با این 6 روش به رژیم غذایی خود پایبند باشید

پایبند بودن به اصول رژیم غذایی اهمیت بسیاری دارد. این اصل نه تنها در مورد برخورد جدی با اعضای خانواده که شما را وادار به پرخوری می کنند، بلکه در مورد غریبه ها نیز صدق می کند.

در این مقاله به مواردی اشاره شده است که با رعایت آنها می توانید بیشتر به رژیم خود پایبند باشید و پس از آن خرید رژیم لاغری برنافیت را به شما پیشنهاد می کنیم.

1- از یک تن صدای جدی استفاده کنید

تن صدا و حالت چهره بسیار اهمیت دارد. باید نشان دهید که نسبت به تصمیمتان جدی هستید. حتی یک حالت آرام با صدای شفاف و چهره ی خنثی نیز می توانید نشان دهید که هیچ تردیدی در کارتان ندارید. مثلا در میهمانی ها می توانید بگویید من فقط نوشابه ی رژیمی می خواهم. این حرف نشانه ی جسارت و بی ادبی نیست، تنها افراد را از پرسیدن این سوال که “آیا مطمئنی؟” باز می دارد.

2- تماس چشمی برقرار کنید

برقراری تماس چشمی در هنگام صحبت کردن بسیار ضروری است. اگر قصد دارید به رژیم غذایی خود پایبند بمانید، مستقیم به چشمان فردی که اصرار زیادی برای تعارف کردن غذا به شما دارد نگاه کنید، در غیر این صورت او ممکن است عدم پذیرش شما را جدی نگیرد و اصرار به غذا خوردنتان را ادامه داده، در نتیجه اراده تان را سست کند. مثلا اگر او به شما گفت: این یک ذره غذا شما را چاق نمی کند، صاف در چشم هایش نگاه کرده و بگویید: غذا بسیار خوشمزه به نظر می رسد، اما متاسفانه آن را رد می کنم.

3- در مورد خواسته های خود شفاف و غیر مبهم باشید

به تعارف افراد به غذا خوردن، یک پاسخ کاملا صریح بدهید. تنها جوابی که می دهید باید نه باشد و آن را نباید با پاسخ هایی همچون “فکر نمی کنم دلم بخواهد”، “شاید بعدا بخورم” و “الان نه” جایگزین کنید. پاسخ هایی که همراه با شک و تردید باشند ممکن است در ذهن میزبان این تفکر را به وجود آورد که ممکن است بعدا به آن غذا میل داشته باشید. حتی می توانید به میزبان بگویید که به ماهی شما سس یا روغن نزند و آن را ساده و به حالت کبابی سرو کند.

4- غذای میزبان خود را مورد تحسین قرار دهید

در مواردی که در یک میهمانی بزرگ هستید و با میزبان نیز رو در بایستی دارید تعریف و تمجید از غذای او را فراموش نکنید. در همه ی میهمانی ها میزبان دوست دارد شرایط خوب و پر از شادی و خوشگذرانی را برای میهمان خود فراهم کند، بنابراین ممکن است کم غذا خوردنتان موجب شود او تصور کند غذایش را دوست ندارید. حتما به او بگویید تا چه اندازه از برگزاری میهمانی و غذای بی نظیرش خوشحالید تا موجب ناراحتیش را فراهم نکنید.

5- یک جایگزین پیدا کنید

گرچه یافتن یک جایگزین غذایی ممکن است در همه ی موارد کاربرد نداشته باشد، اما در برخی از مواقع نجات دهنده است. در میهمانی های دورهمی میزبان تنها زمانی دست از تعارف برمی دارد که احساس کند شما نیز به اندازه ی بقیه ی افراد از میهمانی لذت می برید. در این موارد بهترین راه حل برای پیشگیری از پرخوری مصرف یک مورد جایگزین است. مثلا به جای کوکتل از اسنک کم چرب همراه با سبزیجات استفاده کنید.

6- با تغییر شرایط به یک شرایط مشابه، با پرخوری مقابله کنید

به زمانی بیاندیشید که کودک بودید و همواره با دوستان و افراد خانواده بازی می کردید و کمتر به فکر خوردن غذا بودید. همه ی تفریحتان توپ بازی، شنا در رودخانه و تعقیب حشرات شب تاب بود. شرایطی مشابه را برای خود روی کاغذ بنویسید که شامل غذا خوردن نباشد و طبق آن پیش بروید.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments