشناسی و پیری چاپ شد نشان داد که وقتی مردم به عکس افراد در حالات مختلف نگاه می کردند، دریافتند که چهره های خندان جوان تر از چهره های عبوس و عصبانی به نظر می رسند. از همه بهتر اینکه این ضد پیری برای همه رایگان است.

کاری از گروه محتوای برنافیت

guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
ملیحه

.
کمی حماقت اگر در جوانی ات نکنی
برای خندهٔ پیری چه توشه ای داری؟

استاد فرامرز عرب عامری کتاب شهرمترسکها»