اشتباهات آرایشی تان را برطرف کنید | لوازم آرایشی از چی ساخته شده؟

آرایش بیش از حد و عوارض آن بر پوست

آرایش بیش از حد نه تنها زیبا نیست، بلکه مشکلات زیادی برای پوست نیز ایجاد می کند. ایجاد چین و چروک، بسته شدن منافذ پوست، قرار گرفتن در معرض عفونت ها، خشک و ملتهب شدن پوست، از جمله آثار منفی ای هستند که آرایش بیش از حد بر روی پوست شما می گذارد.

آرایش بیش از حد نه تنها زیبا نیست، بلکه مشکلات زیادی برای پوست نیز ایجاد می کند. هر چه میزان آرایش شما بیشتر باشد، مشکلات بیشتری سلامت و زیبایی پوست شما را تهدید می کند. در این مقاله به مشکلاتی که به دلیل آرایش زیاد برای پوست شما ایجاد می شود، اشاره شده است.

بسته شدن منافذ پوست

آرایش - منافذ پوست - برنافیت

به طور کلی آرایش موجب بسته شدن روزنه های پوست می شود. بنابراین، هر چه میزان آرایش ما بیشتر باشد، روزنه های پوست سخت تر می توانند نفس بکشند. وقتی روزنه های پوست بسته شوند، پوست ما دچار التهاب و جوش می شود.

بنابراین، یکی از بدترین عوارض آن، بر انگیختگی و بسته شدن روزنه های پوست است. بسیاری از مواد موجود در محصولات آرایشی، از مواد طبیعی چون روغن نارگیل گرفته تا سیلیکون ها و مواد شیمیایی، همه و همه موجب بسته شدن روزنه های پوست هستند. وقتی این مواد در روزنه های پوست جمع شده و آنها را ببندد، منجر به ایجاد جوش های سر سفید و سر سیاه می شود.

قرار گرفتن در معرض عفونت

آرایش - آرایش چشم - برنافیت

صورت شما تنها چیزی نیست که باید آن را تمیز نگه دارید. کیف آرایشی شما از دیگر مواردی هستند که باید تمیز باشند، چرا که در غیر این صورت، محل رشد خوبی برای رشد باکتری ها خواهند بود. وسایل آرایشی همچون ریمل که آنها را نزدیک به چشم خود قرار می دهید، محل مناسبی برای باکتری های مضر خواهد بود. ریمل و رژ لب از جمله مواردی هستند که میکروب ها را به بدن ما وارد می کنند. برای پیشگیری از ورود میکروب ها به بدن، به هیچ وجه از وسایل آرایشی دیگران استفاده نکنید.

افزایش چین و چروک

آرایش - چین و چروک - برنافیت

هر چه بیشتر آرایش کنید و پوست خود را بیشتر لمس کنید، بیشتر در معرض آسیب و چین و چروک قرار خواهیم گرفت. مالیدن و کشش هر چه بیشتر پوست اطراف چشم موجب می شود تا پوست نازک دور چشم ها، خاصیت ارتجاعی خود را از دست بدهد و بیشتر چروک شود. پوست اطراف چشم، بسیار حساس تر و ظریف تر از قسمت های دیگر است، در نتیجه کشیده شدن آن موجب آسیب به کلاژن و پاره شدن مویرگ های آن می شود. تا جایی که می توانید، از آرایش چشم کمتر استفاده کنید.

عوارض جانبی دیگر

آرایش - آسیب پوست - برنافیت

بسیاری از ما مراقب غذاهایی که می خوریم و جایگزین کردن غذاهای عادی با ارگانیک هستیم، اما آیا به همان اندازه نیز مراقب محصولاتی که استفاده می کنیم، نیز هستیم؟ بسته به محصولاتی که استفاده می کنید، پوست و بدن شما هر روز در معرض سموم بسیار زیادی قرار می گیرد. هر چه از مواد آرایشی بیشتری استفاده می کنید، در معرض سموم بیشتری نیز قرار می گیرید.

نیاز بیشتر به پاک کننده های آرایشی

 

آرایش - شستشوی صورت - برنافیت

وقتی زیاد ارایش می کنید، به پاک کننده ی بیشتری برای از بین بردن ان خواهید داشت. به علاوه، شوینده ها، مواد مضری بر روی پوست شما به جای خواهند گذاشت. فرمول تمام پاک کننده ها یکسان نیست، بنابراین سعی کنید پیش از استفاده، مواد سازنده ی آن را مطالعه کنید. بسیاری از دستمال های آرایشی، حاوی مواد فعالی هستند که تنها با شستن از روی صورت پاک می شوند. اگر این مواد روی صورت باقی بمانند، پوست را در معرض مواد شیمیایی مضر همچون امولسیون کننده ها و سورفکتانت ها قرار می دهند. این مواد، پوست را خشک و ملتهب می کنند. برخی از آنها نیز حاوی مواد نگهدارنده ای چون فرمالدئید هستند که آلرژی زا می باشند.

 

 

همه ی ما چنین تجربه ای را داشته ایم: در حال آماده شدن برای یک میهمانی هستیم و بسیار هم عجله داریم. می خواهیم زود آرایش کرده و در میهمانی حاضر شویم، اما ناگهان خط چشممان خوب نمی شود، بیش از حد کرم می زنیم و یا لاکمان را خراب می کنیم. در این موارد چه باید کرد؟ در این مقاله به نکاتی اشاره شده که تنها با چند وسیله ی موجود در خانه می توان اشتباهات آرایشی را برطرف کرد.

اشتباهات آرایشی: خط چشم خود را خراب کرده اید؟

تنها به یک گوش پاک کن نیاز دارید

با این ترفندها، اشتباهات آرایشی تان را برطرف کنید

برای اینکه خط چشم خراب را بدون پاک کردن آن اصلاح کنید، یک گوش پاک کن را برداشته، داخل مایع آرایش پاک کن بزنید و آن را بر روی قسمت های خراب خط چشم بکشید تا شکل جدیدی به آن بدهد. این کار را به آرامی انجام دهید تا خط چشم شما از این بدتر نشود. پس از پایان کار، یک سایه ی چشم بزنید.

برنافیت پیشنهاد میدهد ویدئو  آموزش خط چشم گربه ای را تماشا کنید:

اشتباهات آرایشی: بیش از حد رژ گونه زده اید؟

به یک اسفنج یا شوت و فونداسیون نیاز دارید

با این ترفندها، اشتباهات آرایشی تان را برطرف کنید

اگر بیش از حد رژ گونه زده اید و گونه های شما کاملا قرمز شده است، روش زیر را به کار ببرید. یک شوت آرایشی نیمه مرطوب و یا اسفنجی را که با آن فونداسیون به صورت خود زده اید را برداشته و به آرامی روی گونه هایتان بزنید. باقی مانده ی فونداسیون، رنگ قرمز را محو و حتی صورت شما را درخشان تر می کند.

بار بعدی که می خواهید رژ گونه بزنید به خاطر داشته باشید که از یک رنگ روشن تر استفاده کنید و پیش از آن که آن را بر روی گونه تان بزنید، شوت را بر پشت دست بزنید تا پودر اضافی آن گرفته شود.

اشتباهات آرایشی: لاک ناخن هایتان لکه دار شده است؟

به یک لاک پاک کن نیاز دارید (می دانستید؟ اما نکته ی کلیدی آن چیست؟).

با این ترفندها، اشتباهات آرایشی تان را برطرف کنید

آیا در هنگام لاک زدن عجله کرده اید و لاکتان خراب شده است؟  نگران نباشید. تنها کافیست یک گوش پاک کن یا پد را برداشته و با دست مخالف در لاک پاک کن بزنید و آن را روی لاک بزنید تا رنگ آن را پخش کند. پس از آن، از یک لاک خشک کن استفاده کنید تا آن را در سطح ناخن شما یکنواخت کند.

برای اینکه بار بعد این اشتباه را تکرار نکنید، لاک تازه ی ناخن ها را با هوای سرد سشوار خشک کنید تا روند خشک شدن لاک ها افزایش یابد و این مشکل پیش نیاید.

اگر میخواهید بدانید چگونه در یک چشم به هم زدن لاک ناخن ها را خشک کنیم این ویدئو را تماشا کنید:

اشتباهات آرایشی: سایه چشم براق شما ریخته است؟

تنها به یک چسب نیاز دارید.

با این ترفندها، اشتباهات آرایشی تان را برطرف کنید

بهترین راه برای از بین بردن سایه های براق که به همه جا غیر از پلکتان می چسبد، استفاده از یک تکه نوار چسب است. آن را به آرامی و دقت بر روی سایه های ریخته شده بزنید تا بدون خراب کردن بقیه ی آرایش، آن را از روی پوست خود پاک کنید. برای جلوگیری از چنین اتفاقی از شابلون سایه ی چشم استفاده کنید تا سایه ی شما بر روی قسمت های دیگر صورت نریزد. مرطوب کردن پد سایه نیز از ریزش پودر سایه جلوگیری و آن را براق تر می کند.

اشتباهات آرایشی: موهای شما در هم تنیده است؟

از نرم کننده استفاده کنید.

با این ترفندها، اشتباهات آرایشی تان را برطرف کنید

احتمالا هیچ یک از شما از داشتن موهای در هم تنیده و گوریده خوشحال نمی شوید. برای رفع این مشکل می توانید مقداری اسپری نرم کننده روی برس خود ریخته و آنها را شانه کنید تا تارهای مو از هم باز شوند. سپس در حالی که به ادامه ی آرایش می پردازید، آنها را در بالای سر با یک کش جمع کنید. وقتی کش را باز کنید، موهای شما فر کمتری خواهد داشت و صاف تر خواهد شد. برای اینکه موهایتان را صاف نگه دارید، از این پس بیش از دو بار موهایتان را با اتو فر نکنید و پایین آن را دست نخورده باقی بگذارید.

اشتباهات آرایشی: رژ لب شما پوسته پوسته شده است؟

به یک آرایش پاک کن نیاز دارید.

با این ترفندها، اشتباهات آرایشی تان را برطرف کنید

رژ لب پررنگ، کلید اصلی یک میهمانی است، اما با گذشت زمان روی لب حالت پوسته پوسته پیدا می کند. خوشبختانه می توانید با یک راه حل ساده آن را از بین برده و مجددا از رژ لب استفاده کنید. بنابراین سعی کنید همیشه یک آرایش پاک کن در کیفتان داشته باشید که در این مواقع بتوانید رژ لب خود را کاملا پاک کرده و مجددا رژ بزنید.

اشتباهات آرایشی: بیش از حد ادکلن زده اید؟

به الکل مالشی نیاز دارید.

با این ترفندها، اشتباهات آرایشی تان را برطرف کنید

استفاده از ادکلن، راحت ترین بخش آرایش است اما گاهی اوقات ممکن است بیش از حد از آن استفاده کنید. برای از بین بردن سریع بو، یک تکه پنبه را در الکل مالشی قرار داده و بر روی پوست بزنید. اگر الکل مالشی در دسترس ندارید، دست یا مچ خود را بر روی آن نواحی بکشید تا مولکول های عطر شکسته و دوام آن کمتر شود.

اشتباهات آرایشی: مژه مصنوعی شما شل شده است؟

به ریمل نیاز دارید.

با این ترفندها، اشتباهات آرایشی تان را برطرف کنید

به جای استفاده از انگشتان که موجب بیشتر شل شدن مژه ها می شود، با استفاده از یک ریمل آنها را به سمت بالا تنظیم کنید. ریمل را به مژه های بالا و پایین بزنید و اجازه دهید خشک شود. ریمل موجب می شود که مژه های طبیعی و مصنوعی به هم بچسبند و به سمت پایین نیافتند.

بار بعدی که می خواهید از مژه ی مصنوعی استفاده کنید، آنها را همانند کفش های نو کمی به سمت داخل خم کنید. هرچه مژه ی مصنوعی انعطاف پذیرتر باشد، کمتر از قسمت گوشه های چشم به سمت بالا می رود.

راهکارهای سریع برای رفع اشتباهات لباس پوشیدن

با این ترفندها، اشتباهات آرایشی تان را برطرف کنید

گاهی می خواهید لباس جدیدی را که خریده اید بپوشید ناگهان احساس می کنید که گن شما در زیر لباس حرکت می کند و یا لوله شده است. در این موارد چه باید کرد؟ موارد زیر ترفندهای ساده و سریعی را به شما در مورد لباس پوشیدن معرفی می کند.

برای ثابت کردن و جلوگیری از لوله شدن لباس زیر، یک اسپری قوی تثبیت مو به آن بزنید.

برای جلوگیری از پاره شدن جوراب شلواری نخ کش شده، سوراخ آن را با یک لاک رنگ ناخن رنگ کنید تا از بیشتر شدن پارگی جلوگیری شود. جوراب شلواری های سالم خود را شب تا صبح داخل فریزر قرار دهید تا فیبرهای آن سفت شده  و از پارگیش جلوگیری شود.

برای پاک کردن لکه های سفید دئودورانت از روی لباس، جوراب های قدیمی خود را بر روی لکه ها بمالید تا پاک شوند. این روش برای پارچه های ظریف همچون حریر نیز کاربرد دارد.

و برای جلوگیری از تاول پاشنه، یک لایه وازلین روی آن بمالید تا از پاهای شما محافظت کند. اگر پاشنه ی پای شما مستعد تاول است، پیش از پوشیدن کفش بر روی آن وازلین بزنید تا از سایش پا در تماس با کفش جلوگیری شود.

10 اشتباه رایج در آرایش پوست های خشک

در اینجا نکاتی برای آرایش پوست های خشک بیان می شود به طوری که استفاده از این آنها در آرایش، یک چهره ی کاملا بی نقص ایجاد می کند.

عدم استفاده از محصولات پاک کننده ی آرایشی مناسب

10 اشتباه رایج در آرایش پوست های خشک- برنافیت

برای آرایش پوست های خشک ابتدا، اطمینان حاصل کنید که محصول آرایشی که برای صورت خود استفاده می کنید متناسب با نوع پوست شماست. محصولات پاک کننده ای را انتخاب کنید که دارای سرامیدها یا چربی های طبیعی باشند که به بازسازی پوست کمک می کنند و موجب می شوند که پوست سد حفاظتی طبیعی خود را از دست ندهد. سرامیدها اساسا با حفظ رطوبت، موجب حفاظت از لایه ی خارجی پوست می شود. بهتر است در برنامه ی روتین شبانه و روزانه ی خود از یک تونر حاوی هیالورونیک اسید ( یک ترکیب با ساختاری طبیعی برای پوست که کمک می کند رطوبت پوست شما حفظ شود و سد حفاظت پوستی شما نیز مستحکم شود) استفاده کنید.

عدم رطوبت رسانی خوب به پوست

10 اشتباه رایج در آرایش پوست های خشک- برنافیت

بسیار مهم است مرطوب کننده ای انتخاب کنیم که برای پوست های خشک طراحی شده است تا بتواند رطوبت پوست را در طول شبانه روز حفظ کند. سعی کنید به جای لوسیون ها از کرم های مرطوب کننده استفاده کنید (کرم ها آبرسانی بیشتری به پوست می کنند). الکساندر گارزا، یک متخصص پوست توصیه می کند با توجه به میزان خشکی پوستتان زیر مرطوب کننده ی خود از آب رسان های مغذی همچون ویتامین E استفاده کنید تا از ترک خوردن و ورقه ورقه شدن آرایشتان جلوگیری کند.

عدم لایه برداری از پوست

10 اشتباه رایج در آرایش پوست های خشک- برنافیت

اگر قسمت هایی از پوستتان خشک است، بهتر است با یک لایه بردار ملایم، از پوست خود لایه برداری کنید. با توجه به نیاز شخصی خود یک تا سه بار در هفته این کار را انجام دهید. به قسمت هایی از پوست که پوسته پوسته هستند بیشتر توجه کنید.

عدم استفاده از پرایمرهای آبرسان

۱۰ اشتباه رایج در آرایش پوست های خشک

 مارلنا استل متخصص پوست و مدیر عامل شرکت آرایشی توصیه می کند که یک پرایمر که حاوی دایمتیکون (یک پلیمر که به عنوان روان کننده و نرم کننده استفاده می شود) باشد برای خود بیابید. پرایمر موجب می شود تا آرایش در تمام طول روز بر روی پوست ثابت بماند.

استفاده از فونداسیون بر روی پوست با قلم مو

10 اشتباه رایج در آرایش پوست های خشک- برنافیت

برای جلوگیری از پوسته شدن پوست، آرایشگران حرفه ای توصیه می کنند که از یک مخلوط کن زیبایی که یک اسفنج تخم مرغی شکل (در شکل بالا مشاهده می شود) است استفاده کنید. واین گاس یک متخصص حرفه ای می گوید: ابتدا باید فونداسیون را با نوک انگشتان خود به صورت نقطه نقطه برروی تمام سطح پوست صورت خود بزنید. سپس اسفنج تخم مرغی شکل را خیس کرده، آب اضافی آن را بگیرید تا خشک شود. در نهایت اسفنج را روی نقاطی ازپوست خود که با نقطه هایی پوشانده بودید بغلطانید. گاس می گوید حرکت غلطکی اسفنج موجب می شود آرایش به خوبی روی پوست شما بنشیند.

استفاده از فونداسیون سیلیکونی یا مات

10 اشتباه رایج در آرایش پوست های خشک- برنافیت

فونداسیون های سیلیکونی به قسمت های خشک پوست می چسبند و پوست شما را خشک تر و ناهموارتر نشان می دهند. فونداسیون های مایع دارای رطوبت بیشتری هستند. توصیه ی مارلنا استل، اجتناب از فونداسیون های مات و دارای پوشش کامل است.

پودر زدن به تمام قسمت های پوست 

10 اشتباه رایج در آرایش پوست های خشک- برنافیت

آرایش پوست های خشک یکی از بزرگترین معضلات است. گاس می گوید: ” آخرین چیزی که می خواهید انجام دهید پودر زدن به تمام نواحی صورت با یک قلم مو است، این کار در واقع موجب پوسته شدن صورت شما و ایجاد ورقه های خشک روی صورت شما می شود.” اگر می خواهید پیشانی، بینی و چانه چرب باقی بماند تنها با قلم مو چند ضربه به قسمت هایی که خیلی ضروری است بزنید و باقی قسمت های صورت را بدون پودر رها کنید.

استفاده از رژ گونه10 اشتباه رایج در آرایش پوست های خشک- برنافیت

روزهایی که صورت شما به دلیل اگزما یا هوای بد، خشک و پوسته پوسته است، بهتر است هیچ کرم پودری روی صورت خود نمالید. با انگشتان خود روی گونه کمی رژ گونه بزنید تا طبیعی تر به نظر برسد و در طول روز ثابت بماند.

استفاده از روشن کننده

10 اشتباه رایج در آرایش پوست های خشک- برنافیت

برای آرایش پوست های خشک می توانید با استفاده از یک کرم پودر روشن کننده به قسمت های برجسته ی گونه، پایین پل بینی و استخوان پیشانی پوست خود را درخشان تر کنید.

عدم استفاده از اسپری های آبرسان

10 اشتباه رایج در آرایش پوست های خشک- برنافیت

مارلنا استل می گوید اگر با وجود استفاده از لوازم آرایشی همچنان پوستتان خشک است از یک اسپری حجم دهنده ی آبرسان استفاده کنید. “هرچیزی که دارای هیالورونیک اسید یا روغن ویتامین E  باشد بهتر است. این ترکیب هر محصول پودری که روی صورت خود می مالید را آب می کند و موجب نرمی و درخشانی پوست شما می شود.”

 

guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
شهره

سلام.لطفا یه کرم به من معرفی کنید چون انواع کرم پودر ها رو استفاده کرم ولی بازم پوسته پوسته شده صورتم .چه کرمی استفاده کنم رو پوستم بشینه؟