اگر مبتلا به رگ های واریسی هستید، از این اشتباه بپرهیزید

آیا شما نیز جزء آن دسته از افرادی هستید که رگ های شما ورم کرده، در هم پیچیده و سبز آبی شده، اما چندین سال است که درمان آن را به تاخیر انداخته اید؟ بهتر است این کار را نکنید. برای مدت های طولانی، پزشکان به بیمارانی که دچار رگ های واریسی بودند، توصیه می کردند تا به دنیا آوردن آخرین فرزند خود، برای درمان صبر کنند. اما بسیاری از تجربیات و درمان های بالینی نشان داده که در بسیاری از موارد، چنین گفته ای صحیح نمی باشد.

تاخیر در درمان رگ های واریسی، ریشه در دستورالعمل های پزشکی 1950 میلادی دارد. در آن زمان تنها درمان رگ های واریسی، تسلّب و انعقاد رگ ها بود که در حال حاضر فرآیندی منسوخ و بی رحمانه محسوب می شود. از آنجا که این روش تنها روش درمانی بود و میزان عوارض آن نیز بالا بود، تاخیر آن تا میزان ممکن، معقول به نظر می رسید.

در حال حاضر، با وجود روش های غیر تهاجمی و تکنیک های موثر برداشت رگ ها، روش های پیشین به ندرت انجام می شود. کارشناسان از تکنولوژی فراصوت نیز برای بررسی عملکرد درست دریچه ی رگ های واریسی بهره می برند. این بدان معناست که حتی رگ های دیگری که در آن لحظه دارای مشکل نیستند و ممکن است مشکلاتی را در آینده ایجاد کنند را می توان برداشت.

طبق گفته ی متخصصان، در امر درمان رگ های واریسی به هیچ وجه صبور نباشید، چرا که این مسئله گاهی منجر به مشکلات جدی تری خواهد شد. باید توجه داشت افرادی که دچار رگ های واریسی هستند، به طور قطع مشکلشان در بارداری بعدی دو چندان خواهد شد. برخی از زنان باردار به دلیل این مشکل احساس سنگینی، خفقان و سوزش خواهند کرد.

برخی از متخصصان بر این باورند که هیچ زمان ایده آلی برای درمان رگ های واریسی وجود ندارد و این به بیمار بستگی دارد که احساس کند چه زمانی این مساله برای او مشکل ساز شده است. اما در هر حال بهتر است این عارضه به سرعت درمان شود. رگ های واریسی در صورتی که پیشرفت کنند، بدتر می شوند، بنابراین درمان آنها را نباید به تاخیر انداخت.

توصیه ی متخصصان این است که در صورت زخم های پوستی، درد و خونریزی به سرعت به سراغ درمان های حرفه ای بروید (البته اگر این دردها بسیار خفیف است ابتدا به سراغ جوراب های واریس بروید).

آیا مایلید با رگ های واریسی خداحافظی کنید؟

چندین راه حل برای این مشکل وجود دارد. بهتر است قبل از انتخاب هر گونه عمل با متخصصان مشورت کنید. بسیاری از پزشکان با روش لیزر درمانی یا رادیو فرکانسی، رگ های واریسی را از بین می برند. روش دیگری به نام اسکلوتراپی نیز وجود دارد، که در این روش یک محلول شیمیایی به رگ ها تزریق می شود.

در گذشته، اسکلوتراپی اغلب برای درمان رگ های عنکبوتی کوچک استفاده می شد، اما اخیرا سازمان غذا و دارو، یک داروی ضد واریس تزریقی به نام واریتنا را تایید کرده که می تواند برخی از رگ های واریسی بزرگ را تحت تاثیر قرار دهد. این تزریق تنها یک ساعت به طول می انجامد، نیاز به بستری شدن و بیهوشی کامل ندارد، خون زیادی از دست نمی رود و نیازی به پوشیدن جوراب برای چند ماه وجود نخواهد داشت.

حتماً بخوانید: دلیل استفاده از ویتامین K برای ورید های عنکبوتی

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments