بدترین غذاهایی که موجب چاقی می شوند

غذاهای ناسالم و فرآوری شده، بخش عظیمی از رژیم های غذایی افراد را در بر می گیرد. حتما می خواهید بدانید کدام غذاها بدتر هستند و موجب چاقی شما می شوند. در ادامه این غذاها به ترتیب از بد تا بدترین معرفی شده اند. بدین معنا که آخرین ماده ی غذایی معرفی شده دارای بیشترین تاثیر بر روی چاقی است.

همه ی این غذاها، به شدت اسید تولید می کنند و حتی الامکان باید آنها را حذف کرد. این غذاها علاوه بر چاقی ، موجب ایجاد التهاب در بدن می شود، تعادل هورمونی را بر هم می زند، سیستم لنفاوی را دچار مشکل می کند و موجب احتقان کبد می شود.برای دانستن بهترین غذاهای چاق کننده برای افراد لاغر، به مقاله مربوط مراجعه کنید.

9- بستنی

بدترین غذاهایی که موجب چاقی می شوند

امروزه، بستنی ها سرشار از قند و چربی های ترانس مضر، رنگ های مصنوعی و طعم دهنده هستند که نوروتوکسین محسوب می شوند و نباید در غذاها مورد استفاده قرار گیرند. نوروتوکسین ها، مواد شیمیایی مضر برای مغز و سیستم عصبی محسوب می شوند. شاید تصور کنید که نوروتوکسین ها تاثیری بر روی وزن ندارند، اما چنین چیزی صحت ندارد.

مغز ما باید تعادل ظریفی از مواد شیمیایی که روند متابولیک را کنترل می کنند، حفظ کند. هر ماده ای که در آن مداخله کند، تعادلش را مختل می کند. انواع مختلفی از بستنی ها وجود دارند، اما بیشتر آنها برای سلامتی شما مضرند. بهترین راه این است که خودتان بستنی را در خانه تهیه کنید.

8- چیپس ذرت و ترتیلا

بدترین غذاهایی که موجب چاقی می شوند

از زمانی که غذاهای اصلاح شده ی ژنتیکی پا به عرصه گذاشت، بیشتر ذرتی که می خوریم جزء غذاهای مضر محسوب می شوند. دلیلش این است که ذرت، یکی از غذاهایی است که با بیشترین میزان اصلاح ژنتیکی به عمل می آید. از آنجا که این ماده حاوی قند زیادی است، قند خون را به شدت افزایش می دهد که موجب افزایش چربی و اضافه وزن می شود. این ماده موجب تغییر خلق و خو، زود رنجی و علائم دیگر نیز می شود. چیپس ها در روغن سرخ می شوند که موجب فاسد شدن و ایجاد التهاب در بدن می شود.

7- پیتزا

بدترین غذاهایی که موجب چاقی می شوند

البته همه ی پیتزا ها بد نیستند. در اینجا منظور، پیتزاهای فریز شده و آماده ای است که حاوی مواد نگه دارنده و مصنوعی می باشند. این پیتزاها از آرد سفید تهیه می شوند که در بدن شما همانند شکر عمل کرده، موجب افزایش وزن و عدم تعادل قند خون می شوند. پنیر پیتزا نیز یک ماده ی غذایی سالم محسوب نمی شود، چرا که سرشار از چربی های اشباع و به شدت فرآوری شده است.

6- فرنچ فرایز

بدترین غذاهایی که موجب چاقی می شوند

فرنچ فرایز نه تنها حاوی چربی های ترانس مضر است، بلکه حاوی یکی از مواد سرطان زای موجود در غذا به نام آکریل آمید می باشد. آکریل آمید زمانی تشکیل می شود که سیب زمینی های سفید در دمای بسیار بالا سرخ می شوند. آکریل آمید موجب التهاب و عدم تعادل بدن به سمت اسیدی شدن می شود.

به علاوه، بیشتر روغن هایی که برای سرخ کردن استفاده می شوند، در حضور اکسیژن یا دمای بالا فاسد و موجب ایجاد التهاب در بدن می شوند. التهاب، مشکلات زیادی از قبیل بیماری های قلبی، سرطان، آرتریت و افزایش وزن ایجاد می کنند.

5- چیپس سیب زمینی

بدترین غذاهایی که موجب چاقی می شوند

جالب است بدانید که چیپس سیب زمینی بیشتر از همه ی مواد غذایی دارای آکریل آمیدهای سمی است. اگر نمی توانید این ماده ی غذایی را کنار بگذارید، سعی کنید از گزینه های سالم تری استفاده کنید.

4- هات داگ

بدترین غذاهایی که موجب چاقی می شوند

حتی اگر مواد سازنده ی هات داگ تنها گوشت گوساله هم باشد، باز نیز گزینه ی سالمی نیست. مطالعات دانشگاه هاوایی نشان داده است که تولید هات داگ و گوشت های فرآوری شده ی دیگر، خطر سرطان پانکراس را تا 67 درصد افزایش می دهد. یکی از مواد موجود در هات داگ، سدیم نیتریت است. این ماده ی سمی موجب سرطان خون و تومور مغز در کودکان می شود. مطالعات دیگر نیز نشان داده است که سدیم نیترات، خطر ابتلا به سرطان روده ی بزرگ را نیز افزایش می دهد.

3- دونات

بدترین غذاهایی که موجب چاقی می شوند

بیشتر دونات ها حاوی 35 تا 40 درصد چربی های ترانس هستند. چربی  ترانس یکی از مضرترین چربی هاییست که مردم آن را مصرف می کنند. این چربی موجب چاقی ، بیماری های قلبی و مغزی و سرطان می شود. دلیل دیگر مضر بودن این ماده، قند فراوان و مصنوعی آن است. یک دونات متوسط حاوی 300 کالری می باشد.

2- نوشابه

بدترین غذاهایی که موجب چاقی می شوند

یک قوطی نوشابه حاوی 10 قاشق چای خوری شکر، 150 کالری،30 تا 55 میلی گرم کافئین، رنگ های مصنوعی و سولفیت است.

نوشابه به شدت اسیدی می باشد که برای خنثی کردن آن به 30 فنجان آب با PH خنثی نیاز است. باقی مانده های این اسید برای کلیه ها بسیار مضر است، چرا که باید آن را فیلتر کنند. استخوان نیز به عنوان یک مخزن مواد معدنی عمل می کند. مواد معدنی قلیایی مثل کلسیم، به خون وارد می شوند تا اسیدی بودن آن را خنثی کنند که به تدریج موجب ضعیف شدن استخوان می شود. نوشابه موجب پوکی استخوان، چاقی ، پوسیدگی دندان و بیماری های قلبی می شود.

1- نوشابه های رژیمی

بدترین غذاهایی که موجب چاقی می شوند

نوشابه های رژیمی علاوه بر مشکلاتی که نوشابه های معمولی دارند، حاوی اسپرتیم نیز می باشند. اسپرتیم دارای مضرات بسیاری از جمله اضطراب، افزایش میل به مصرف شکر، اشکال در تنفس، کوری، تومور مغز، درد قفسه ی سینه، افسردگی، گیجی، صرع، خستگی، سردرد، میگرن، ریزش مو، تپش قلب، بیش فعالی، بی خوابی، درد مفاصل، گرفتگی ماهیچه ای، مشکلات تولید مثل و حتی مرگ می شود.

آثاری که از مصرف اسپارتیم ایجاد می شود، گاهی با علائم آلزایمر، سندروم خستگی مزمن، کره هانتینگتون، کم کاری تیروئید، بیماری لایم، اسکلروزیس متعدد و سندروم پس از فلج اطفال اشتباه گرفته شود.

برای دریافت رژیم افزایش وزن به صورت اصولی و با تغذیه مناسب کلیک کنید.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments