آیا کندن موهای بدن با موچین مضر است؟

کندن موها با موچین ، نه تنها یک روش دائمی حذف موها محسوب نمی شود، بلکه موجب آسیب به فولیکول های مو، التهاب پوست و گاها موجب عفونت می شود. به جای حذف موها با این روش، از روش های دیگری چون بند، وکس و لیزر استفاده کنید. وقتی یک موی اضافی روی بدن می بینید به سرعت تصمیم می گیرید آن را با موچین بکنید. اما متخصصان بر این عقیده اند که باید نسبت به این کار تجدید نظر کنید. دلیلش این است که استفاده از موچین نه تنها موجب حذف دائمی موها نمی شود، بلکه با آسیب به فولیکول های مو موجب التهاب پوست نیز می شود. به علاوه پوست بدن ممکن است دچار شوک و متعاقبا آسیب دائمی شود. البته تا حدود زیادی این آسیب به مکانی از بدن بستگی دارد که در آن از موچین استفاده می کنیم.

ابروها

کندن موهای بدن با موچین - ابرو - برنافیت

حتما دائم موچین در دست دارید و در حال تمیز کردن ابروهای خود هستید، اما باید بدانید که موهای ابرو نسبت به زخم بسیار حساس است و کندن مدام آنها با موچین موجب آسیب دائمی به فولیکول های آن می شود. استفاده از وکس یا بند در این مورد بهتر است. البته استفاده از وکس به صورت دائمی موجب نازک شدن ابروها می شود.

خال های گوشتی

کندن موهای بدن با موچین - خال گوشتی - برنافیت

بیشتر افراد دوست ندارند از کنار خال گوشتی آنها مو رشد کند، اما باید بدانید که کندن این موها با موچین موجب التهاب و عفونت احتمالی آن خواهد شد. بهتر است به طور کلی موچین را کنار بگذارید و از روش هایی همچون بند و لیزر استفاده کنید.

آکنه

کندن موهای بدن با موچین - آکنه - برنافیت

ایجاد جوش یا آکنه در اطراف مو امری شایع است و نوعی فولیکولیت (یک عفونت خفیف در اطراف ساقه ی مو) محسوب می شود. وقتی موهای اطراف این جوش را می کنید، این جوش نیز همراه با مو برداشته می شود و ممکن است موجب آلوده شدن پوست اطراف آن شود. هرگاه این کار را انجام دادید، بلافاصله آنتی بیوتیک هایی چون پماد باسیتراسین بر روی پوست خود بزنید. البته استفاده از ژل های خشک کننده ای چون سالیسیلیک اسید نیز مفید است.

موهای زیر پوستی

کندن موهای بدن با موچین - موی زیر پوستی - برنافیت

موهای زیر پوستی آزار دهنده اند، اما کندن آنها با موچین ایده ی خوبی نیست. این کار موجب افزایش عفونت و زخم در آن محل می شود. به جای این کار از یک کمپرس گرم استفاده کنید. هر فردی ممکن است مبتلا به موهای نا خواسته باشد، اما به جای اینکه دائم با موچین در پی کندن آنها باشید، از روش های کم خطرتر استفاده کنید و یا به یک متخصص پوست مراجعه کنید.

کاری از گروه محتوای برنافیت

guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
محمد

مگه موچین با وکس چه فرقی داره؟جفتش مو رو از ریشه در میاره دیگه ….

آلخاندرو

وکس هزینه داره ولی موچین خودت رایگان میکنی